۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۵۹۴۸۷۶
حجت الاسلام ذوالنور:

رفاه طلبی و اشرافی گری مدیران به کشور ضربه می‌ زند

رفاه طلبی و اشرافی گری مدیران به کشور ضربه می‌ زند
نماینده مجلس شورای اسلامی یکی از دلایل افزایش مشکلات اقتصادی را در کنار سوء تدبیر و بی عرضگی، رفاه طلبی و اشرافی گری مدیران ارشد کشور دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دوره دو روزه آموزشی ویژه مبلغان فاطمیه با عنوان «سوگواره یاس نبوی» از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه از صبح روز پنجشنبه در سالن همایش های امام زاده سید علی(ع) قم آغاز و تا عصر جمعه ادامه دارد.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در این همایش با اشاره به شرایط ویژه جغرافیایی ایران در بین کشورهای منطقه اظهار داشت: ما از سواحل دریایی بسیار خوبی برخوردا هستیم که هم برای آفند و هم پدافند کمک زیادی به ما می‌ کند.

وی افزود: این شرایط ویژه داشتن نیروی دریایی قوی را به ما دیکته می‌ کرد چراکه ما تنها 1854 کیلومتر مرز دریایی با کشورهای همجوار داریم در حالی که کشورهای دیگر از چنین امکانی در این حد برخوردار نیستند.

حجت الاسلام ذوالنور با بیان این که به برکت انقلاب اسلامی در کنارنیروی مقتدر دریایی، نیروی راهبردی سپاه پاسداران نیز به کمک آمده است، گفت: امروز در حقیقت امنیت اقیانوس هند، خلیج عدن و بخش های متعددی از خلیج فارس توسط ایران تأمین می‌ شود و برای دنیا مهم است که این چنین شرایط ویژه ای در اختیار چه نوع حکومتی در ایران باشد.

وی جنگ هشت ساله تحمیلی، وضعیت بد اقتصادی، بایکوت رسانه ای و بسیج کردن جریان های تکفیری را نمونه از صدها برنامه استکبار برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: این خیلی جای تأسف است که برخی به مدافعان حرم ایراد می‌ گیرند در حالی که همه می‌ دانیم مقصود اصلی آمریکا از به راه اندازی این جریان محاصره ایران بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: انسان وقتی به زنان سوری و عراقی نگاه می‌ کند که برخی از آنها را به اجبار به جهاد نکاح بردند، چطور می‌ تواند ساکت بنشیند، دخترانی که در روز با بیش از 20 نفر تکفیری ازدواج می‌ کردند و نزدیک به 110 هزار نفر زن مسلمان و غیر مسلمان از عراق و سوریه ربوده شده و به غرب اروپا فرستاده شده اند.

وی با بیان این که آمریکا در اطراف ایران 36 پایگاه نظامی دارد، تصریح کرد: در این شرایط اگر ما درون خود محصور شویم بدون شک آمریکا و استکبار جهانی به ما رحم نخواهد کرد ولی اگر عمق بخشی خارجی و قدرت بازیگری جهانی داشته باشیم دیگر شکست نخواهیم خورد.

حجت الاسلام ذوالنور بیان داشت: آمریکا مخالف حضور ما در منطقه است بنابراین کسانی که می‌ گویند چراغی که به خانه روا است به مسجد حرام است باید بدانند اگر ما در منطقه حضور جدی نداشته باشیم دیگر چراغی نخواهد ماند.

وی تلاش دشمن برای فشار به ایران را برای سر بردن صبر و طاقت مردم عنوان کرد و گفت: ما در شرایط بدی از منظر اقتصادی هستیم ولی به حول و قوه الهی این شرایط را پشت سر می‌ گذاریم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در تحلیل وضعیت بد اقتصادی کشور یادآور شد: ما در حوزه اقتصاد به سه نوع از کالاها و خدمات رو به رو بودیم؛ نوع اول کالاهایی بود که تحریم روی آنها هیچ اثری نگذاشت مثل پسته و زعفران و فرش که ما همیشه در دنیا اول بوده ایم، نوع دوم مسائلی بود که با تحریم دسته و پنجه نرم می‌ کرد و نوع سوم نیز مسائلی است که ما در آنها نه تنها تحریم بودیم بلکه دشمن نمی خواهد ما ذره ای از آنها را در داخل داشته باشیم مثل موشکی و هسته ای و مسائل نظامی.

وی تأکید کرد: کسانی که همه مشکلات را به گردن تحریم می‌ اندازند به این سؤالات جواب بدهند، اولا این که چرا در نوع اول کالاها یعنی کالاهایی که تحریم ارتباطی به آنها نداشت از قافله جهانی عقب ماندیم؟ امروز پسته و فرش و امثال آن دیگر در اختیار ایران نیست و چرا در نوع سوم برعکس به پیشرفت های چشم گیری دست پیدا کردیم؟ در نوع دوم هم که خیلی از اوقات توانستیم تحریم ها را دور بزنیم یا خود کفا بشویم.

حجت الاسلام ذوالنور ادامه داد: همه مسائل نشان می‌ دهد که عمده مشکلات ما داخلی و به دلیل بی عرضگی، بی کفایتی و سوء تدبیر مدیران ارشد اجرایی کشور است؛ دلیل پیشرفت ما در دسته سوم به دلیل عدم دخالت دولت، اتصال به رهبری، انگیزه و باور و روحیه و جهادی و الهی بود، دقیقا چیزی که در مسؤولان ارشد ما کمتر دیده می‌ شود.

وی رفاه زدگی و اشرافی گری را عافت برخی از مسؤولان کشور دانست و تأکید کرد: رییس جمهوری که از ساعت 10 صبح سر کار می‌ رود و کفش هفت میلیون تومانی به پا می‌ کند و جلوی دوربین برای مصاحبه حاضر می‌ شود، چطور می‌ تواند درد مردم را بفهمد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از دلایل مشکلات امروز کشور را ناشی از بدعمل کردن مجلس عنوان کرد و یادآور شد: مجلس هم می‌ توانست در این شرایط بهتر عمل کند، ولی چه کنیم که برخی نمی خواهند مشکلات حل شود؛ بنده هشت ماه تلاش کردم تا جلسه سؤال از رییس جمهور برپا شود ولی باور نمی کنید چقدر در این مسیر دست اندازی کردند.

وی اضافه کرد: بنده پیشنهاد دادم هزینه یک روز مجلس شورای اسلامی که ده ها میلیون تومان است برای این کار اختصاص بدهند که تعدادی از دانشمندان اقتصادی و بازاریان را جمع کنند و از آنها بخواهند برای برون رفت از این وضعیت نظر بدهند بعد از دولت بخواهند که مشکلات این مسأله را برطرف کرده و نظر نهایی خود را ارائه بدهد.

حجت الاسلام ذوالنور با اشاره به سؤالی که این روزها در کشور خیلی مطرح می‌ شود، گفت: برخی می‌ گویند چرا رهبری به میدان نمی آید، حتی می‌ گویند چرا جلوی رییس جمهور نمی ایستد، در حالی که ایشان تنها از جایگاه ولایت فقیه می‌ تواند وارد این قضیه بشود.

وی ادامه داد: رهبری که در کشور ستاد ندارد، تنها ستاد رهبری که حالت اجرایی دارد قوه مقننه و قوه مجریه است که رهبری با آنها برخوردهای جدی داشته و چیزی کم نگذاشته است؛ هرجا لازم بوده تذکر داده، تأکید کرده و خواهش و فریاد زده است و اگر بیش از این هم عمل کند متهم به فرمایشی کردن مسؤولیت های مدیران می‌ شود./1330/پ203/ق

ارسال نظرات