۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۴
کد خبر: ۵۹۵۲۸۲
حجت الاسلام قطبی:

فضایل اخلاقی نیاز به هر قانونی را تحت الشعاع قرار می دهد

فضایل اخلاقی نیاز به هر قانونی را تحت الشعاع قرار می دهد
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: فضایل اخلاقی آن چنان مقتدرانه عمل می کنند که نیازمندی به هر قانونی را تحت الشعاع قرار می دهد.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی به مناسبت چاپ پنجاه و سومین شماره از فصلنامه «اخلاق» گفت: در پایداری خانواده کدام مهم تر است و نقش بیشتری ایفا می کند: اخلاق یا حقوق؟ آیا مشاوره های حقوقی نقش بیشتری دارند یا مشاوره های اخلاقی؟ مشکل ناپایداری خانواده ها، اخلاقی است یا حقوقی؟ دستیابی به مقصود از کدام راه آسان تر است: اخلاق یا حقوق؟

وی گفت: در هر جامعه ای برای خانواده نظامی تعریف شده است. این نظام که برگرفته از حقوق مدنی مدون آن جامعه است، بر اساس فرهنگ و ایدئولوژی آن جامعه به رسمیت شناخته می شود.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: قانون مدنی خانواده به منظور پایداری و دوام خانواده ها و احقاق حقوق زوجین و فرزندان و دیگر اهداف مدنظر، شکل گرفته است. هرچند حقوق خانواده، ما را تا اندازه ای به مقصود نزدیک می کند، باعث مشکلاتی می شود و راه های فرار از قانون، ضمانتی برای اجرای همه جانبه آن نگذاشته است.

وی با بیان این که پایبندی به اصول اخلاقی در کنار قانون مدنی راه را برای پایداری خانواده هموارتر می کند، گفت: اصول اخلاقی خانواده، از تعارضات زناشویی جلوگیری و آنان را برطرف می کند، بدون آنکه به دادگاه و مشاوره حقوقی نیازی باشد.

حجت الاسلام قطبی ادامه داد: گاهی یک گذشت در خانواده از تعارضاتی که بسیاری از قوانین توان عقده گشایی از آن را ندارند، عقده می گشاید و جایی برای اجرای قوانین خشک، وقت گیر و نافرجام باقی نمی گذارد.

وی در پایان گفت: فصلنامه «اخلاق» کوشیده است با اختصاص برخی از شماره ها یا بخشی از هر شماره، گامی در مسیر نهادینه کردن اخلاق خانواده بردارد. در این شماره همچون شماره پیشین، بخشی از مقالات، به اخلاق خانواده اختصاص دارد.

علاقه مندان برای تهیه و مطالعه نسخه الکترونیک نشریه می توانند به پایگاه اینترنتی فصلنامه www.Aakhlagh.Morsalat.ir و پایگاه اینترنتی مرسلات www.Morsalat.ir مراجعه کنند./د103/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات