۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۸
کد خبر: ۵۹۴۹۳۳
حاجی دلیگانی در گفت وگو با رسا:

افشای اطلاعات کشور در شرایط جنگ اقتصادی عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت

افشای اطلاعات کشور در شرایط جنگ اقتصادی عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت
نماینده مجلس بابیان اینکه مقاومت در برابر زیاده خواهی های FATF اقتصاد را شکوفا می کند، گفت: پیوستن به طرح های استعماری با استقلال و امنیت در تضاد است.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، نسبت به عواقب اقتصادی پذیرش لوایح CFT و پالرمو هشدار داد و گفت: اگر حاصل برجام گوشت کیلویی 100 هزار تومان شده است، حاصل پیوستن به CFT و پالرمو گوشت کیلویی 200 هزار تومان خواهد بود.

وی با تأکید بر این که CFT و پالرمو بدون شک مشکلات اقتصادی را شدیدتر و بیشتر خواهد کرد، اظهار داشت: اگر این لوایح تصویب شود تردید نیست که مردم چندین برابر امروز صدمه خواهند دید؛ صدماتی که از طریق پیوستن به لوایح استعماری متوجه جامعه می شود غیر قابل جبران است.

حاجی دلیگانی با بیان این که آرای مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز باید از شفافیت برخوردار باشد، تأکید کرد: انتظار ما اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام این است که اولاً متن کامل پالرمو و CFT را مطالعه کنند و به مواد 19 تا 21 معاهده وین هم حتماً ملاحظه داشته باشند و بدانند که اگر ما به این لوایح استعماری پیوستیم دیگر راه بازگشتی نخواهیم داشت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با پذیرش CFT و پالرمو حق تحفظ نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: غربی ها شروطی را که ما برای پذیرش این لوایح مصوب کرده ایم را نخواهند پذیرفت.

وی با بیان اینکه جریانی در کشور وجود دارد که به صورت عمدی فشارهای اقتصادی بر مردم تحمیل می کنند، تصریح کرد: این جریان با اعمال فشار بر مردم می خواهد نظام را وادار کند تا استقرار ارزش های آمریکایی را در کشور بپذیرد و به آن ها اجازه دهد تا با آمریکا مذاکره کنند.

حاجی دلیگانی با اشاره به اینکه عده ای در کشور دنباله رو جریان «برانداز نظام اسلامی» هستند، گفت: این افراد زمینه را برای نفوذ و اعمال قدرت دشمن هموار کرده و در قبال این کارها پول دریافت می کنند و همواره تلاششان این است که با نظام و مردم مقابله داشته باشند؛ متأسفانه برخی از مسؤولان نیز به صورت ناآگاهانه و یا مغرضانه به دنبال همین موضوع هستند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که هم اکنون در جنگ اقتصادی قرار داریم، پیوستن به CFT و پالرمو را بسیار خطرناک دانست و افزود: وزارت خزانه داری آمریکا برای طراحی تحریم های هدفمند و نقطه زن علیه ایران، نیاز به اطلاعات اقتصادی اهداف تحریمی دارد، بنابراین پیوستن به این کنوانسیون های استعماری دقت ضربات آمریکا را افزایش می دهد، اجرای این لوایح نیز سبب افشای اطلاعات اقتصادی کشور شده و آسیب پذیری اقتصاد را بیشتر می کند.

وی با بیان اینکه افشای اطلاعات اقتصادی در جنگ اقتصادی ضربات جبران ناپذیری به امنیت کشور وارد می سازد، ابراز کرد: اگر می خواهیم تحریم ها بر کشور اثر کمتری داشته باشد باید همانند برخی کشورهای بزرگ همچون روسیه و چین از نظامات مالی غرب مستقل شده و به سوی معادلات دوجانبه پیش برویم.

حاجی دلیگانی با تأکید بر این که با پیوستن به کنواسیون پالرمو و CFT در خلاف جهت استقلال کشور و امنیت ملی حرکت خواهیم کرد، افزود: اشراف بیشتر نظام سلطه، از یک سو امکان استقلال مالی برای کشور را دشوارتر کرده و از سوی دیگر به واسطه زیرساخت همکاری گسترده اطلاعاتی و قضایی می تواند در اقدامات اقتدارزای بخش های دفاعی کشور اختلال ایجاد کند و منجر به محدودیت بخش های دفاعی و امنیتی کشور شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که پذیرش کنوانسیون های CFT و پالرمو بخش ارزی، نظام پولی و بانکی و فروش نفت کشور را با مشکل مواجه می کند، تصریح کرد: افزون بر همه این ها آن چه را که جمهوری اسلامی به عنوان «محور مقاومت» می شناسد، غربی ها از آن با عنوان «تروریسم» یاد می کنند، از همین جهت باید تعریف آن ها از تروریسم را پذیرفته و نهادهای انقلابی داخل کشور مثل سپاه و گروه های مقاومت در منطقه از جمله حزب الله، انصارالله، حماس و حشد الشعبی را به دست خود محدود کنیم.

وی با اشاره به این که مقاومت در برابر زیاده خواهی های FATF اقتصاد کشور را شکوفا می کند، تصریح کرد: در روند تصویب کنوانسیون CFT در مجلس، وزیر امور خارجه اعلام کرد که نه خودش و نه رییس جهور تضمینی نمی دهند که پیوستن به این کنوانسیون مشکلات را حل کند، اما ما تضمین می دهیم که در صورت مقاومت در برابر زیاده خواهی های FATF و عدم الحاق جمهوری اسلامی به کنوانسیون های استعماری و با استفاده از راهکارهای مناسب همانند استفاده از جوانان متعهد، متخصص و انقلابی، می توان از همه تهدیدها، فرصت هایی ساخته و روند کنونی مشکلات و معضلات اقتصادی کشور را سامان بخشید و فشارهای معیشتی بر آحاد جامعه را کاهش داد./841/ت302/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
حسین ثالث موید
ارسال نظرات