۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۵۹۴۸۵۹
حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی:

مبارک‌ترین ارث رسول خدا منبر است + فیلم

مبارک‌ترین ارث رسول خدا منبر است + فیلم
کارشناس مسائل دینی گفت: مبارک‌ترین ارث رسول خدا(ص) منبر است که برای اهلش باقی مانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی ادیب یزدی کارشناس مسائل دینی و از واعظان کشور در چهارمین همایش مبلغان استان تهران با عنوان فجر فاطمی که عصر امروز در موسسه امیر بیان برگزار شد، گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) موفق‌ترین مُبلّغ عالم اسلام بود که با بهترین شیوه‌های تبلیغی از خاموش شدن نور اسلام جلوگیری کرد.

وی افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) با تبلیغ به موقع و گرفتن جان مبارک‌شان در کف دست و با استفاده از همه شیوه‌های تبلیغی آن‌چنان ناله‌هایی سر داد که ستون‌های آسمان و زمین به لرزه درآمد.

کارشناس دینی ابراز داشت: سیره حضرت صدیقه کبری(س) در مسیر ولایتمداری به ما درس می‌دهد که چه کارهایی باید با جدیت بیشتری برای ولایتمداری انجام دهیم؛ باید به میدان بیاییم و وقت را ازدست ندهیم.

وی در ادامه اظهار داشت: حتی اگر یک نفر را به جبهه حق رهنمون شویم طبق فرمایش پیامبر اکرم(ص) از آنچه آفتاب بر انسان می‌تابد ارزنده‌تر است؛ اگر آن غیرت الهی که در وجود حضرت فاطمه زهرا(س) آتشفشان ایجاد کرده بود یک جلوه‌اش در وجود ما و جوانان ما باشد بس است.

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی اظهار داشت: مبلغین جوان باید دستگیری کنند، نباید آرام بنشینند؛ مبلغان باید با اقسام ترفندهای تبلیغی، فنون منبر و بیان، ممارست و از همه بالاتر با اخلاص و باور قلبی یافته‌های روح خود را برای مردم بیان کنند.

وی در ادامه بیان داشت: اگر با شک و تردید بخواهیم به تبیین و تبلیغ دین بپردازیم تنها وقت مردم را گرفته‌ایم اما وقتی با تمام وجود چیزی را که یافته‌ایم برای مردم بیان کنیم شاهد اتفاقات و جاذبه‌های بیشتر و بهتری خواهیم بود.

کارشناس دینی ابراز داشت: به منافق نمی‌توان امید بست، مُبلّغ باید بداند اقتدار تبلیغی خود را بر کدام قشر جامعه متمرکز کند، مبلغ قبل از هر کاری باید به سراغ جان و باطن خود برود و با اقناع نفس خود مفاهیم مهم را انتقال دهد.

وی در پایان با بیان اینکه مبارک‌ترین ارث رسول خدا(ص) منبر است که برای اهلش باقی مانده است، خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) چهل شب تبلیغی که دست مایه ارزنده‌ای برای تمام عناصر تبلیغی است، درِ خانه کسانی رفت که سابقه بسیار خوب انقلابی، فداکاری، جانبازی مالی و جانی در راه اهداف رسول خدا(ص) داشتند اما بعد از رحلت ایشان در بازی‌های روزگار گرفتار شدند و راه حق را فدای باطل و دنیاطلبی خود کردند./۹۶۹/پ202/ب1

تعداد بازدید : 8
محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات