۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۵۹۵۰۳۲
امام جمعه شریف آباد:

ولایت فقیه عامل عبور از فتنه‌ها است

ولایت فقیه عامل عبور از فتنه‌ها است
استاد حوزه علمیه گفت: آنچه در عمر ۴۰ ساله انقلاب همه فتنه‌ها را به سلامت عبور داده، ولایت فقیه بوده که این بالاترین دستاورد نظام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام قاسم خداپرست امام جمعه شریف آباد عصر امروز در نشست ائمه جماعات و فرماندهان بسیجی شهرستان پاکدشت با اشاره به چهل سالگی انقلاب اسلامی گفت: این انقلاب با وجود همه دشمنی‌ها کماکان با قدرت و اقتدار به راه خود ادامه می‌دهد.

وی با یاد آوری حوادث دی ماه سال ۱۳۹۶، ابراز کرد: دشمنان تصمیم جدی گرفته بودند که انقلاب نتواند چهلمین سال خود را جشن بگیرد، اما همه خواب هایشان آشفته بود و تعبیر نشد که این نشان از حقانیت نظام اسلامی است و بالاترین دلیل است که بدانیم انقلاب ما با رهبری شخصیتی کامل و جامع در عصر غیبت به ولایت الهی وصل است.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: در تاریخ اسلام تاکنون علما و بزرگان زیادی آمدند و رفتند، اما تاکنون کسی نتوانسته مانند مقام معظم رهبری در بحث رهبری نظام موفق باشد.

وی با یادآوری اینکه عدد ۴۰ و اربعین در فرهنگ شیعه بار معنوی و معنایی زیادی دارد، افزود: دستاورد‌های ۴۰ ساله نظام ما بسیار است که اگر کسی بخواهد شمارش کند قابل شمارش نیست.

مدیر سابق حوزه علمیه پاکدشت تشریح کرد: دنیا در جنگ ۸ ساله از دادن سیم خادار هم به ما امتناع می‌کرد، حکومت و رژیمی که تمام دنیا همراهش بود با یک نظام نوپا که یک کشور هم همراهش نبود جنگید، بی انصافی است اگر بگوییم این نظام و انقلاب برای ما کاری نکرده است.

وی اضافه کرد: امروز گروه‌های جهادی بسیج تا دوردست‌ترین روستا‌ها حضور دارند و خدمت می‌کنند، منشأ همه این خدمات و دستاوردها، نفی طاغوت و حاکمیت حکومت الهی و دینی است، همه چیز در پرتو این ۲ کلمه است.

این مقام مسؤول تصریح کرد: هیچ پیامبری مأمور به کار عمرانی و اقتصادی نبوده است بلکه آنان مأمور به فرهنگ سازی بودند، اگر فرهنگ سازی خود به خود درست انجام شد موارد دیگر هم نظم می‌گیرند، از این رو نفی طاغوت و حاکمیت حکومت الهی و دینی سرلوحه کار تمام انبیا بوده است، وقتی بعد عبادی و اعتقادی در جامعه جا افتاد، بقیه مسائل خود به خود حل می‌شود.

وی با ابراز اینکه یقیناً ولایت فقیه ادامه بحث ولایت اهل بیت است، اظهار داشت: پیغمبر دارای مقام عصمت است و فقیه دارای مقام عدالت، فرق این ۲ فقط همین یک کلمه است، تا امروز هیچ کس کوچکترین نقطه سیاه در مدیریت و تدبیر و زندگی فردی رهبر معظم انقلاب ندیده است.

حجت الاسلام خداپرست ادامه داد: آنچه در این ۴۰ سال تا به امروز همه فتنه‌ها را به سلامت عبور داده است مسأله ولایت فقیه بوده است که این قدرت ولایت است و بالاترین دستاورد این سال‌ها هم حاکمیت ولایت الهی است.

وی با تسلیت ایام فاطمیه یادآور شد: متأسفانه امروزه خیلی‌ها می‌گویند اسلام اصلاً حکومتی نداشته است و اسلام تنها برای جوابدهی مسائل شرع آمده است، در این حال باید پرسید پس حضرت زهرا (س) برای چه به شهادت رسید؟ در صورتی که ایشان اولین شهید راه ولایت و امامت بودند.

بسیج و روحانیت در کنار هم باشند
استاد اخلاق انکار ولایت فقیه را انکار غدیر و قرآن دانست و گفت: پیامبر قضیه غدیر خم را با آن عظمت برای همین موضوع مهم ولایت برگزار کرد، در دعای چهل و هفتم صحیفه سجادیه هم آمده است که زمین خدا در هیچ زمانی خالی از حجت نیست.

وی در پایان ولی فقیه را مصداق امام در زمان غیبت کبری خواند و بیان کرد: دستاورد‌هایی که امروز کشور دارد همه اش بر مبنای همین کلمه ولایت بوده است، امروز بسیج و روحانیت باید کنار هم باشند چرا که هر ۲ نیروی مردمی هستند و نه دولتی، مستقیماً تحت فرماندهی مرجع عالیقدر و ولی امر مسلمین با هدف مشترک حفظ نظام اسلامی و دستاورد‌های انقلاب جهادی حرکت می‌کنند./۸۰۴/پ310/ب1

ارسال نظرات