۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۴
کد خبر: ۵۹۴۸۷۲
رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه:

مدیران آینده پژوه انقلاب افق‌ جدیدی را برای الگوی نوین پژوهش ترسیم کرده اند

مدیران آینده پژوه انقلاب افق‌ جدیدی را برای الگوی نوین پژوهش ترسیم کرده اند
حجت الاسلام والمسلمین شهریاری با بیان اینکه آینده پژوهان افق های جدیدی را برای الگوی نوین پژوهش ترسیم کرده اند بر تبیین دستاوردهای انقلاب تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین شهریاری به همراه  قائم مقام محتوا و معاون پژوهشی خود در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در بازدید از حوزه علمیه خواهران کشور در قم با تأکید بر ضرورت تغییر رویکرد در انجام پژوهش های نوین و به کارگیری روشهای جدید آموزشی، گفت : این پژوهش است که واحد سازنده آموزش به حساب می آید و به حول و قوه الهی در حوزه پژوهش و آموزش کشور، مدیرانِ آینده پژوهِ انقلاب اسلامی، افق های جدیدی را برای الگوی نوین پژوهش در دنیا، ترسیم کرده اند و این توفیقات به برکت دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در طی ۴۰ سال اقتدار اسلامی – ولایی، تفکرات ناب امام راحل (ره) و رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران حاصل گردیده است.

وی با اشاره به این موضوع که ضرورت تغییر روش و نگرش در حوزه آموزش و گام برداشتن به سوی پیشرفت و تکامل، امری اجتناب ناپذیر است، خاطرنشان کرد: اهداف، ابزار و روش، سه رکن استراتژی (راهبرد) هستند که در این میان، روش ها هستند که به ما می گویند تا چگونه ابزارها را برای رسیدن به اهداف به کار بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری که مسؤولیت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) را هم عهده دار است، با تشریح برخی از دستاوردهای مرکز نور بویژه با بهره گیری از هوش مصنوعی و شیوه های تطبیقی، افزود : این مرکز، در مقوله پژوهش و با هدف کاربردی کردن هوش مصنوعی برای داده کاوی علوم اسلامی و انسانی، سامانه مشابهت یابی را طراحی نموده که براساس ماتریس ریاضیات و قاعده هم نشینی کلمات در کنار یکدیگر، کمترین ضریب خطا را در یافته ها برای پژوهشگران و آینده پژوهان فراهم نموده است.

وی با تبیین برخی از خصوصیات منحصر به فرد این سامانه مشابهت یاب، افزود : یکی دیگر از قابلیتهای خاص سامانه این است که قادر است به پژوهشگر کمک کند تا در جستجوی یک مطلب، اگر یافته هایی مانند تصویر وجود داشت، تصویر را به متن تبدیل کرده و سپس مشابهت یابی صورت پذیرد.

این عضو شورای عالی فضای مجازی در پایان با اشاره بر ضرورت رویکرد جدی به سمت آموزش مجازی و استفاده از ظرفیت نهادها و دستگاه ها برای توسعه این امر، از تلاش های صورت گرفته در مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران کشور قدردانی کرد و بر تعامل هرچه بیشتر بین مجموعه ها تأکید کرد.

در این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور هم با ابراز خرسندی از حضور معاون قوه قضائیه در این مرکز، خاطر نشان کرد: یکی از وجوه منحصر به فرد در مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران در مقایسه با نهادهای آموزشی، نزدیک بودن محل تحصیل و اسکان خواهران است که این مزیت باعث تقویت کانون خانواده برای دانش پژوهان این مرکز می شود.

وی، بهره مندی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران کشور از آموزش مجازی را یکی از عوامل اصلی در به کارگیری راهبردِ نزدیک بودن محل تحصیل و اسکان عنوان کرد و گفت : با استفاده از شیوه نوین آموزشی، فاصله میان محل تحصیل و سکونت، به طور قابل ملاحظه و چشمگیری کاهش یافته است.

 حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور در پایان، خاطر نشان کرد: که در این مرکز، کلیه دانش پژوهان و طلاب در تمامی مقاطع، دارای استاد مشاور برای پایان نامه های خود می باشند که این امر نیز، یکی دیگر از وجوه تمایز مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران کشور با سایر سازمان هاست.

شایان ذکر است، در پایان این نشست، طرفین بر ضرورت تقویت همکاریهای فی ما بین و بهره مندی از ظرفیتها برای افزایش سطح تعاملات و اثربخشی در مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) و مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران سراسر کشور، تأکید کردند و مقرر شد تا طی چند روز آینده، اجرای برنامه های مشترک، علمیاتی گردد./841/د103/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات