۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۶
کد خبر: ۵۹۴۸۵۶
آیت الله موسوی جزایری:

دشمن برای ضربه زدن به انقلاب از خوزستان شروع می کند + فیلم

دشمن برای ضربه زدن به انقلاب از خوزستان شروع می کند + فیلم
امام جمعه اهواز گفت: دشمن برای ضربه زدن به انقلاب از خوزستان شروع می کند به همین علت یارگیری کرده و شبکه‌های ماهواره ای عرب زبان راه اندازی می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، در چهارمین همایش مبلغین استان تهران با عنوان فجر فاطمی که عصر پنجشنبه به همت موسسه امیر بیان در حسینیه آیت الله جزایری برگزار شد، به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی گفت: ما نیز مانند همه طلاب خدمتگزاریم؛ همین طور که در زمینه توسعه حوزه‌های علمیه، تعمیق و تقویت آنها در حوزه برادران تلاش می‌کنیم، در بخش خواهران نیز لازم است به همین منوال عمل کنیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: استان خوزستان جمعاً ده هزار طلبه دارد که به کسب علوم دینی، پیش نمازی، تبلیغ و سایر امور مربوط در سطوح مختلف مشغول هستند که از این عده برخی مجتهد و یا قریب الاجتهادند؛ چهار هزار نفر از این طلاب ذکوراً و اُناثاً در اهواز هستند و بقیه در شهرهای دیگر استان حضور دارند.

وی در ادامه بیان داشت: پیش از انقلاب در فرهنگ شاهنشاهی اطلاعات، شوق و رغبت نسبت به حوزه بسیار کم بود اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی به لطف خداوند متعال مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با ۲۰ نفر طلبه شروع به آموزش و تربیت طلاب کرد.

آیت الله موسوی جزایری ابراز داشت: طلاب این مدرسه علمیه که همگی از عاشقان و پیشتازان عرصه شهادت و جبهه‌ها بودند و حتی وصیت نامه خود را برای حضور در جبهه‌ها حاضر کرده بودند، برای آنها بسیار سخت بود با وجود میل به جبهه و شهادت، طلبگی را انتخاب کنند.

وی در ادامه بیان داشت: از سوی دیگر بمباران‌های خطیر فکری در زمان شاه، بین روحانیت و نسل جوان فاصله‌ زیادی انداخته بود اما با این حال ۲۰ نفر طلبه در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) مشغول درس و بحث شدند و بعدها از میان آنها خبرگان استان تشکیل شد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در ادامه افزود: امروز ۴۰۰ مسجد در اهواز داریم که الحمدلله با حضور جوانان بسیار فعال هستند؛ خوزستان از جمله اهداف آمریکا، اسراییل و عربستان سعودی است و با توجه به اینکه اکثریت مردم خوزستان از قوم عرب هستند عربستان فکر می‌کند در این استان جاپای مناسبی به خاطر وحدت دین، زبان و سلیقه می‌تواند داشته باشد به همین علت چشم طمع به این استان دارد.

خوزستان شاهرگ حیاتی کشور است

وی در ادامه بیان داشت: خوزستان به علت وجود آبهای فراوان، نفت، گاز، قطب اقتصادی بودن، بیشترین تولید گندم و تولیدات کشاورزی در واقع شاهرگ حیاتی کشور است.

آیت الله موسوی جزایری با بیان اینکه دشمنان جمهوری اسلامی ایران کمر همت بسته‌اند که به انقلاب اسلامی صدمه بزنند، ابراز داشت: دشمن برای ضربه جدی زدن به انقلاب خوزستان را شروع خوبی می‌داند به همین علت یارگیری می‌کنند، تروریست می‌سازد، شبکه‌های ماهواره ای عرب زبان راه اندازی می‌کند.

وی افزود: خوشبختانه حتی یک شبکه از شبکه‌های ایرانی در عربستان سعودی نیست؛ حتی شبکه‌هایی که به عنوان سمپادها و طرفداران جمهوری اسلامی ایران در لبنان، عراق، یمن و... هستند که شاید به صد شبکه برسند آنها هم در عربستان نیستند.

حوزه‌های علمیه اردوگاه‌های امام زمان هستند

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان بیان داشت: شبکه‌های عربستان سعودی با هدف القای شبهه و فتنه، همواره در حال تهمت، افترا، دروغ، جسارت و اهانت به امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری هستند؛ باید همه هوشیار باشیم و حواس‌مان به وضعیت سیاسی کشور مخصوصاً تهران باشد، در این راه باید به دور از اهداف دنیاگرانه و با هدف خدمت مانند موسساتی از جمله امیر بیان بجنبیم.

وی در ادامه افزود: ان شاءالله که همگی از سربازان امام زمان(عج) باشیم، هر که سرباز ایشان باشد امیر است؛ حوزه‌های علمیه اردوگاه‌های حضرت حجت بن الحسن(عج) هستند، حسینیه‌ها و موسسات خدمتگزاری چون امیر بیان افتخار سربازی امام زمان(عج) و نوکری امام حسین(ع) را دارند.

آیت الله موسوی جزایری اظهار داشت: اگر می‌خواهیم کلام نافذی در میان مردم داشته باشیم باید کلام ما با حمد خداوند متعال شروع و با ذکر مصیبت امام حسین(ع) پایان یابد که تاثیراتی بس عمیق و شگرف دارد.

وی در ادامه بیان داشت: این افتخار ماست که تحلیلگر سیاسی و بصیرت افزا باشیم، زبان دانشجو، دانش آموز و نسل جوان را بدانیم و بتوانیم آنها را به دین خدا و اسلام وصل کنیم و جبهه امام زمان(عج) را که به ولایت مطلقه فقیه معتقدند را هر چه وسیع‌تر و قوی‌تر کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان ابراز داشت: امروز سراسر یمن با وجود فاصله‌ای که از ما دارند طرفدار ولایت فقیه ما، اسلام، شیعه و محب اهل بیت(ع) هستند و به راه انقلاب، ولایت، خط امام راحل و مقام معظم رهبری ایمان و اعتقادی راسخ و محکم دارند؛ همین‌طور مردم لبنان که با ایمان به ولایت، امام راحل و مقام معظم رهبری راه هزار ساله را یک شبه رفتند، تقوا و روح جهادی سید حسن نصرالله انسان را متعجب می‌کند.

وی در ادامه افزود: اینها همه به برکت انقلاب اسلامی به دست آمده است، انقلاب ما در تمام دنیا اثر گذاشته است؛ امروز در فرانسه شورشی به نام ضد سرمایه داری را شاهد هستیم که وقتی از لیدرهای آنها می‌پرسند الگوی شما چه کسانی هستند پاسخ می‌دهند الگوی ما ملت ایران است، ما نیز مانند ملت ایران از پای نخواهیم نشست تا به تمام اهداف خود برسیم.

آیت الله موسوی جزایری ابراز داشت: به فرمایش امام راحل طلاب در راه سربازی امام زمان(عج) و نوکری امام حسین(ع) باید به دنبال کسب علم و معرفت تنها برای رضای خدا باشند نه برای مدرک، مقام، استخدام، پول، شهرت و موقعیت اجتماعی.

امام جمعه شهرستان اهواز در ادامه بیان داشت: طبق روایات عالم باید به گونه‌ای باشد که وقتی به او نگاه می‌کنند یاد خدا در دل زنده شود، سیره او انسان را به یاد آخرت بیندازد یعنی زندگی زاهدانه و به دور از اشرافیت داشته باشد، کلام او به علم انسان اضافه کند، نگاه به صورت چنین عالمی عبادت است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما نیز وظیفه داریم تلاش کنیم و در همین مسیر حرکت کنیم، همه ما به موعظه احتیاج داریم زیرا هر لحظه تحت تعقیب شیطان هستیم و برای گذر از منازل عرفانی نیاز به مراقبه و محاسبه داریم./۹۶۹/پ202/ب1

تعداد بازدید : 6
محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات