۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۵۹۵۲۵۳

برگزاری 40 برنامه به مناسبت چهل سالگی انقلاب در جامعه الزهرا

برگزاری 40 برنامه به مناسبت چهل سالگی انقلاب در جامعه الزهرا
معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(س) از برگزاری بیش از ۴۰ برنامه و فعالیت مختلف به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی در این مؤسسه علمی حوزوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ حسین تهرانی در گفت وگویی ضمن عرض تبریک به مناسبت ایام الله دهه فجر به برنامه‌های جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: امسال بیش از ۴۰ ویژه برنامه و فعالیت‌های مختلف به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار می‌شود.

برگزاری صبحگاه مشترک در طول ایام الله دهه فجر

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام افزود: زنگ انقلاب همزمان با سراسر کشور در اولین روز ایام الله دهه فجر ۱۲ بهمن، ساعت ۹ صبح در خوابگاه حضرت خدیجه علیهاالسلام نواخته می‌شود.

حجت‌الاسلام تهرانی با اشاره به اینکه صبحگاه مشترک در طول دهه فجر برگزار می‌شود، افزود: صبحگاه مشترک با حضور اساتید و طلاب جامعه‌الزهرا علیهاالسلام روز شنبه ۱۳ بهمن، ساعت ۸ صبح اجرا می‌شود و پرچم جمهوری اسلامی ایران در مقابل آموزشگاه امام رضا علیه‌السلام به اهتزاز درآمده و شرکت کنندگان سرود ملی و دعای عهد را زمزمه می‌کنند.

وی با اجرای ۱۰ دقیقه فرهنگی در آموزشگاه امام رضا علیه‌السلام اشاره کرد و گفت: برنامه ۱۰ دقیقه فرهنگی شامل «صدای انقلاب  با اجرای مجری (محتوایی از بیانات مقام معظم رهبری مدظله‌العالی و سرودهای انقلابی)» از سوی اداره کل امور فرهنگی، «بیان خاطرات انقلاب» از سوی مدرسه علمیه صالحات و «زنگ صلوات به شکرانه پیروزی انقلاب» از سوی مدرسه علمیه صالحات در طول ایام دهه فجر برگزار می‌شود.

اکران فیلم‌های جشنواره مردمی فیلم عمار

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام همچنین به اکران فیلم‌های جشنواره مردمی فیلم عمار اشاره کرد که به مدت سه روز ویژه اساتید، طلاب و دانشجویان دانشکده هدی در تالار بیداری اسلامی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام تهرانی در ادامه به تقارن ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا علیهاالسلام با ایام الله دهه فجر اشاره کرد و افزود: مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها از سوی اداره کل امور فرهنگی ویژه طلاب خوابگاهی، طلاب مدارس و مراکز تخصصی و ویژه کارکنان جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در مکان‌های مختلف برگزار می‌شود.

مراسم گرامیداشت چهل سالگی انقلاب با رویکرد فجر فاطمی؛ برنامه شاخص در ایام دهه فجر

وی تصریح کرد: مراسم گرامیداشت چهل سالگی انقلاب با رویکرد فجر فاطمی از جمله برنامه‌های شاخص این ایام است که روز چهارشنبه ۱۷ بهمن با حضور و سخنرانی آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام جمعه تهران در تالار بیداری اسلامی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام اضافه کرد: غبارروبی و گل‌افشانی مزار شهدای گمنام جامعه‌الزهرا علیهاالسلام از دیگر برنامه‌های این ایام است که روز پنجشنبه ۱۸ بهمن با حضور اساتید، طلاب و دانشجویان دانشکده هدی برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: به همت اداره کل امور فرهنگی و با همکاری اداره کل روابط عمومی و بین الملل، اساتید، طلاب و دانشجویان هدی به زیارت گلزار شهدای امامزاده ابراهیم مشرف و از روایتگری یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس بهره مند می‌شوند.

برگزاری ۱۱ نشست فرهنگی و بصیرتی با موضوع انقلاب اسلامی

حجت‌الاسلام تهرانی در ادامه به برگزاری نشست‌های مختلف در ایام الله دهه فجر اشاره کرد و اظهار داشت: در ایام دهه فجر، ۱۱ نشست فرهنگی و بصیرت افزایی با موضوع انقلاب اسلامی ویژه اساتید، طلاب و دانشجویان هدی به همت بخش‌های مختلف جامعه‌الزهرا علیهاالسلام و با همکاری معاونت فرهنگی تبلیغی برگزار می‌شود.

وی افزود: نقش مهم اساتید در تبیین معیارهای انقلابی جوان ۵۷ و انتقال آن به جوان ۹۷، نقش زنان در پیروزی انقلاب، ترسیم عوامل پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، نهضت امام خمینی زمینه‌ساز تشکیل حکومت مهدوی، بصیرت و دهه فجر، نقش ولایت فقیه در پیروزی انقلاب اسلامی ایران، شاخصه‌های کارگزاران دولت اسلامی، نگرشی فاطمی‌گونه به اوضاع کنونی انقلاب اسلامی، زنان منتظر و رسالت انقلابی از جمله موضوعاتی است که در این نشست‌های مطرح می‌شود.

برگزاری ۷ نمایشگاه در ایام الله دهه فجر

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام همچنین به برگزاری اردوهای فرهنگی اشاره کرد و گفت: اردوی زیارتی مشهد مقدس، بازدید از بیت امام خمینی(ره)، زیارت گلزار شهدای امامزاده ابراهیم و اردوی موزه عبرت و زیارت حرم مطهر امام خمینی(ره) از جمله اردوهای ایام دهه فجر است.

وی، راه اندازی ۷ نمایشگاه در راستای انقلاب اسلامی و دستاوردها را از دیگر برنامه‌های این ایام برشمرد و ادامه داد: معرفی چهل کتاب با موضوعات: دستاوردها، سخنان امام و رهبری، جریانات انقلاب و غیره، نمایشگاه بانوی بی نشان، نمایشگاه بنر چهل سال جوان انقلابی، نمایشگاه دستاوردهای تصویری انقلاب، نمایشگاه محصولات قرآنی حدیثی و معرفی آثار فراگیران دوره‌های مهارتی فرهنگی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام از جمله نمایشگاه‌هایی است که در این ایام برپا می‌شود.

برگزاری ۱۳ مسابقه با موضوعات مختلف در ایام دهه فجر

حجت‌الاسلام تهرانی در ادامه به برگزاری مسابقات مختلف ویژه ایام‌الله دهه فجر اشاره کرد و گفت: در این ایام، ۱۳ مسابقه با موضوعات مختلف مانند مسابقات کتابخوانی، قرآنی، خوشنویسی، کاریکاتور، داستان نویسی، نمایشنامه‌نویسی، تدوین نشریه الکترونیک، میثاق نامه طلبه انقلابی با ولی فقیه، عکس، شبهات فاطمی و دیوارنویسی انقلاب برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره ورزشی رویش انقلابی، عنوان کرد: این جشنواره در رشته‌های والیبال، آمادگی جسمانی و شنا فراخوان می‌شود، همچنین برگزاری جشنواره غذای سالم از دیگر برنامه‌های ایام دهه فجر است.

انتشار ویژه نامه «نقش طلاب در پایداری انقلاب اسلامی»

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام یادآور شد: در ایام الله دهه فجر، ویژه نامه «نقش طلاب در پایداری انقلاب اسلامی» از سوی معاونت پژوهش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام چاپ و منتشر می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ تهرانی اضافه کرد: راه‌اندازی پایگاه سلامت از سوی اداره کل امور طلاب و خانواده و ارائه خدمات درمانی و بهداشتی شامل بینایی سنجی، مشاوره تغذیه، بینایی سنجی و مشاوره بارداری و مامایی از دیگر برنامه‌های جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در ایام دهه فجر است.

وی به تشکیل و معرفی محفل معرفتی با دو رویکرد «خانواده طراز انقلاب» و «کودکان مهدکودک» اشاره کرد و افزود: این محفل‌های معرفتی به همت اداره کل امور طلاب و خانواده و با مشارکت اداره کل امور فرهنگی ویژه طلاب و خانواده‌های ایشان برگزار می‌شوند.

برگزاری ۹ برنامه در دانشکده هدی و بیش از ۹۰ برنامه در مجتمع آموزشی تربیتی هدی

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام اضافه کرد: برگزاری ۹ برنامه در دانشکده هدی و بیش از ۹۰ برنامه در پیش‌دبستان، مدارس و دبیرستان‌های مجمتع آموزشی تربیتی هدی که وابسته به جامعه‌الزهرا علیهاالسلام هستند.

حجت‌الاسلام تهرانی در پایان تصریح کرد: محفل شکرانه پیروزی انقلاب اسلامی در شامگاه ۲۱ بهمن با قرائت قرآن کریم به همراه بانگ «الله‌اکبر» توسط طلاب خوابگاهی برگزار می‌شود و روز دوشنبه ۲۲ بهمن نیز امکانات حضور طلاب خوابگاهی در مراسم راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن از جمله سرویس نقلیه رفت و برگشت، توزیع پوستر و پلاکارد با محتوای فجر فاطمی و غیره فراهم خواهد شد./876/د101/ج

مهدی شاهی
ارسال نظرات