۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۵۹۵۰۲۵

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی
اهدای هزارجلد کتاب به کتابخانه خوسف، گشت مهربانی در کلاته سری و دعای کمیل در امامزاده نصرآباد عناوین برخی از اخبار خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، به منظور یک پارچه سازی خدمات کتابخانه ای، ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی و نهادینه شدن سنت اهدای کتاب حدود هزار جلد از کتاب های کانون فرهنگی ولایت کمیته امداد امام خمینی (ره) خوسف به کتابخانه عمومی دکتر شکوهی اهدا شد.

مدیر نهاد کتابخانه های عمومی خوسف اظهار کرد: این کتاب ها در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، تاریخی، علمی و دینی است که حدود ۱۰۰ میلیون ریال ارزش دارد.

علی دوست، درباره یکی از فعالیت های ادبی کتابخانه افزود: جلسه هفتگی شاهنامه خوانی با حضور علاقه مندان به شعر سه شنبه شب ها در کتابخانه عمومی دکتر شکوهی برگزار می شود و حضور برای عموم آزاد است.

گشت مهربانی در کلاته سری

گشت مهربانی در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی به یاد شهید مدافع وطن شهید مشرقی مقدم و شهدای روستای کلاته سری وارد این روستا شد.

این گشت در ابتدای ورود ضمن غبارروبی گلزار شهدای روستا و دیدار با خانواده شهید کیقبادی به انجام برنامه های متنوع  مانند تست فشار خون، بازی با بچه ها، تعمیر گوشی تلفن همراه، آموزش ساختن گل، برگزاری کلاس اطفای حریق و ... پرداخت.

دعای کمیل در امامزاده نصرآباد

به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) مراسم معنوی دعای کمیل به صورت محوری در بقعه امامزاده سید ابوالقاسم (ع) روستای نصرآباد خوسف برگزار شد.

قرائت دعای کمیل با نوای مداح کشوری حاج امیر عارف، عزاداری، سینه زنی و زیارت پرچم حرم حضرت امام رضا (ع) از دیگر برنامه های این مراسم بود.

حجت الاسلام شاهبیکی، امام جمعه خوسف در این مراسم با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در خصوص جایگاه، مقام و منزلت آن حضرت گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) از برترین زنان زمان خود و به عنوان الگوی زنان دو عالم معرفی شده است که زن و مرد مسلمان باید آن حضرت را به عنوان الگوی واقعی خود قرار دهند و از زندگی، رفتار و گفتار، ولایت پذیری و دفاع از ولایت، تربیت فرزندان و ... درس بگیرند.

مراجعه 150 هزار نفر به کتابخانه قاین

طی 10 ماه گذشته 150 هزار نفر به کتابخانه امام رضا (ع) قاین برای مطالعه یا دریافت کتاب مراجعه کردند.

رئیس کتابخانه امام رضا (ع) گفت: به طور متوسط روزانه حدود 500 نفر از خواهران و برادران به این کتابخانه مراجعه می کنند.

احمدی افزود: طی این مدت پنج هزار کتاب از کتابخانه به صورت امانت خارج شده و 600 عضو به اعضای این کتابخانه اضافه شدند./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات