۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۵۹۵۰۱۳
حجت الاسلام رحمیی صادق:

حوزه پای نظام اسلامی خواهد ایستاد + فیلم

حوزه پای نظام اسلامی خواهد ایستاد + فیلم
مدیر حوزه علمیه استان تهران گفت: حوزه، نظام را فرزند خود می‌داند، پای این نظام خواهد ایستاد و بیشترین فدایی را به میدان خواهد فرستاد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد هادی رحیمی صادق مدیر حوزه علمیه استان تهران در نشست خبری همایش "انقلاب اسلامی و تحول فقه" که امروز در محل مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان برگزار شد، گفت: انقلاب ما انقلابی برآمده از فرهنگ اهل بیت(ع) و معارف نورانی قرآنی، علوی و فاطمی است.

وی افزود: نظام اسلامی در طول چهل سال گذشته به اعتراف دوستان و دشمنان به اندازه بیش از چهارصد سال به عرصه علم، دانش و معنویت به مردم و محرومین خدمت کرده‌ است.

مدیر حوزه علمیه استان تهران ابراز داشت: نظام اسلامی دستاوردهای عجیبی در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، استقلال طلبی، آموزش دفاعی، تکنولوژی، بهداشت و درمان، آزادی و حقوق بشر، زیرساخت‌ها، مطبوعات، فناوری اطلاعات، تعظیم شعائر اسلامی، معنویت و رشد و تعالی انسانی، آموزش عالی روستاها و عشایر، استکبارستیزی، هنر، نخبگان، مقاومت منطقه ای، زنان و خانواده، صنعت و تمام حوزه های انسانی و نیازهای بشریت امروز داشته است.

وی در ادامه بیان داشت: گرچه امروز دشمنان نظام تمام سرمایه‌ های خود را به کار می‌گیرند تا این دستاوردها و خورشید نورانی انقلاب را مخفی کرده و کمرنگ نشان دهند اما با وجود تمام خباثت‌ها انقلاب اسلامی و فرهنگ آن امروز به تمام دنیا صادر می‌شود.

حجت الاسلام رحیمی صادق اظهار داشت: انقلاب اسلامی امروز در اقصی نقاطی دنیا زمینه ساز پیشبرد همه کشورها در بیداری اسلامی و نویدبخش آن است؛ همان طور که شاهد هستیم در اروپا و آمریکا با تاسی از انقلاب سال ۵۷ ایران دست به شورش علیه نظام سرمایه داری می‌زنند.

مدیر حوزه های علمیه استان تهران ابراز داشت: یکی از عرصه هایی که دستاوردهای نظام و انقلاب کمتر در آن حوزه مورد بررسی قرار گرفته و بازگو شده، مسئله حوزه های علمیه و روحانیت است؛ حوزه علمیه و روحانیتِ امروز را با قبل از انقلاب نمی‌توان مقایسه کرد، درست است که حوزه علمیه هر چه دارد میراث‌دار فرهنگ ناب حوزه های علمیه و تلاش‌های ۱۴۰۰ ساله علمای سَلَف است اما به برکت انقلاب اسلامی امروز حوزه های علمیه جهان تشیع مامن تفکرات ناب آزادی خواهی، عدالت طلبی و معنویت خواهی در همه جهان است.

وی در ادامه افزود: اعزام سالانه صدها مبلغ حوزوی به سراسر جهان و استفاده از فناوری روز در امر تبلیغ، تاسیس و فعالیت بیش از صد و شصت پژوهشگاه در حوزه های علمیه، تالیف آثار فاخر و تولید مباحث موردنیاز جامعه و نظام، تاسیس صدها مجله تخصصی و علمی و پژوهشی، ورود طلاب و فضلای جوان به یادگیری زبان دوم و استفاده از آن و مسائل دیگری که حوزه‌های علمیه به برکت نظام و انقلاب به آنها دست یافته اند.

حجت الاسلام رحیمی صادق ابراز داشت: حوزه، نظام را فرزند خود می‌داند و پای این نظام خواهد ایستاد و مانند هشت سال دفاع مقدس بیشترین فدایی را به میدان خواهد فرستاد مانند جنگ عرصه مقاومت که در آن نیز حضور پررنگی داشت؛ امروز حوزه های علمیه و روحانیت در بیش از پنجاه عرصه خدماتی در گروه های جهادی و... مشغول خدمت رسانی به نظام و مردم هستند.

وی در ادامه بیان داشت: یکی از حوزه هایی که بیشتر مورد غفلت قرار گرفته است موضوعی است که در نشست و همایش "انقلاب اسلامی و تحول فقه" به آن پرداخته خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه استان تهران ابراز داشت: فقه ما علیرغم پویایی و آزاداندیشی که در طول هزار و چهارصد ساله خود داشته به برکت ارتباط وثیقی که با مکتب اهل بیت(ع) و تکیه به مباحث عقلی و استدلالی داشته، هیچ گاه دچار آفت جمودگرایی و نگاه های محدود نبوده اما بعد از انقلاب به دلیل نیاز جامعه نسبت به مباحث روز طبیعتاً فقه نیز باید خود را همراه می‌کرده است.

وی افزود: فقه به برکت انقلاب اسلامی و نیازهای جدیدی که در جامعه ایجاد شد به مباحث جدی و نو پرداخته است و از طرف دیگر حوزه در کمک فکری به نظام و انقلاب گام های خوبی برداشته است.

حجت الاسلام رحیمی صادق اظهار: در بحث اقتصادی، رابطه با جهان، اقتصاد مقاومتی و اقتصاد بدون ربا حوزه در زمینه نظریه پردازی علمی و کاربردی قدم های خوبی برداشته است؛ در این همایش بخشی که جامعه امروز با آن دست و پنجه نرم می‌کند مثل مبحث بانکداری بدون ربا مورد بحث قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه بیان داشت: بانکداری بدون ربا همواره مورد دغدغه مراجع بوده و هست به علت اینکه بسیاری از تولیدات و نظریات حوزه علمیه به طور کامل در عمل مورد استفاده قرار نمی‌گیرد؛ ما امروز بیشتر از خلا قانونی، خلا عملکردی و خلا باورمندی به دستورات اسلام و اهل بیت(ع) را داریم.

حجت الاسلام رحیمی صادق ابراز داشت: ان شاءالله برگزاری این همایش بتواند نگاه جامعه، مسوولین، حوزه و حوزویان را نسبت به تعالی این ارتباط بالا ببرد؛ این همایش یک همایش تخصصی است که مدعوین آن اساتید حوزه علمیه استان تهران و فضلا و پژوهشگران این عرصه هستند گرچه عموم طلاب و مردم نیز منعی ندارند.

مدیر حوزه علمیه استان تهران افزود: ان شاءالله این همایش شروعی باشد برای سلسله نشست‌ها و مباحثی که حوزه علمیه تهران در سالهای آتی تلاش برای برگزاری آنها می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار خبرگزاری رسا که با توجه به اینکه یکی از محورهای همایش، مباحث اقتصادی است از مسؤولان اقتصادی دولت نیز به این همایش دعوت شده‌اند، گفت: در این همایش مباحث اقتصادی جامعه بررسی نمی‌شود بلکه فقه در تولیدات و نظریات اقتصادی بعد از انقلاب در حوزه های علمیه مورد بحث قرار می‌گیرد؛ آیت الله رشاد مدرس استاد سطح خارج فقه ابعاد کلی تحول فقه بعد از انقلاب را بیان می‌کنند و آیت الله علیدوست حوزه فلسفه فقه و اصول را ارائه خواهند کرد./۹۶۹/پ202/ب1

تعداد بازدید : 4
محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات