۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۵۹۵۰۹۱
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

بی هدفی یک طلبه سبب روزمرگی و مانع رشد علمی می شود

بی هدفی یک طلبه سبب روزمرگی و مانع رشد علمی می شود
عضو شورای حوزه علمیه مازندران گفت: بی هدفی یک طلبه سبب روزمرگی و عدم پیشرفت تحصیلی او می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه مسجد جامع نکا، تحصیل، تهذیب و تبلیغ را سه وظیفه مهم و ذاتی طلاب حوزه‌های علمیه دانست و گفت: طلاب باید در جهت رسیدن به این سه موضوع مهم همه توان و تلاش خود را به کار گیرند.
 
وی با بیان این که هر یک از این اصول مهم مکمل دیگری است و نباید مورد بی توجهی قرار گیرد، افزود: طلاب به عنوان سربازان حضرت ولی عصر (عج) باید در این مسیر ارزشمندی که قدم نهاده اند مجاهدت کنند.
 
حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که تحصیل علم دین یکی از بهترین راه‌های تقویت اسلام ناب و نزدیک شدن به خداوند متعال است، خاطرنشان کرد: طلاب باید قدر جایگاهی که امروز در آن قرار دارند را بدانند، چون آن‌ها را به عنوان سرباز حضرت ولی عصر (عج) می‌شناسند و افتخاری بالاتر از این وجود ندارد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز در میان هجمه‌های سنگین دشمنان و قسم خوردگان دیرینه اسلام ناب، دین ما نیازمند پشتیبانی و صیانت است، تصریح کرد: این وظیفه و رسالت سنگین امروز بر عهده طلاب جوان حوزه است و تحقق این امر تنها با مجاهدت‌های علمی و تلاش شبانه روزی طلاب در علم آموزی محقق خواهد شد.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طلاب نباید لحظه‌ای در آموختن علم دین سستی به خود راه دهند، افزود: همه دغدغه یک طلبه در حوزه باید فراگیری علم دین و انتقال آن به جامعه علاقه‌مند باشد.
 
حجت الاسلام لائینی با بیان این که طلاب و روحانیان هادیان فکری و عقیدتی جامعه اسلامی هستند، بیان داشت: نباید خدای ناکرده به گونه‌ای رفتار کرد که موجب بی اعتمادی مردم به قشر روحانیت شود.
 
مسؤول مدرسه علمیه مسجد جامع نکا با تأکید براین که بی هدفی و سردرگمی در حوزه سد بزرگی برای رشد علمی و معنوی طلاب است، خاطرنشان کرد: یک طلبه موفق در نخستین گام باید برای خود هدفی را تعیین کند و تنها در مسیر تحقق آن هدف گام بردارد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بی هدفی یک طلبه موجب روزمرگی و عدم پیشرفت تحصیلی او می‌شود، تصریح کرد: طلبه‌ای که در دستگاه امام زمان (عج) مشغول تحصیل است باید در کنار فراگیری علم دین، تهذیب و اخلاق حسنه دینی را نیز مورد توجه جدی قرار دهد./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات