۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۵۹۵۱۴۱
نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا:

کنگره فرهنگ و هنر سپاه پاسداران برگزار می‌شود

کنگره فرهنگ و هنر سپاه پاسداران برگزار می‌شود
حجت الاسلام کاملی‌فر گفت: کنگره بزرگ فرهنگ و هنر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شعار "افتخار به گذشته و امید به آینده" در قالب سه همایش برگزار می شود.

حجت الاسلام حسن کاملی‌فر، نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، از برگزاری جشن بزرگ انقلاب با عنوان کنگره بزرگ فرهنگ و هنر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر داد و اظهار داشت: این کنگره با شعار "افتخار به گذشته و امید به آینده" همزمان با دوازدهم بهمن در تبریز برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌که تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه هنر و فرهنگ و همچنین انسجام‌بخشی میان هنرمندان و فعالان فرهنگی سپاه بسیج از جمله اهداف کنگره است، خاطرنشان کرد: رونمایی از محصولات فرهنگی و هنری تولید شده در سپاه، اجرای طرح طلیعه انقلاب و جبهه مقاومت، تجلیل از رزمندگان جبهه مقاومت، تقدیر از هنرمندان فعال عرصه، ارتقای روحیه انقلابی و جهادی از دیگر اهداف است.

حجت الاسلام کاملی‌فر با اشاره به این‌که ابتکار عمل، امید و خودسازی برای پیروزی در صحنه های مختلف کشور، اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی، صبر و استقامت، استکبارستیزی و حمایت از جبهه مقاومت از جمله دیگر اهداف همایش است، افزود: در جریان این کنگره از شبکه فرهنگ یاران، کتاب های صوتی و محصولات فرهنگی محور مقاومت رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: 911 نفر در رشته های شعر، مداحی، موسیقی، شعرسرایی و اشعار حماسی در قالب فرهنگ یاران سپاه به توصیف دستاوردهای انقلاب پرداخته اند که 292 قطعه شعر انتخاب و از سوی 70 نفر ارایه می شود، ضمن این‌که اجرای سرودهای تک خوانی و جمع خوانی در این کنگره پیش بینی شده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که 79 نفر در تک خوانی سرود، 20 نفر در جمع خوانی و 106 هنرمند آثار خود را به نمایش خواهند گذاشت، افزود: اکران نماهنگ‌های تولیدی، آثار هنری مانند کاریکاتور، خوشنویسی و مدیحه سرایی نیز با محوریت چهل سالگی انقلاب مورد توجه است.

حجت الاسلام کاملی‌فر با اشاره به این‌که سپاه پاسداران نه تنها در عرصه نظامی، بلکه در ابعاد فرهنگی و فکری پشتیبان انقلاب اسلامی بوده است، افزود: سپاه در عین حال که یک نهاد نظامی است از ابتدای شکل گیری در عرصه فرهنگی فعال بوده و این کنگره مصداقی بر این فعالیت‌ها است./935/ت303/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات