۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۵۹۵۰۹۲
آیت الله مصباح یزدی:

وحدت اسلامی به معنای اتحاد شیعه و سنی در برابر دشمن واحد است

وحدت اسلامی به معنای اتحاد شیعه و سنی در برابر دشمن واحد است
رییس مؤسسه امام خمینی(ره) با تأکید بر وحدت امت اسلام گفت: وحدت به معنای کوتاهی از مذهب نیست بلکه منظور اتحاد شیعه و سنی مقابل دشمن واحد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در جلسه درس اخلاق خود که در دفتر رهبر انقلاب برگزار شد، با بیان این که انسان بر سر دو راهی ها باید راه خود را انتخاب کند، گفت: همه مسائل و محیط به انسان کمک می کند که انسان در دوراهی قرار گیرد تا با خواسته خود خوب یا بد را انتخاب کند.

وی افزود: در درون انسان میل به خیر و شر وجود دارد، انسان حب ذات دارد و اگر از حب ذات برخوردار نبود هیچ انگیزه ای برای تلاش کردن نداشت، حب ذات لازمه وجود انسان است اما این حب ذات دارای دو شاخه خیر و شر است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که حب ذات نباید انسان را به تکبر و از خود راضی بودن برساند، اظهار داشت: اگر از حب ذات در مسیر نادرست استفاده شود انسان نمی تواند در عبادات تضرع داشته باشد، مقرب ترین بندگان خدا بیش از همه در دعاها و عبادات خود تضرع داشتند.

وی ادامه داد: برای مبارزه با این آفات انسان باید کار خود را کم ببیند، انسان باید سعی کند تا خود را مقید به آداب الهی کند، باید به گونه ای خود را تربیت کنیم که انجام عبادات برای انسان مانند زندانی نباشد که این مسأله با مبارزه با نفس انجام می شود و حالت خوبی که برای انسان ایجاد می شود باید مورد حفاظت قرار گیرد.

آیت الله مصباح یزدی در بخش دیگر سخنان خود با بیان این که هر جامعه ای دشمنانی دارد، ابراز داشت: جامعه اسلامی نیز دشمنانی دارد، یک دسته دشمنان با اصل اسلام و خداپرستی مخالف هستند، در اینجا باید با کسانی که اصل اسلام را قبول دارند هماهنگ بود تا در برابر دشمن واحد قوی و پیروز باشند.

وی عنوان کرد: در اسلام مذاهب مختلفی وجود دارد و دشمنانی هستند که با اسلام و خداپرستی مشکل دارند و چون دنبال منافع خود و هواپرستی هستند با دین مخالفت می کنند، عقل حکم می کند بین کسانی که دشمن مشترک دارند مانند دشمنانی که با اصل اسلام مخالف هستند، اختلاف وجود نداشته باشد تا به ضرر اصل اسلام نشود.

رییس مؤسسه امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: مسلمانان باید در برابر دشمنان مشترک متحد باشند، وقتی مسائل مهمتر و دارای اولویت داریم نباید به موضوعات جزئی بپردازیم، این که رهبر انقلاب بین وحدت شیعه و سنی و برادری بین آن ها تأکید می کنند به همین دلیل است، وحدت به معنای کوتاهی از مذهب نیست بلکه منظور اتحاد شیعه و سنی مقابل دشمن واحد است.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 9
محمد قمین
ارسال نظرات