۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۵۹۴۸۶۰
آیت الله مصباح یزدی:

اهداف انقلاب را فراموش کنیم عزت و اقتدار کشور از دست می رود

اهداف انقلاب را فراموش کنیم عزت و اقتدار کشور از دست می رود
رییس مؤسسه امام خمینی(ره) با تأکید بر توجه بیشتر به مسائل فرهنگی و معنوی جامعه، گفت: اگر اهداف انقلاب را فراموش کنیم عزت و اقتدار کشور از دست می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) امشب در دیدار سردار محمدرضا نقدی معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه و جمعی از اعضای جنبش مردمی پاسداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی با بیان این که رهبر معظم انقلاب فرمودند «هر روز انقلاب یک معجزه بود» گفت: پیش از انقلاب حتی نمی توانستیم تصور کنیم که روزی به این اندازه از شکوفایی و اقتدار برسیم.

وی با اشاره به این که علیرغم همه مشکلات با یاری خداوند و امام زمان(عج) بر همه توطئه های دشمن غالب شدیم و امروز 40 سالگی انقلاب را جشن می گیریم، اظهار داشت: امام خمینی(ره) فرمودند در انقلاب هایی که در بسیاری از کشورهای عصر اخیر صورت گرفته، بخشی از دولت ها و کشورها موافق و بخشی دیگر مخالف آن انقلاب بوده اند، اما انقلاب ما تنها انقلابی است که همه کشورها با آن مخالف بودند و شاهد بر این قضیه هم جنگ 8 ساله است که از شرق و غرب پیشرفته ترین سلاح ها در اختیار عراق قرار می گرفت، اما سیم خاردار هم به ما نمی فروختند.

آیت الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند «این انقلاب برنامه ای دارد که هیچ کشوری با آن موافق نیست که آن برنامه اسلام است»؛ همه انقلاب ها با اغراض مادی صورت گرفت، اما انقلاب اسلامی با دیدگاه معنوی برپا شد.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با تأکید بر اینکه امروز باید نقاط ضعف انقلاب اسلامی نیز مورد توجه قرار گیرد، افزود: ما باید به نقاط ضعف نیز توجه داشته باشیم و سعی کنیم در درصدد جبران آن برآییم.

وی با اشاره به اینکه برخی مطرح می کنند «تا چه اندازه می توان به آینده انقلاب اسلامی و پیشرفت شتابان آن اطمینان داشت» ابراز کرد: برخی جامعه شناسان می گویند هر انقلابی یک نقطه آغاز، یک نقطه رشد و یک نقطه پایان دارد، اما ما طبق مبانی اسلامی و آیات قرآن کریم معتقد هستیم که انقلاب اسلامی فراگیر خواهد شد.

آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه تحقق وعده های الهی مشروط به یک سلسله شروط هستند، تأکید کرد: خداوند در آیات قرآن تحقق وعده های خود را مبتنی بر وجود عمل صالح، صبر و تقوا معرفی کرده است، بنابراین اگر امروز ما به این شروط الهی عمل کنیم، یاری خداوند نیز شامل حالمان خواهد شد.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با تأکید بر ضرورت شناخت شروط وعده های الهی و عمل به آن ها بیان کرد: عزت ما در دوران قبل از انقلاب در اندازه ای پایین بود که حتی نمایندگان مجلسمان را سفیران آمریکایی انتخاب یا تأیید می کردند، اما امروز خداوند ما را از ذلت نجات داده و به کشورمان عزت بخشید، بنابراین باید به شروط الهی عمل کنیم تا این عزت و اقتدار باقی بماند و حفظ شود.

وی با اشاره به این که نباید تنها به نقاط مثبت و قوت انقلاب توجه کنیم و از نقاط ضعف غافل شویم، افزود: امروز باید مراقب آسیب ها و خطراتی را که انقلاب اسلامی را تهدید می کند بشناسیم و با آن ها مقابله کنیم.

آیت الله مصباح یزدی با بیان این که امروز باید به مسائل فرهنگی و معنوی جامعه بیشتر توجه شود، گفت: اگر اهداف انقلاب را فراموش کرده و بیراهه برویم بدون شک عزت و اقتدار خود را از دست خواهیم داد؛ اگر از نعمت های انقلاب قدردانی کنیم پیشرفت کرده و اگر کفران نعمت کنیم به سرنوشت های ناگواری مبتلا خواهیم شد.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با تأکید بر اینکه باید مراقب باشیم مسائل فرهنگی جامعه ضعیف نشود، گفت: امروز باید طبق سنت های الهی برای رضای خداوند به مردم خدمت کنیم؛ اگر امروز مشاهده کردیم که نسل جوان جامعه از لحاظ اعتقادی ضعیف شده و فرهنگ دینی رو به ضعف می رود باید احساس نگرانی کنیم.

وی با اشاره به اینکه متولیان فرهنگی باید همه وجود خود را صرف ترویج فرهنگ دینی کنند، افزود: مسؤولان باید اشتباهات خود را قبول کنند و درصدد جبران آن ها برآیند؛ امروز برخی مسؤولان باید قبول کنند که امضای برخی قراردادها اشتباه بوده است.

آیت الله مصباح یزدی تأکید کرد: گاهی برخی نهادها وانمود می کنند که هدف انقلاب کنار زدن طاغوت بوده است، از این جهت می پندارند صرف تغییر نظام طاغوتی و روی کار آمدن نظام اسلامی کافی است، در حالی که هدف اصلی انقلاب تحقق آرمان هایی همچون فقرزدایی و توجه به محرومان بوده است.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به این که انقلاب اسلامی امتداد مسیر پیامبر اکرم(ص) است، یادآور شد: امروز باید به شاخصه های اسلام ناب توجه شود، زیرا اگر با این شاخصه ها همخوانی نداشته باشیم نمی توانیم انقلابمان را اسلامی بدانیم./841/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5

 

حسین ثالث موید
ارسال نظرات