۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۵۹۵۱۷۴
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی:

مبنای عملکرد آستان قدس رضوی منشور ابلاغی رهبری است

مبنای عملکرد آستان قدس رضوی منشور ابلاغی رهبری است
حجت الاسلام حسینی گفت: معیار سیاست گذاری های آستان قدس رضوی در جهت تحقق منشور ابلاغی رهبری در حکم تولیت این آستان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در نشست خبری، امروز همزمان با سومین سالگرد حکم حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به عنوان تولیت آستان قدس رضوی در حرم مطهر به تشریخ عملکرد سه ساله اخیر این معاونت پرداخت.

وی با بیان این که فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حکم تولیت آستان قدس رضوی به عنوان منشور و سند حرکت ملاک اجرای برنامه ها در این آستان مقدس است، گفت: معیارها و شاخص های اصلی در برنامه ها و سیاست گذاری های  آستان قدس رضوی در این سه سال در جهت تحقق منشور حضرت آقا بود.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به معیار و شاخص های حرکت در این سه سال، گفت: حرکت جهادی و انقلابی، حرکت تحولی و بنیادی و افزایش سرمایه اجتماعی با ارتقای سطح اعتماد مردمی از شاخصه های حرکت در این سه سال بود.

حجت الاسلام حسینی به دستاوردهای آستان قدس رضوی در حوزه معاونت تبلیغات اشاره و ابراز کرد: توسعه کمی و کیفی برنامه های فرهنگی حرم مطهر، زائر محوری و توجه به گروه های مختلف مخاطب، افزایش 60 درصدی در استقبال مخاطب از برنامه های آستان قدس از جمله دستاوردهای سه ساله این معاونت است.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی افزود: طراحی و استقرار نظام جامع تبلیغ برای اولین بار در این آستان و رشد 73 درصد جذب و بهره گیری از مبلغان، به کارگیری ابزار نوین رسانه در تبلیغ و تولید محتوا با رشد 8 برابری از دیگر دستاوردهای سه ساله است.

وی اظهار کرد: رشد 180درصدی بازدید از سامانه رضوی تی وی، پاسخگویی به سوالات دینی در فضای مجازی و راه اندازی پایگاه های فرهنگی زیارت با استفاده از تکنولوژی جدید و با محتوای فرهنگی و تبلیغی از دیگر دستاوردها است.

حجت الاسلام حسینی به برگزاری ویژه برنامه هایی در تبیین انقلاب و گفتمان انقلاب در حرم رضوی اشاره و ابراز کرد: ویژه برنامه هایی مانند همایش رویش فرهنگ، نشست های تحصصی، تجلیل از چهره های شاخص انقلاب و جانبازان، جلسات تخصصی جهت اقشار مختلف مانند زنان، جوانان و طلبه در این آستان مقدس برگزار شد.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی به فعالیت ها در بخش‌ کارهای ابتکاری و نوآورانه این آستان مقدس اشاره و ابراز کرد: راه اندای پایگاه فرهنگ زیارت، اخذ مجوز ناشر جهت تولید آثار مکتوب، رشد 38 درصدی شمارگان، راه اندازی شبکه های اجتماعی به زبان های عربی، اردو، انگلیسی، فرانسه و روسی و تولید محتوا از جمله فعالیت ها در این بخش است.

وی افزود: راه اندازی ایستگاه مشاوره وقف در حرم مطهر، اعزام کاروان های جهادی مبلغین به حاشیه شهر مشهد جهت محرومیت زدایی، اختصاص رواقی مختص بانوان و برگزاری برنامه های فرهنگی ویژه آن ها، تشکیل 40 هیأت اندیشه ورز و کارگروه علمی  از جمله فعالیت های این معاونت است.

حجت الاسلام حسینی ابراز کرد: جهت تحقق اجرای شیوه های تبلیغی مختلف، محلی برای اجرای برنامه ها در غالب های مختلف از جمله هنری، نمایشنامه، تعزیه خوانی و غیره  اختصاص یافت همچنین اکران فیلم های جشنواره عمار در حرم و نمایش های آیینی نظیر سلسله الذهب از دیگر اقدامات است.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ادامه داد: راه اندازی مرکز تخصصی امر به معروف و نهی از منکر، رشد 7 برابری در آموزش های کلاس های آموزش قرآن، برگزاری دوره های آموزش تخصصی مداحان و سخنرانان جوان و تربیت و 90 مداح، طراحی 4 بازی خلاق جهت آموزش قرآن کریم ویژه کودکان استثنایی، تبلیغ چهره به چهره و همایش تخصصی برای خدام از دیگر فعالیت ها است.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی به رشد در بخش های مختلف در عملکرد سه ساله نسبت به قبل اشاره و اظهار کرد: در بخش های پاسخگویی به سوالات دینی، ارائه خدمات فرهنگی به کاروان های زیارتی، مشاوره های فردی و گروهی، خدمات راهنمایی زائران، توسعه نماز جماعت در مکان های مختلف حرم مطهر، سخنرانی، بیان احکام و قرائت ادعیه رشد 20 تا 50 درصدی داشتیم.

وی به تأکید تولیت آستان قدس به توجه به کودک و نوجوان، گفت: صحنی به نام صحن علی اصغر(ع) ویژه کودکان و نوجوانان به آستان قدس پیشنهاد شده است که در آینده یک مکان اختصاصی برای کودکان و نوجوانان آماده می کنیم./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات