۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۵۹۵۳۰۴
آیت‌الله ری‌شهری:

احساس بی‌نیازی انسان را طغیانگر می‌کند

احساس بی‌نیازی انسان را طغیانگر می‌کند
آیت‌الله ری‌شهری با تأکید بر اینکه مراقبت شرط قرار گرفتن در مسیر هدایت است، گفت: احساس بی‌نیازی انسان را طغیانگر می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله ری‌شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری، امروز در جلسه درس خارج فقه که در مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: همه نعمت‌های الهی مانند ثروت، قدرت، علم و جوانی اگر بااحساس بی‌نیازی همراه باشد و انسان به داشته‌های خود مغرور شود و حس کند که به غیر خود نیاز ندارد این حس سبب طغیان و تجاوز فرد از گلیم خود می‌شود.

وی ادامه داد: انسان باید در همه مراحل و لحظات مراقب باشد که این حس در درون او شعله‌ور نشود و همه نعمات الهی را از آن خداوند و خود را نیازمند به حضرت حق بداند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با استناد به روایتی از امام علی(ع)، ابراز کرد: حضرت می‌فرمایند: ای مردم مراقب باشید گویا قیامت با سرعت پیش می‌آید و شمارا به‌طرف خود فرومی‌برد، انسان در این عالم فرصت زیادی ندارد و همان‌طور که ساربان، شتران سبک‌بال را می‌رانند شما همان‌طور به‌طرف قیامت و مرگ در حال حرکت هستید.

آیت‌الله ری‌شهری ادامه داد: اگر کسی به غیر خودش بپردازد و مراقب باشد که فقط دیگری را موعظه و اصلاح کند و تصورش این باشد که خودش دیگر مشکل ندارد، این فرد در زیان است.

وی در ادامه بیان داشت: نخستین زیان این نوع از انسان‌ها این است که آنان مدام در تاریکی‌ها سرگردان هستند  و در مهلکه‌ها گرفتار می‌شود. انسان اگر می‌خواهد از ظلمات خارج شود و به نور وارد شود بر اساس آیات الهی باید تنها در مسیر هدایت گام بردارند.

این استاد اخلاق خاطرنشان کرد: لازمه وارد شدن به مسیر هدایت، مراقبت است انسان اگر به غیر خود بپردازد گرفتار ظلمت و شیطان می‌شود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات