۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۵۹۴۹۰۳
امام جمعه تبریز:

ائتلاف ضد ایرانی لهستان شکست‌خورده است

ائتلاف ضد ایرانی لهستان شکست‌خورده است
حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: نشست ضد ایرانی ماه آینده لهستان در ورشو، از همین الان شکست‌خورده محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز بر ضرورت تبیین دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی تأکید کرد و اظهار داشت: اگر امروز نظام از عزت و اقتدار بالایی برخوردار است؛ به برکت خون شهدا و رهنمودهای داهیانه ولایت فقیه است.

وی با تأکید بر این‌که دستاوردهای چهل ساله انقلاب در مقایسه با وضعیت اسف‌بار رژیم طاغوت موجب حیرت دشمنان ملت ایران شده است، خاطرنشان کرد: استقلال و حفظ تمامیت ارضی از برکات انقلاب اسلامی ایران است، امروز بدخواهان انقلاب اسلامی جرأت تجاوز و نگاه چپ به خاک ایران را ندارند.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که نیازمند ترویج نشاط و امید به آینده در کشور هستیم، تصریح کرد: امیدافزایی مهم‌ترین نیاز کشور است، رسانه‌های وابسته به غرب و آمریکا تلاش دارند به گونه ای وانمود کنند که آینده تاریک و مبهم در انتظار جوان ایرانی است، در حالی که انقلاب اسلامی مسیر پرصلابت خود را با اقتدار سپری می کند.

وی رشد اسلام خواهی و بیداری اسلامی را به برکت انقلاب اسلامی دانست و افزود: توجه به آزادی‌های مدنی، آزاداندیشی، محرومیت‌زدایی، گسترش معنویت میان جوانان، توسعه عدالت اجتماعی، مبارزه با فساد و پیشرفت در عرصه های مختلف از جمله دستاورهای دیگر انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به مقایسه انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلاب‌های جهان از سوی عده‌ای در داخل و خارج از کشور یادآور شد: برای درک صحیح از انقلاب ایران می‌توان آن را با انقلاب کبیر فرانسه و یا انقلاب الجزایر مقایسه کرد و به خوبی به شتاب پیشرفت و تعالی کشور بعد از انقلاب اسلامی پی برد.

وی با اشاره به بخش‌هایی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسؤولان و نخبگان اظهار داشت: رهبر انقلاب در این دیدار به ارتقای شتاب علمی تاکید فرمودند و سفارش کردند که نباید شتاب علمی کشور کند شود؛ به عبارتی نباید روند رشد شتاب علمی کشور متوقف شود، نیازمند برنامه‌ای هدفمند و دراز مدت در عرصه علمی هستیم.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که در چهل سالگی انقلاب نباید به وضعیت کنونی قانع بود، افزود: یکی از رموز استقلال و دستاورد انقلاب اسلامی درخشش جوانان مرز و بوم در حوزه‌های علمی است که به منظور تحقق تمدن اسلامی گام‌های موثر برداشت؛ ایران ششمین کشور تولیدکننده زیردریایی در جهان، دومین کشور تولید کننده پهباد رادار گریز و دارای بزرگترین حوضچه تعمیر و نگهداری و ساخت کشتی در خاورمیانه است.

وی با بیان این‌که ایران اسلامی یکی از کشورهای مجهز به تکنولوژی انحراف موشک در سطح دنیا است، افزود: ایران یکی از کشورهای تولید کننده لباس‌های فضانوردی در سطح جهان و یکی از کشورهای توانمند در ارسال موجود زنده به فضا است، همچنین ما تولید کننده تانک و سریع‌ترین اژدر رادار گریز هستیم، ایران سومین تولید کننده دکل انتقال برق نیز در سطح جهان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش بیهوده دشمنان برای ایجاد ائتلاف ضدایرانی در لهستان اظهار داشت: نشست ماه آینده ضد ایرانی از سوی کشور لهستان در ورشو که با عنوان صلح و ثبات در خاورمیانه قرار است برگزار شود، از همین الان شکست‌خورده محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: این نشست  از همان ابتدا با مخالفت بسیاری از سوی کشورها از جمله روسیه و اروپا روبه‌رو بود و حتی بسیاری از کشورها اعلام کردند که در این نشست شرکت نخواهند کرد، البته وزیر امور خارجه ایران نیز در سخنانی برگزاری این نشست را محکوم کرده و آن را یک حرکت ضد ایرانی دانسته است.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که سران آمریکا از مواضع خود عدول کرده‌ و حتی یکی از دیپلمات‌های آمریکایی اعلام کرده که هدف این نشست ضدایرانی نبوده بلکه برای تدوین اصول معماری امنیتی در خاورمیانه و به همراه جلسات بحران انسانی در سوریه و یمن و افراط گرایی و امنیت سایبری است، افزود: هدف استکبار جهانی و نظام سلطه حذف محور مقاومت در منطقه است.

وی ادامه داد: اقدام علیه برنامه موشکی ایران و تأکید بر ادعاهای واهی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه حزب‌الله لبنان و فلسطین اشغالی از دیگر اهداف این نشست است که با هدف حذف محور مقاومت در منطقه صورت می گیرد، امروز به وضوح شاهدیم که نظام سلطه در برابر اقتدار انقلاب اسلامی ایران مستأصل مانده است./935/پ203/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات