۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۵۹۵۰۳۷
مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی:

جنبه مردمی انقلاب اسلامی برجسته شود

جنبه مردمی انقلاب اسلامی برجسته شود
حجت الاسلام حیدری‌زاد گفت: برگزاری برنامه‌های مختلف از سوی نهادهای دولتی، جنبه مردمی بودن جشن‌های انقلاب اسلامی را کمرنگ می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمد حیدری‌زاد، مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی امروز در جمع روحانیان عقیدتی سیاسی و هادیان بسیج سپاه استان با تأکید بر این‌که تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی باید به شیوه‌های نوین و خلاقانه صورت گیرد، اظهار داشت: جنبه مردمی انقلاب اسلامی باید برجسته شود.

وی با اشاره به این‌که برگزاری برنامه‌های مختلف از سوی نهادهای دولتی، جنبه مردمی بودن جشن‌های انقلاب اسلامی را کمرنگ می کند، خاطرنشان کرد: هر چه برنامه های دهه فجر با مشارکت بیشتر مردم اجرایی شوند، اثرگذاری بیشتر و ماندگاری طولانی مدتی در اذهان نسل جوان خواهد داشت.

حجت الاسلام حیدری‌زاد با تأکید بر این‌که بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی از جمله وظایف ذاتی روحانیت و هادیان سیاسی محسوب می شد، افزود: دشمنان نظام اسلامی به خوبی می دانند که اگر میان مردم و نظام اسلامی فاصله ایجاد کنند، در تحقق نقشه های شوم خود موفق خواهند بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی با انتقاد از برخی سخنرانی‌های هدفمند عده‌ای از مسؤولان و صاحب‌نظران در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: عده‌ای در قالب نقد، انقلاب اسلامی، دستاوردها و جایگاه آن را مورد حمله قرار می‌دهند، در حالی‌که نقد منصفانه آن چیزی نیست که این آقایان بیان می کنند.

وی تأکید کرد: نقد به شرطی مورد قبول است که با راهکار صحیح و جدیدی همراه باشد، انقلاب در وضعیتی به پیروزی رسید که کمتر کسی فکر می‌کرد بدون قدرت آمریکا در منطقه تشکلی شکل بگیرد و آن‌ها هم بر این باور بودند که قدرت نظامی و سیاسی آمریکا اجازه به وجود آمدن یک قدرت مستقل را نخواهد داد.

حجت الاسلام حیدری‌زاد با اشاره به این‌که جمهوری اسلامی با شعار نه غربی و نه شرقی همه معادلات کارشناسان سیاسی و نظامی جهان را بر هم زد، تصریح کرد:  این انقلاب تمام معادلات منطقه ای را بر هم زده است، چراکه انقلاب اسلامی یک انقلاب مردمی و مبتنی بر باورهای دینی ملت بوده است./935/پ310/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات