۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۵۹۴۸۷۸
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد:

فاطمیه ریشه و اساس ولایت و امامت است

فاطمیه ریشه و اساس ولایت و امامت است
استاد حوزه علمیه با اشاره به این که باید حقایق فاطمیه توسط مبلغان برای مردم معرفی شود، تأکید کرد که فاطمیه ریشه و اساس ولایت و امامت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دوره دو روزه آموزشی ویژه مبلغان فاطمیه با عنوان «سوگواره یاس نبوی» از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه از صبح روز پنجشنبه در سالن همایش های امامزاده سید علی(ع) قم آغاز و تا عصر جمعه ادامه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد کارشناس رسانه ملی در این همایش با اشاره به اهمیت فوق العاده ایام فاطمیه برای بیان حقایق شیعه اظهار داشت: اهتمامی که علمای بزرگ ما از قدیم برای فاطمیه داشتند زبانزد است، تا جایی که هنوز نیز عده ای در روز شهادت حضرت زهرا(س) با پای پیاده بیرون می‌ آیند.

وی افزود: فاطمیه ریشه است یعنی کیان تشیع و مکتب ما را حفظ می‌ کند، چراکه می‌ دانید برای امام حسین(ع) علاوه بر شیعه ها از مذاهب دیگر و حتی غیر مسلمانان نیز عزاداری می‌ کنند و نذری می‌ دهند ولی فاطمیه ویژه شیعه است به همین جهت است که انسان در روز قیامت به مقام «فاطمیون» غبطه می‌ خورد.

استاد حوزه علمیه قم فاطمه را اصل و اساس امامت و ولایت برشمرد و عنوان کرد: یکی از علمای بزرگ شیعه حضرت زهرا(س) را در خواب دید، حضرت به ایشان فرمود هرگاه کسی به مذهب شما ایراد گرفت بگویید، مگر من فاطمه زهرا(س) دختر پیامر و پاره تن او نبودم؟ پس چرا قبر من مخفی است؟ چرا حاضر نبودم افراد در تشییع پیکرم شرکت کنند؟

وی اضافه کرد: مسلما وقتی این سؤالات را مطرح کنیم، اهل عناد و دشمنی با شیعه درمانده می‌ شوند چون می‌ فهمند که حضرت زهرا(س) از آنها راضی نبود و کسانی بعد از پیامبر روی کار آمدند که به اعتراف کتب اهل سنت حتی معنای لغات قرآن را بلد نبودند؛ از این رو باید حقایق مذهب شیعه را بدون هتاکی، بدون بی احترامی و با دلیل و برهان و منطق بیان کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد در بخش دیگری از سخنان خود در اهمیت بحث توسل یادآور شد: بزرگان ما در سخت ترین شرایط زندگی خود با توسل مشکلات خود را حل می‌ کردند که این مسأله نیز باید مدنظر ما قرار داشته باشد.

وی با بیان این که پیامبر همواره نسبت به اهل بیت(ع) خود سفارش می‌ فرمود، گفت: یکی از علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان نزد یکی از علمای شیعه قم آمده بود و از دلیل حقانیت امیرالمؤمنین(ع) سؤال کرد، این عالم بزرگ شیعه در جواب فرموده بود: مگر پیامبر مستجاب الدعوه نبود؟ پس چرا در قضیه مسیحیان نجران که در آیه مباهله مطرح شده اهل بیت(ع) خود را نیز با خود می‌ برد و علی(ع) را جان خود می‌ خواند؟

این سخنران برجسته کشوری یادآور شد: همه این ها نشان می‌ دهد که بدون اهل بیت(ع) کار پیش نمی رود، به همین جهت خیلی باید خدا را شاکر باشیم که پیرو و محب اهل بیت(ع) هستیم و دستمان از حقایق و استدلال ها پر است.

وی با ابراز گلایه از کمرنگ بودن برنامه های موالید اهل بیت(ع) در ایران خاطرنشان ساخت: عزاداری گرفتن و دهه های حزن و اندوه در رثای اهل بیت(ع) بسیار ارزش دارد ولی چرا برای موالید آنها جشن های چند روزه گرفته نمی شود؛ به نظر می‌ رسد این سنت نیز باید توسط روحانیان و مبلغان احیاء شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد در پایان تصریح کرد: مبلغان در فاطمیه دو وظیفه مهم بر عهده دارند یکی ابلاغ مسأله ولایت وامامت امیرالمؤمنین(ع) و بیان استدلال های محکم بر این مسأله است؛ ما هرچه در طول تاریخ ضربه خوردیم به جهت همین جریان نفاقی بود که بعد از رحلت پیامبر شروع شد و تا به امروز ادامه دارد و دوم بحث تبری از دشمنان بدون اسم بردن از شخص یا گروه خاصی است./1330/پ202/ج

ارسال نظرات