۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۵۹۵۰۹۹
همزمان با ایام دهه فجر؛

14 برنامه در حوزه علمیه خراسان جنوبی برگزار می شود

14 برنامه در حوزه علمیه خراسان جنوبی برگزار می شود
مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: 14 عنوان برنامه در دهه فجر امسال در مدارس علمیه استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام مجید نصیرایی، مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: حوزه‌های علمیه در قرن‌های متمادی خدمات زیادی را ارائه کرده و در خط مقدم خدمت به مردم و دفاع از ارزش‌های اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه و روحانیت محور تمام فعالیت‌های خدمت رسانی و دفاع از ارزش‌های اسلامی بودند، گفت: حوزه‌های علمیه در بحث شکل گیری انقلاب اسلامی و نهضت اسلامی نقش محوری و اساسی داشتند و انقلاب و نظام اسلامی ما مولود حوزه‌های علمیه است.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی افزود: بدون شک حوزه‌های علمیه در پیدایش انقلاب اسلامی نقش موثری داشتند و روحانیون همواره مقابل استکبار جهانی ایستادند و مانع پیاده شدن اهداف آن‌ها شده‌اند.

حجت الاسلام نصیرایی با بیان اینکه دشمنان تلاش می‌کردند که حوزه‌های علمیه را از اهداف خود دور کنند، تصریح کرد: نقش آفرینی استکبار جهانی قبل و بعد از انقلاب زمین گیر کردن علما و روحانیت بوده اما با وجود تمام هجمه‌ها، کارشکنی‌ها و ترورها خوشبختانه حوزه‌های علمیه توانستند مسیر و رسالت خود را به بهترین شکل دنبال کنند.

وی با بیان اینکه امروز ملت ایران یکی به یکی از قله‌ها را فتح می‌کنند، ادامه داد: بدون شک اعتقادات و ایمان بالای مردم سبب شده آن‌ها پای ارزش‌های نظام اسلامی بایستند و این اعتقادات و ایمان مردم منشأ پیدایش انقلاب اسلامی و تثبیت انقلاب شده است.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به دستاوردهای حوزه علمیه خراسان جنوبی، خاطرنشان کرد: تعداد مدارس علمیه استان نسبت به ابتدای انقلاب با افزایش 3 برابری به تعداد 26 مدرسه رسیده است.

حجت الاسلام نصیرایی با بیان اینکه قدمت حوزه‌‌ علمیه در خراسان جنوبی به بیش از 700 سال قبل بر می‌گردد، اظهار کرد: تعداد اساتید و کادر آموزشی در اوایل انقلاب اسلامی 24 نفر بودند اما امروز تعداد 340 استاد و کادر آموزشی در مدارس علمیه استان مشغول به تدریس هستند.

وی با بیان اینکه امروز 8 مدرسه علمیه خواهران با تعداد 700 طلبه خواهر و 115 استاد و مدرس در استان وجود دارد، افزود: همچنین تعداد طلاب در مدارس علمیه استان از 342 نفر به 2 هزار و 208 نفر رسیده است.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: حوزه علمیه استان در ابتدای انقلاب تنها سطح یک را داشت اما امروز سطوح علمی یک، دو، سه و چهار در استان فعال است و افراد به صورت غیر حضوری می‌توانند در سطح چهار شرکت کنند.

حجت الاسلام نصیرایی بیان کرد: تعداد روحانیان و مبلغان استان از 200 مبلغ به 6 هزار مبلغ در حوزه‌های ملی و مذهبی و کتابخانه‌های حوزه‌ علمیه از 9 کتابخانه به 26 کتابخانه در مدارس رسیده است.

وی با بیان اینکه امروز 6 مدرسه رشته تخصصی فعال شده است، عنوان کرد: تعداد نشست‌های علمی در مدارس 100 نشست و تعداد مقاله تدوین شده نیز 200 مقاله است.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه تعداد 14 عنوان برنامه در دهه فجر امسال در مدارس علمیه استان برگزار می‌شود، گفت: نشست‌های بصیرتی، اردوهای جهادی و تبلیغی، محافل انس با قرآن، تبلیغات و فضاسازی، نشست‌های علمی با موضوع طلبه در تراز انقلاب اسلامی، برگزاری دوره تخصصی طرح ولایت، سلسله جلسات مناظره در مدارس، تاثیر انقلاب در جهان اسلام با حضور اندیشمندان خارجی، تجلیل از روحانیون شاخص، برپایی نمایشگاه عکس انقلاب و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی از جمله این برنامه‌ها است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات