۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۵۹۵۲۲۵
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

تحصیل در حوزه بهترین راه کمک به دین و تقویت اسلام ناب است

تحصیل در حوزه بهترین راه کمک به دین و تقویت اسلام ناب است
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب فرصت تحصیل در حوزه را مغتنم بشمارند، گفت: تحصیل در حوزه بهترین راه کمک به دین و تقویت اسلام ناب است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه شهید بهشتی (ره) نوشهر با بیان این که طلاب باید فرصت حضور و تحصیل در حوزه را مغتنم بشمارند، افزود: تحصیل در حوزه بهترین راه کمک به دین و تقویت اسلام ناب است.
 
حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با اشاره به این که طلاب باید در کنار آموختن علم دین مباحث اخلاقی و تربیتی را مورد توجه قرار دهند، بیان داشت: علم با اخلاق می‌تواند موجب رشد علمی طلاب شود.
 
مسؤول مدرسه علمیه شهید بهشتی نوشهر با بیان این که یکی از مهم‌ترین وظایف امروز حوزه‌های علمیه پاسخگویی به نیاز‌های روز جامعه است، خاطرنشان کرد: تأمین نیاز‌های جامعه با جهاد و تلاش علمی طلاب و حوزویان محقق می‌شود.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز نیاز‌های جامعه با گذشته بسیار متفاوت است، بیان داشت: اگر حوزه نتواند در جهت تحقق نیاز‌های جامعه گام بردارد، مرجع فکری و عقیدتی مردم تغییر خواهد کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با بیان این که در شرایط امروز جامعه جریان‌ها و گروه‌های منحرف بسیاری در جامعه تلاش می‌کنند افکار و عقاید انحرافی خود را به جامعه منتقل کنند، خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه و روحانیت تنها مرجع فکری و دینی قابل اعتماد و اطمینان در جامعه اسلامی هستند که می‌توانند به نیاز‌های جامعه پاسخ مناسب و مستدل دهند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه امروز بدعت‌های بسیاری از سوی جریان‌های انحرافی در جامعه ترویج می‌شود، تصریح کرد: فقه شیعه بهترین ظرفیت و پتانسیل برای پاسخگویی و تأمین نیاز‌های روز جامعه است.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که امروز توجه به اخلاق و معنویت در حوزه باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، بیان داشت: یک طلبه که خود را سرباز امام زمان (عج) می‌داند باید متخلق به اخلاق حسنه دینی باشد.
 
حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با بیان این که متأسفانه امروز توجه به مباحث اخلاقی در حوزه نسبت به گذشته کمرنگ شده است، خاطرنشان کرد: این موضوع یک آسیب جدی در حوزه است که باید با برنامه ریزی و هدفگذاری مشخص تقویت شود./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات