۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۵۹۵۱۳۰

برگزاری نشست های فاطمی در حوزه علمیه خواهران لرستان

برگزاری نشست های فاطمی در حوزه علمیه خواهران لرستان
معاون فرهنگی حوزه علمیه لرستان گفت: در ایام فاطمیه نشست هایی در حوزه با هدف تبیین سبک زندگی فاطمی و دانش افزایی فاطمی برگزار می شود.

سمیه عزیزی، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: فاطمه(س) اول بانوی اسلام و الگوی همه زنان جهان است که بدون تردید هر گام در شناخت حضرت فاطمه(س) گام ما را در تبعیت و الگو پذیری از آن بانوی مقدس و معرفی ایشان به جامعه جهانی استوارتر می سازد و خدمتی ارزنده به اسلام و جامعه زنان در دنیا است.

وی افزود: با توجه به لزوم جریان سازی سبک زندگی فاطمی و ضرورت آشنایی مدیران، معاونان، مشاوران، اساتید، طلاب، مبلغان و دانش آموختگان با ابعاد و جایگاه علمی، معنوی، سیره عملی و سبک زندگی حضرت فاطمه(س) معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران استان لرستان نشست هایی برگزار می کند.

عزیزی بیان کرد: این نشست ها در راستای عمل به رسالت خویش و با هدف گرامی داشت ارزش ها و اهتمام به ترویج سیره اهل بیت(ع) و دانش افزایی برگزار می شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نشست های دانش افزایی فاطمی در این ایام در مدارس علمیه فاطمیه خرم آباد، فاطمیه الیگودرز، الزهرا(س) پلدختر، نجمیه ازنا و مدرسه علمیه بنت الرسول الشتر برگزار می شود.

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران لرستان ادامه داد: این نشست ها با موضوع نشست دانش افزایی معارف فاطمی که شامل جایگاه حضرت زهرا(س) در قرآن است، آیه مباهله و سوره هل اتی، آیه مودت و تفسیر اجمالی آیات برگزار می شود.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه هدف از برگزاری این نشست ها افزایش معرفت مدیران، معاونان، مشاوران، اساتید، طلاب، مبلغان و دانش آموختگان نسبت به جایگاه علمی، معنوی و سیره عملی حضرت زهرا(س) و سبک زندگی آن حضرت است، با توجه به عنایت به حساسیت های موجود منطقه ای و لزوم رعایت توصیه های رهبر کبیر انقلاب و بیانات رهبری و مراجع تقلید، اصل وحدت اسلامی و وحدت بین مذاهب و تکیه بر مشترکات مراعات می شود.

عزیزی بیان کرد: در راستای ارتقای سطح علمی و تبلیغی بسته های فرهنگی(کتاب و درسنامه) بین شرکت کنندگان توزیع می شود.

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران لرستان یادآور شد: نشست های مذکور از تاریخ 14 بهمن ماه جاری تا تاریخ 17 بهمن برگزار می شود./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات