۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۵۹۴۷۶۲
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

شبکه‌های اجتماعی نباید ابزاری برای بازی کردن با آبروی دیگران باشد

شبکه‌های اجتماعی نباید ابزاری برای بازی کردن با آبروی دیگران باشد
استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه شبکه‌های اجتماعی نباید ابزاری برای بازی کردن با آبروی دیگران باشد، گفت: دنیا جای آبروداری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه، شب گذشته به مناسبت ایام فاطمیه در مسجد جامع غدیر، گفت: در معارف الهیه از سه علم نام‌برده شده است.

وی درباره علم حضوری ابراز کرد: علم حضوری مختص و ویژه وجود مقدس پروردگار عالم است، در علم الهی زمان و مکان مطرح نیست چراکه دانش پروردگار حضوری، ابدی و ماندگار است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: علوم کل هستی از ازل تا ابد نزد حضرت حق آماده است بر همین اساس برخلاف انسان‌ها، دلیلی ندارد کسی از گذشته به خداوند خبری بدهد و یا اینکه نیازی ندارد زمان بگذرد و آینده بیاید و از احوال آینده باخبر شود.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه همه هستی ازنظر علمی و عینی نزد خداوند حاضر هستند، اظهار داشت: قبل از آن‌که خداوند هستی را خلق کند به آن علم داشت و بعد از خلقت نیز همه هستی در نزد او حاضر هستند و می‌داند عاقبت همه انسان‌ها در قیامت چگونه است.

وی بابیان اینکه خداوند به قیامت انسان‌ها آگاهی دارد و نزد ایشان حاضر است، گفت: بهشت و جهنم انسان‌ها نزد خداوند حاضر است هرچند بین انسان و قیامت پرده وجود دارد و انسان نمی‌تواند نظاره‌گر عاقبت خود باشد اما خداوند جایگاه ابدی‌ انسان‌ها را مشاهده می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه اولیای خاص الهی نیز در همین دنیا شاهد قیامت هستند، عنوان کرد: کسی که به مقام یقین برسد و توحید، معاد و ... را به‌صورت قلبی قبول داشته باشد می‌تواند حقایق عالم هستی را ببیند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: مقام یقین مقامی عظیم است انسان در این مقام یکپارچه باور می‌شود، کسانی که بعد از رسول خدا امیرمومنان علی(ع) را تنها گذاشتند و از حق روی‌گردان شدند انسان‌هایی بودند که به خداوند یقین نداشتند.

وی با تأکید بر اینکه انسان باید به مقدرات الهی راضی باشد چراکه همه مقدرات الهی بر اساس حکمت و مصلحت ایشان است، گفت: عباد شکور در مقابل مقدرات الهی شاکر هستند اینان اهل بهشت خواهند بود، اگر در دنیا به اهالی بهشت یک انبار کاه و یا یک انبار طلا از بیت‌المال داده شود تا بین مردم تقسیم کنند هر دو برایشان یکی است و هرگز نسبت به ثروت دنیا مست نمی‌شوند که به بیت‌المال دست‌درازی کرده و اهل اختلاس و دزدی شوند. انسان کافر حق را زیر پا می‌گذارد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان بابیان اینکه دنیا جای آبروداری است، ابراز کرد: خداوند آبروی انسان را حفظ می‌کند و انسانی را که سال‌ها گناه پنهانی انجام می‌دهد را رسوا نمی‌کند. آبروداری اخلاق خداوند است. متأسفانه امروز برخی با استفاده از این ابزارهای ارتباطی به‌راحتی در یک‌لحظه آبروی دیگران را می‌برند.

استاد حوزه علمیه درباره علم حصولی و علم لدنی، گفت: علمی که انسان در عالم دنیا کسب می‌کند علم حصولی است اما علم لدنی خداوند در یک‌لحظه علوم هستی را در وجود مقدس بنده‌اش ساری و جاری می‌کند برای مثال هنگام رسالت خداوند همه علوم را در قلب مبارک پیامبر متجلی ساخت و علم حضرت زهرا(س) علم لدنی بوده است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات