۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۵۹۴۹۶۵
امام جمعه هریس:

تزلزل در مبانی اعتقادی، زمینه‌ نفوذ باورهای غلط است

تزلزل در مبانی اعتقادی، زمینه‌ نفوذ باورهای غلط است
مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت گفت: ایجاد تزلزل در مبانی اعتقادی؛ زمینه‌ای برای نفوذ باورهای غلط از دین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت  امروز در جمع طلاب مدارس علمیه خواهران تبریز با اشاره به این‌که دشمنان برای براندازی انقلاب اسلامی به دنبال انحراف در اعتقادات دینی و انقلابی ملت ایران هستند، اظهار داشت: دشمنان می دانند که ایجاد تزلزل در مبانی اعتقادی؛ زمینه‌ای برای نفوذ باورهای غلط از دین است.

وی با اشاره به این‌که حمله رسانه‌های وابسته به غرب علیه فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه ایران طی سال‌های اخیر به صورت کاملا هدفمند افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: ترویج مفاسد اجتماعی و اخلاقی از سوی افرادی است که با ملت ایران دشمنی داشته و در این مسیر با اصل اعتقادات دینی و مذهبی مردم مشکل دارند.

امام جمعه هریس افزود: این‌که عده‌ای خیال کنند؛ بدحجابی و بی حجابی آزادی است؛ در اشتباه هستند، چراکه اگر آزادی در بی‌حجابی بود، امروز باید عالی‌ترین حقوق و آزادی های فردی و اجتماعی را در غرب شاهد بودیم، در حالی‌که نه تنها چنین نیست؛ بلکه شاهد لگدمال شدن حیثیت و شأن بانوان در جوامع غربی هستیم.

مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت با اشاره به این‌که از دیدگاه اسلام حجاب و عفاف تنها برای زنان سفارش نشده است، افزود: مردان جامعه نیز باید عفت داشته باشند؛ باید دانست که برهنگی بازگشت به قهقرا و جهالت می باشد، بنابر این اگر در جامعه آرامش و امنیت روانی حاکم نباشد، توسعه‌ اتفاق نخواهد افتاد.

وی با تأکید بر این‌که مقوله بدحجابی در کلانشهرها به صورت سازمان یافته هدایت و  گسترش می یابد، افزود: نباید به پدیده بدحجابی نگاهی مقطعی داشت، حمله به حجاب و عفاف موجب بی شرمی و بی حیایی افراد می شود و چنین فردی هویت واقعی، انسانی و دینی خود را از دست می دهد.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به این‌که روحانیت و حوزه های علمیه در طول تاریخ همواره با دیدی وسیع و آینده‌نگر در مقابل توطئه های فکری، فرهنگی و عقیدتی دشمنان؛ اقدامات لازم را انجام داده اند، اظهار داشت: کشف حجاب رضاخانی با مجاهدت روحانیت و مقاومت بانوان این سرزمین با شکست مواجه شد.

امام جمعه هریس کشف حجاب در دوران رضاخان را نماد دین ستیزی رژیم پهلوی دانست و افزود: یکی از مهمترین برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی، باز گرداندن عزت، جایگاه و شأن برای بانوان جامعه بود، امروز بیش از 60 درصد ظرفیت دانشگاه‌ها در اختیار بانوان است، در طول چهل سال گذشته شاهد گسترش مدارس علمیه بانوان در سراسر کشور نیز بوده ایم./935/پ203/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات