۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۵۹۴۸۹۶
آیت الله اعرافی:

مسؤولان در برابر خواسته دشمن و اسناد بین المللی مواجهه شجاعانه داشته باشند

مسؤولان در برابر خواسته دشمن و اسناد بین المللی مواجهه شجاعانه داشته باشند
امام جمعه قم با تأکید بر مواجهه شجاعانه مسؤولان در برابر اسناد بین المللی،هدف اصلی این اسناد را استحاله فرهنگی و خدشه وارد کردن به استقلال کشور دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان این که حضرت زهرا(س) الگوی تمام عیار مسلمانان است، گفت: حضرت در عمری کوتاه بر همه مردان و زنان پیشی گرفت و قله های افتخار را کسب کرد.

وی افزود: حضرت زهرا(س) با قیام استراتژیک خود اجازه ندادند که معارف الهی متزلزل شود و انحراف از خط اصیل اسلام صورت گیرد، حضرت بر همه امت اسلامی حق دارند که اجازه ندادند کسانی اسلام را از بین ببرند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در خطبه دوم با گرامیداشت 40 سالگی انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروز دشمنان از هر سو سعی می کنند که دل ملت را خالی کرده و مردم را از انقلاب جدا کنند و همه استکبار در این راستا به ابزارهای حقیقی و مجازی متوسل شده اند تا میراث بزرگ مردم را از بین ببرد.

وی ادامه داد: اشاره به دستاوردهای عظیم ملت در انقلاب اسلامی به معنای این نیست که امروز مشکل نداریم و مسؤولان بی عیب و نقص هستند، امروز در عرصه های مختلف به ویژه معیشت مردم با ضعف های جدی مواجه هستیم که این ضعف ها باید رفع شود اما نباید اجازه داد که این ضعف ها سبب دوری از عظمت انقلاب شود.

آیت الله اعرافی با بیان این که سهامدار اصلی انقلاب جوانان و ملت ایران از همه اقشار هستند، ابراز داشت: ملت ایران در طول 40 سال، حضوری خیره کننده در همه عرصه ها داشته است و امروز و آینده اسلام و انقلاب از آن مردم است و حوزه و دانشگاه و علما و نخبگان خادمان مردم هستند، انقلاب دستاوردهای بزرگی داشته که گاهی از آن غافل هستیم.

وی به برخی دستاوردهای عظیم انقلاب اشاره و عنوان کرد: اگر همه منطق اسلامی و دینی را کنار بگذاریم و شاخص های رشد و توسعه ای که در دنیا سکه رایج و شناخته شده است را ملاک قرار دهیم باز هم دستاوردهای عظیمی در بهداشت، علم، صنعت، زیرساخت ها، پزشکی، راه، مسکن، کشاورزی، رسانه،صنایع دفاعی و سایر عرصه ها داریم.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: ملت ایران با وجود همه فشارها و هجوم ها به قله های بزرگی رسیده است، مبادا به دلیل وجود برخی از مشکلات این خدمات و دستاوردهای عظیم را نادیده بگیریم، بر خلاف تبلیغات مسمومی که در تطهیر رژیم پهلوی و استعمار قبل از انقلاب انجام می شود، ملت با همه فشارها در 100 شاخص رتبه های عالی کسب کرده است، البته در مواردی هم مشکلاتی وجود دارد.

وی اضافه کرد: در قلمرو شاخص های ویژه و خاص مانند استقلال، آزادی، امنیت و صیانت از مرزهای کشور دستاوردهای عظیمی داریم که قابل وصف نیست، برای نخستین بار در 200 سال گذشته وقتی کشور وارد جنگ شد اجازه ندادند که کشور تجزیه شود، چند برابر ایران امروز در زمان قاجار و پهلوی از کشور جدا شد اما انقلاب اسلامی ایران یکپارچه مقتدر را حفظ کرد و امنیت آن سرآمد منطقه است.

مدیر حوزه های علمیه استقلال امروز کشور را با دوران گذشته غیر قابل وصف و قیاس دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب و ملت ایران در برابر همه قدرت ها مستقل هستند و هیچکس نمی تواند فرمان دهد اما در دوران رژیم شاه افرادی حقیر گوش به فرمان بیگانه بوده و ملت را به اسارت کشیده بودند، انقلاب اسلامی بالاترین درجه استقلال، عظمت و امنیت و صیانت از مرزهای کشور را داشته است.

وی افزود: قدرت ملی و فراملی ما غیر قابل انکار است و دشمن می داند که قدرت ایران را نمی تواند نادیده بگیرد، به فضل الهی این قدرت که برای ملت ها آزادی و امنیت به ارمغان می آورد در چهلمین سال انقلاب تقویت خواهد شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به احیای ارزش های دینی و فرهنگی و اخلاقی در انقلاب اظهار داشت: امروز مواجه با پاره ای از مظاهر غیر اخلاقی و نابسامانی های آسیب های اجتماعی هستیم اما در دریای متلاطم دنیا و منطقه و در مقایسه با پیش از انقلاب محوریت ارزش ها در کشور موج می زند که البته باید بیشتر کار کرد.

وی ایجاد گفتمان تمدنی نوین انقلاب اسلامی را بالاترین دستاورد انقلاب دانست و ادامه داد: انقلاب اسلامی و ملت ایران پیامی تازه برای جهان به ارمغان آوردند، به برکت انقلاب و به فضل الهی ارکان یک تمدن نوین را باید برای بشریت امروز پایه ریزی کنیم که معایب غربی را نداشته و سبب توسعه و ترقی شود، اگر این موضوع را در نظر بگیریم 40 سال به اندازه یک سال است.

آیت الله اعرافی با تأکید بر این که باید با روح جهادی و انقلابی در برابر مشکلات بایستیم، ابرازداشت: به فضل خدا انقلاب اسلامی در 40 سالگی با قوت بیشتری به کار خود ادامه می دهد و در روز 22 بهمن شکوه حضور تجلی بیشتر پیدا می کند و میلیون ها انسان عاشق انقلاب، اسلام و کشور در صحنه حضور پیدا می کنند و تمام خیالات واهی ترامپ و مستکبران نقش بر آب خواهد شد.

وی با اشاره به تذکرات اخیر مراجع درباره مسائل فرهنگی، سیاسی و اقتصادی به مسؤولان عنوان کرد: مراجع و دلسوزان تذکراتی دادند که انتظار می رود مسؤولان اهتمام بورزند و توجه داشته باشند،  در حوزه فرهنگی و عفاف و حجاب تذکراتی مهمی به مسؤولان داده شد، گرچه تصحیحی هم صورت گرفت اما انتظار می رود که خط مشی رهبر انقلاب و مراجع در امور فرهنگی مورد اهتمام دولت و مسؤولان باشد و بی توجهی نشود.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: مراجع در مسائل مرتبط با معیشت مردم تذکراتی دادندکه باید با همت بلندتر و عزم جدی تر گره گشایی از کار مردم صورت گیرد، تذکر دیگر هم درباره معاهدات بین المللی مانند FATF، پالرمو و اسناد بین المللی است که انتظار می رود نهادهای تصمیم گیر و مرتبط هوشیار باشند.

وی اضافه کرد: همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند شاید در ظاهر اسناد بین المللی محاسنی وجود داشته باشند اما باید بدانیم یکی از اهدافی که با اسناد بین المللی دنبال می شود این است که تغییر فرهنگ دهند و فرهنگ ها را در فرهنگ خود هضم کرده و استقلال و عظمت ملت ها را مخدوش کنند، باید با اسناد بین المللی مواجهه هوشمندانه و شجاعانه داشته باشیم.

آیت الله اعرافی با بیان این که مسؤولان باید با شجاعت و حکمت درباره آنچه که دیگران طراحی کردند ایستادگی کنند، گفت: مردم انتظار دارند که مسؤولان هوشیارانه عمل کرده و از انقلاب حراست کنند.

وی افزود: در چهلمین سالگرد انقلاب باید قوای خود را برای اسلام و انقلاب و اعتلای ارزش های الهی و پیشرفت کشور بیش از گذشته بسیج کنیم، ما نیازمند وحدت و همدلی و همراهی هستیم و باید از رهبری تبعیت کامل داشته باشیم، با تلاش مجاهدانه و مجدانه باید درصدد رفع اشکالات بر آییم.

مدیر حوزه های علمیه با تأکید بر این که دلبستگی به بیگانگان و دشمنان ما را به جایی نمی رساند، اظهار داشت: قصه برجام نشان داد که نمی توان به دشمن و غرب اعتماد کرد، چندین ماه است که اروپایی ها با تمام پررویی وعده سرخرمن می دهند اما عمل نمی کنند و صبر انقلابی ملت و مسؤولان کشور هم حدی خواهد داشت.

وی ادامه داد: با نیروی اسلام، دین و ارزش های الهی و نیروی ملت است که می توان همه کارها را انجام داد، ما در جهان منطقی حرف می زنیم و همه اقدامات بر اساس منطق عقلانی و درست است، نباید بترسیم بلکه باید شجاعانه پیش برویم.

امام جمعه قم با اشاره به توطئه آمریکا در ونزوئلا ابراز داشت: آمریکایی ها کسانی هستند که در ونزوئلا دخالت غیر قانونی کرده و در برابر دولت قانونی این کشور ایستادند، آمریکایی ها همان کسانی هستند که تحریم های ظالمانه می کنند و می خواهند علیه ملت ایران در لهستان کنفرانس ضد ایرانی برگزار کنند.

وی عنوان کرد: آمریکایی ها هستند که بر خلاف قانون خبرنگار پرس تی وی را دستگیر کردند، این زنجیره خیانت های آمریکا است آیا ما می توانیم با مذاکره و عهد با آن ها به جایی برسیم، با تکیه بر اسلام عزیز و روح جهادی و انقلابی و به فضل الهی در برابر دشمنان خواهیم ایستاد و انقلاب را به اوج عظمت و شکوه خواهیم رساند.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
محمد قمین
ارسال نظرات