۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۵۹۵۱۶۴
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر خبر داد؛

سفرهای زیارتی سوریه به زودی راه اندازی می شود

سفرهای زیارتی سوریه به زودی راه اندازی می شود
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از راه اندازی سفرهای زیارتی به سوریه با توجه به امنیت برقرار شده در این کشور در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت عصر امروز در دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه جمعیت حج در حال رسیدن به 100 هزار نفر در سال است، گفت: امسال 86 هزار و 500 نفر مجوز ثبت نام گرفته و 10 هزار نفر دیگر نیز به این عدد اضافه شدند.

وی ادامه داد: اگر سال آینده راه حج عمره نیز باز شود عدد حج گزاران ما طبیعتاً بسیار بیشتر از رقم ذکر شده خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با اشاره به راهپیمایی عظیم اربعین ابراز کرد: سالانه حدود 2 میلیون نفر در ایام اربعین به عتبات عالیات مشرف می شوند و همچنین حدود 600 هزار نفر نیز در غیر ایام اربعین به این مکان مقدس تشرف پیدا می کند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از راه اندازی سفرهای زیارتی به سوریه در آینده ای نزدیک خبر داد و عنوان کرد: با توجه به امنیتی که در دمشق برقرار شده است، می توانیم زائران ایرانی را به زیارت حرم مطهر حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) اعزام کنیم.

وی افزود: وضعیت فرهنگی کشور و تهاجماتی که از سوی دشمنان علیه مکتب اهل بیت(ع) صورت می گیرد فرصت مناسبی در اختیار ما قرار می دهد تا علیه تهاجم فرهنگی دشمن تلاش کرده و میان مردم فرهنگ سازی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با اشاره به اینکه از ظرفیت روحانیون، مداحان، رابطان فرهنگی و راویان در موسم حج و زیارت عتبات و عالیات استفاده می شود، عنوان کرد: هم اکنون هر صبح و شام در حرم های مطهر عتبات و عالیات خطبا و مداحان برجسته کشور حضور پیدا کرده و در برابر هزاران مستمع به سخنرانی و مداحی می پردازند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تأکید کرد: امروز روحانیون در امور حج و زیارت جذب می شوند و طبق منویات رهبر معظم انقلاب به نقش آفرینی در عرصه های فرهنگی می پردازند؛ همچنین ما در سازمان حج و زیارت به دنبال آن هستیم که به صورت حداکثری فشارهایی که بر مردم وجود دارد را کاهش دهیم./841/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
حسین ثالث موید
ارسال نظرات