۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۵۹۵۱۴۳

رونمایی از آثار مرتبط با انقلاب پژوهشگاه بین المللی المصطفی

رونمایی از آثار مرتبط با انقلاب پژوهشگاه بین المللی المصطفی
نشست رونمایی از آثار پژوهشگاه بین المللی المصطفی امروز با حضور رییس جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست رونمایی از آثار پژوهشگاه بین المللی المصطفی امروز با حضور حجج اسلام والمسلمین علی عباسی رییس جامعه المصطفی العالمیه(ص)، حسین متقی ریاست پژوهشگاه بین المللی المصطفی(ص) و محسن قنبری معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی(ص) در سالن جلسات مجتمع امین برگزار شد.

جامعه امروز درصدد گفتمان سازی بر اساس اسلام ناب است

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام قنبری با بیان این که جامعه امروز در صدد گفتمان سازی اسلام ناب در جهان است اظهار کرد: گفتمان انقلاب اسلامی، مبتنی بر علم و معرفت و برگرفته از اسلام ناب دینی است.

معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی(ص) ادامه داد: این گفتمان با شیوه‌ها و حوزه‌های دانشی و راهبردهایی همراه است که علاوه بر دوره‌های حضوری و مجازی و آموزش‌های کوتاه و بلند مدت، شامل فرصت‌های مطالعاتی آموزشی خواهران و برادران و مطالعات تطبیقی بین ادیانی می‌شود.

وی با اشاره به تبدیل زبان فارسی به زبان علم و معرفتی دنیا بیان کرد: این امر مورد توجه و تأکید رهبر انقلاب قرار داشته و امروز مجموعه خانواده المصطفی که بیش از سیصد هزار نفر هستند، زبان فارسی را در جامعه‌المصطفی آموخته‌اند.

حجت الاسلام قنبری با اشاره به اقدامات کم نظیر جامعه مصطفی در گسترش زبان و فرهنگ فارسی گفت: رسیدن به مرجعیت علمی و معرفتی از دیگر اهداف جامعه مصطفی است که با توسعه فارغ التحصیلان خود و آموزش معارف اسلامی و دینی بر اساس متدولوژی علمی و عقلانی در حال حرکت به سمت مرجعیت علمی و معرفتی جهان است.

گفتمان انقلاب ریشه در اسلام ناب دارد

در ادامه حجت الاسلام متقی درباره گفتمان انقلاب اسلامی اظهار داشت: گفتمان انقلاب که ریشه در اسلام ناب دارد، بر اساس هدایت‌‌های امام و رهبر انقلاب شکل گرفته و همواره به عنوان اصل حاکم بر تولیدات پژوهشگاه المصطفی بوده است.

ریاست پژوهشگاه بین المللی المصطفی با بیان این که عرصه جهان امروز عرصه گفتمان رقابت‌هایی است که تحت عناوین مختلف به جامعه بشری عرضه می‌شود، گفت: گفتمان انقلاب در این دوره با تدابیر امام و رهبری همواره در عرصه جهان درخشیده است.

وی ادامه داد: اصولی که در جمهوری اسلامی وجود دارد، اصل خدامحوری، معنویت خواهی و ظلم ستیزی است که در این عصر، جهان بینی انسان معاصر را با چالش‌های جدیدی مواجه کرده است.

حجت الاسلام متقی افزود: مهمتر از تمام این اصول، مبارزه نظام اسلامی با گفتمان‌های غربی است که ریشه در فرهنگ منحط غربی دارد.

ریاست پژوهشگاه بین المللی المصطفی با بیان این که نظام اسلامی مروج گفتمانی است که به عنوان گفتمان غالب در جهان معاصر انتخاب شده است، گفت: تولیدات پژوهشگاه بین المللی المصطفی را در چند عرصه با رویکرد چهل سالگی انقلاب ثمره تلاش محققان و اندیشمندان که در این پژوهشگاه و حوزه قم حضور دارند عرضه و تبیین خواهد شد.

انقلاب اسلامی، نقطه عطفی در تاریخ ایران و جهان محسوب می‌شود

در پایان حجت الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در چهلمین سال پیروزی آن اظهار داشت: حقیقتا این انقلاب نقطه عطفی در تاریخ ما محسوب شده و این تاریخ را به پس از انقلاب و پیش از آن تقسیم می‌کند.

رییس جامعه المصطفی العالمیه ادامه داد: انقلاب اسلامی حتی در جهان اسلام نقطه عطف مهمی محسوب شده و نقش تعیین کننده و دستاوردهای ارزشمندی داشته است.

وی با بیان این که شجره طیبه نظام اسلامی روز به روز مستحکم‌تر شده و در برابر تمام تندبادهای استکباری دنیا ایستاده و سرخم نکرده است، گفت: از همان اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان استکباری، آرزوهای خود را در نابودی این شجره طیبه پنهان نکرده و از نابودی آن سخن گفته و دائما این وعده‌ها را تمدید کرده‌اند، در حالی که امروز چهل سال از تهدیدات آنها گذشته و نظام اسلامی قوی‌تر از قبل در مسیر رسیدن به اهداف خود در حال حرکت است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به سخنان مسئولان آمریکایی درباره نابودی انقلاب اسلامی در ماه‌های آینده  اظهار داشت: امسال انقلاب و نظام اسلامی با قدرت بیش از سال‌های گذشته، چهلمین سال پیروزی خود را برگزار می‌کند.

عدم تحمل انقلاب اسلامی برای قدرت‌‌های استکباری جهان

وی افزود: انقلاب اسلامی برای کسانی که قرن‌ها احساس حاکمیت مطلقه بر سرنوشت کشورها داشته‌اند، قابل تحمل نیست.

رییس جامعه المصطفی العالمیه مطرح کرد: یکی از کلیدواژه‌های مهم تمدن غرب، ضرورت کنار گذاشتن دین از عرصه اجتماعی جهان بشری است، به این معنی که دین حق اظهار نظر در رابطه با امور اجتماعی جهان ندارد و برای توجیه این ادعا به دوره‌های ناموفقی که دین در آن حاکمیت داشته است، استناد می‌کنند، در صورتی که تعمیم این ناکامی به سایر زمان‌ها، ادیان و اسلام عزیزی که تمدن موفق و آشکاری را ارائه کرده، درست نیست.

گفتنی است در پایان از تمبر مخصوص و آثار پژوهشگاه جامعه المصطفی در موضوعات انقلاب اسلامی و امام و رهبری رونمایی شد./876/پ202/ج

مهدی شاهی
ارسال نظرات