۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۵۹۴۸۳۸
آیت الله توکل در گفت وگو با رسا:

دشمن بر کشور غلبه پیدا کند به منافقان جاده صاف کن خود هم رحم نخواهد کرد

دشمن بر کشور غلبه پیدا کند به منافقان جاده صاف کن خود هم رحم نخواهد کرد
نماینده خبرگان با انتقاد همراهی عده ای در کشور با اهداف دشمن گفت: اگر دشمن بر کشور غالب شود به هیچکس حتی به منافقان جاده صاف کن نیز رحم نخواهد کرد.

آیت الله سید رحیم توکل نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که زمان طاغوت در همه ابعاد زندگی اجتماعی جامعه فساد و فحشا وجود داشت، گفت: با توجه به خفقانی که در آن دوران وجود داشت، هنگامی که مردم بوی قرآن و حکومت مبتنی بر بر آموزه های قرآنی را استشمام کردند قیام کرده و بساط ظلم را برچیدند.

وی با اشاره به جریان عاشورا و بی وفایی مردم کوفه اظهار داشت: ما مردم ایران به اندازه توان خود برای انقلاب کار کردیم و نخواستیم همانند کوفیان به بدنامی در تاریخ شهره شویم، از همین جهت جان بر کف گذاشته و انقلاب اسلامی را با رهبری امام راحل به ثمر نشاندیم.

آیت الله توکل با اشاره به داستان جالب و قابل تأملی از میرزای شیرازی هنگام فتوای تاریخی حرمت تنباکو ابراز داشت: امروز دشمن قدرت مرجعیت و حوزه های علمیه را به خوبی درک کرده است، از این رو با حیله و نفوذ قصد دارد میان مردم و روحانیت جدایی بیافکند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری به تشریح پشت پرده های برخی نقشه های دشمن پرداخت و با بیان این که دشمن درصدد مرجع سازی و تربیت روحانی نمایان است، تأکید کرد: امروز دشمن قصد دارد هر مشکلی که در جامعه وجود دارد را به رهبری، مرجعیت و روحانیت نسبت دهد.

وی با اشاره به این که روحانیت باید به تبعیت از رهبر معظم انقلاب ملاک ها و معیارهای تشخیص حق از باطل را در اختیار مردم قرار دهد، بیان کرد: امروز همه باید بدانند که اگر دشمن بر کشورمان غالب شود به هیچکس حتی به منافقانی که راه برای غلبه دشمن هموار می کنند نیز رحم نخواهد کرد؛ به عبارت دیگر کسانی که راه دشمن را هموار می کنند همانند پلی هستند که دشمن پس از گذر کردن از روی آن ها به تخریب خودشان می پردازد.

آیت الله توکل به برخی شبهات مطرح شده در زمینه «استقلال حوزه» پاسخ داد و با تشریح خدمات متقابل حوزه و نظام، نقش روحانیت در پیشبرد انقلاب اسلامی در سراسر کشور بی بدیل دانست.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در بخشی از سخنان خود به سخنان انحرافی برخی مسؤولان در زمینه حجاب و عفاف اشاره کرد و ضمن انتقاد شدید از طرح اینگونه سخنان از سوی مسؤولان رده بالای مملکت تصریح کرد: نباید عده ای در حکومت اسلامی با به میان آوردن سخنان انحرافی به اشاعه بدحجابی و بی عفتی بپردازند.

وی همچنین به برخی شبهات مطرح شده در زمینه القای ناکارآمدی حکومت تحت مدیریت ولایت فقیه پاسخ داد و تأکید کرد: نباید ناکارآمدی برخی مسؤولان را به پای ولایت فقیه نوشت.

گفتنی است، مشروح این گفت وگوی اختصاصی به زودی در خبرگزاری رسا منتشر خواهد شد./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات