۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۵۹۴۹۳۸
استاد حوزه علمیه:

مسؤولان با اقدام عملی و به دور از شعارزدگی به مردم خدمت کنند

مسؤولان با اقدام عملی و به دور از شعارزدگی به مردم خدمت کنند
استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه تحریم‌ها و سوء تدبیر‌ها عامل اصلی مشکلات است، گفت: مسؤولان با اقدام عملی و به دور از شعارزدگی به مردم خدمت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مجتبی خاتمی استاد حوزه علمیه، امروز در مهدیه تهران، گفت: یکی از آسیب های بسیار مهم در دین داری که موجب نگرانی انبیا و اولیای الهی بوده مساله به خط پایان رسیدن مسلمان بودن و با ایمان از دنیا رفتن است.

وی افزود: خیلی ها خوب شروع می کنند و آغاز خوبی دارند اما خوب تمام نمی کنند در روایت است مومن از پایان کار خود می ترسد که مبادا عاقبت به شر از دار دنیا برود.

حجت الاسلام خاتمی با اشاره به خطبه فدکیه، ابراز کرد: در این خطبه یک دوره استدلال با آیات قرآن درباره ولایت امیرمومنان علی(ع) بیان فرمودند که یکی از آن آیات که در سوره آل عمران است به این شرح است، ای مومنان تقوای الهی پیشه کنید و آن هم بالاترین تقوا؛ مراد حضرت زهرا(س) این بود که عده ای با پیامبر اسلام آغاز کردند اما با امام علی(ع) تمام نکردند؛ خداوند فرمودند: از دار دنیا نروید مگر آن که مومن به عالم آخرت وارد شوید.

استاد حوزه علمیه در ادامه بیان داشت: مرحوم علامه طباطبایی ذیل این آیه می فرمایند: مردن دست انسان نیست چطور خداوند می فرماید از دار دنیا نروید مگر آن که مسلمان باشید، مرحوم علامه پاسخ می دهند انسان ها یک نوع مردن و یک نوع مسلمان مردن دارند، مردن دست انسان نیست اما مسلمان و با ایمان از دنیا رفتن به دست انسان است از این رو انسان باید اعمالی انجام دهد که بتواند با ایمان از دنیا برود.

وی با بیان اینکه ملاک عمل در پایان عمر انسان مشخص و ارزیابی می شود، گفت: انسانی که اهل تدبر و تفکر است می تواند در زمره هدایت شدگان قرار بگیرد. امام علی(ع) می فرمایند: کسی که به مردم احسان کند عاقبت بخیر می شود.

حجت الاسلام خاتمی بیان داشت: ایمان به خداوند و خیر رساندن به مردم بالاترین عمل نیک است، مسؤولان ما نباید از پارکینگ اداره بیاید در آسانسور و مستقیم به دفترش برود بلکه باید در معرض دید مردم باشد بخصوص امروز با وجود این تحریم های اقتصادی و سوء تدبیر برخی از مسؤولان که سبب شده مشکلات اقتصادی در جامعه بی داد کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: پای هر یک از صندلی های سبز مجلس خون پاک صدها شهید ریخته شده که عبور از آنان خیانت به شهدا است، مسؤولان تا می توانند با اقدام عملی و به دور از شعارزدگی به مردم خدمت کنند. زمانی که دولتی قدرت داشته باشد و در اوج قدرت اهل عفو و بخشش باشد عاقبت بخیر می شود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات