۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۵۹۵۲۷۳

شفاف‌سازی در راستای افزایش اعتماد عمومی برنامه جدی سازمان اوقاف است

شفاف‌سازی در راستای افزایش اعتماد عمومی برنامه جدی سازمان اوقاف است
مدیرکل اوقاف استان قم گفت: برای افزایش اعتماد عمومی نسبت به وقف و فعالیت سازمان اوقاف، شفاف‌سازی همه اقدامات در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عباس اسکندری در دیدار با آیت‌الله حسینی بوشهری که در محل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد اظهار کرد: پرداختن به مسئله وقف و موقوفات، عرصه خطیری است و فعالیت در این زمینه اهمیت بسیار و در عین حال دشواری‌های خاص خود را دارد.

وی افزود: دیدار با علما و اساتید برجسته حوزوی، با هدف استفاده از رهنمودهای آنها صورت می‌گیرد و این دیدار هم به همین دلیل در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه ائمه جمعه و اساتید برجسته حوزوی می‌توانند با رهنمودهای خود در مجامع عمومی، اهمیت وقف را برای جامعه تشریح و تبیین کنند گفت: برخی افراد نگاه جامعی به مسئله وقف ندارند در حالیکه از نظر شرعی و قانونی، وقف و احیای موقوفات و رعایت حقوق آنها ضروری است.

وی ادامه داد: سازمان اوقاف مسئول اجرای امینانه نیت واقفان و امانت‌دار موقوفات است و باید برنامه‌ای جامع برای این کار داشته باشد و مسئولان سازمان هم به دنبال همین مسئله هستند.

اسکندری با بیان اینکه به دنبال خارج کردن همه موقوفات از حالت رکود و تبدیل آنها به سرمایه‌های مولد هستیم عنوان کرد: در شرایط حساسی قرار داریم و ایران اسلامی با فشارها و تحریم‌های خارجی مواجه است، وقف می‌تواند در این اوضاع گوشه‌ای از کار را بگیرد و بخشی از مشکلات را حل کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به تبلیغات سوء دشمنان علیه وقف و وجوهات شرعی گفت: تبلیغات برای دلسرد کردن مردم نسبت به اینگونه امور وجود دارد و از سوی دیگر برخی سوء تدبیرها هم بوده است بنابراین به دنبال شفاف‌سازی همه فعالیت‌های سازمان اوقاف هستیم تا اعتماد کامل به مجموعه اوقاف و مسئله وقف بازگردد و شاهد رونق بیشتر این سنت حسنه باشیم./829/د102/ج

 

محمد مهدی مرادی
ارسال نظرات