۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۵۹۵۲۹۰
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم:

شهید باقری در تاریخ انقلاب فراموش نشدنی است

شهید باقری در تاریخ انقلاب فراموش نشدنی است
امام جمعه تبریز با بیان اینکه نقش شهید باقری در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا مورد غفلت قرار گرفته است، گفت: شهید باقری در تاریخ انقلاب فراموش نشدنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در اجلاسیه نیروهای مسلح آذربایجان شرقی که در آستانه برگزاری کنگره ملی بزرگداشت با شهید حسن باقری افشردی در سینما سرباز اسلام تبریز برگزار شد، اظهار داشت: هنوز ابعاد شخصیتی این شهید جوان والامقام ناشناخته مانده است.

وی با اشاره به این‌که یکی از معجزه‌های انقلاب اسلامی ایران کشف چنین استعدادهای ارزشمندی بوده است، خاطرنشان کرد: شهید باقری را مقام معظم رهبری کشف کردند، چنانکه رهبر انقلاب آن شهید را به عنوان خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی و در حزب جمهوری اسلامی به عنوان یکی از استعدادهای برتر در حوزه رسانه کشف کردند.

امام جمعه تبریز با اشاره به تعبیر سردار قاسم سلیمانی درباره شهید باقری گفت: این فرمانده عالی رتبه سپاه معتقد است؛ شهید باقری یک رهبر بوده و همه فرماندهان قدیمی جنگ نظرشان این است که اگر حسن زنده می‌ماند، در وضعیت جنگ قطعا تاثیر داشت؛ با چنین اوصافی باید متأسف بود که هنوز ابعاد شخصیتی شهید باقری ناشناخته مانده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به این‌که نقش شهید باقری در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا مورد غفلت قرار گرفته است، گفت: شهید باقری در تاریخ انقلاب فراموش نشدنی است، چنانکه وقتی به الجزایر می‌رود، در پوشش خبرنگار در آن اجلاس حاضر شده و با اطلاع‌رسانی بدیع از مذاکرات ایران و آمریکا و شفاف‌سازی به موقع موجب می‌شود؛ چهره خبیث آمریکا رسوا شود.

وی شهید باقری را فرزند نابغه آذربایجان معرفی کرد و افزود: سرلشکر شهید غلامحسین افشردی، به‌عنوان جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه، نقش مهمی در موفقیت نیروهای ایران در عملیات‌های فتح‌المبین و رمضان و هم‌چنین بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر داشت؛ او همچون شهید بهشتی جنگ بود.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: همان نقشی که شهید بهشتی برای انقلاب داشت، شهید حسن باقری همان نقش را برای جنگ و جبهه داشت؛ چه خوب است چنین شخصیت های برجسته‌ای به عنوان الگویی ماندگار برای نسل جوان جامعه معرفی و شناسانده شوند./935/پ203/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات