۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۵۹۵۳۰۹
آیت الله صدیقی:

حضرت فاطمه زهرا مرآت علم الهی است

حضرت فاطمه زهرا مرآت علم الهی است
امام جمعه موقت تهران گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) مرآت علم الهی است و علوم عرشی در وجود این بانوی بزرگوار موج می‌زند.

آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، درباره عظمت مقام این بانوی الهی، گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) مقامی داشت که در حد پدرش خاتم انبیا و در حد همسرش علی مرتضاست.

وی افزود: حضرت زهرا(س) با تمام وجود، خود را فدای راه حکومت اسلامی کرد؛ پیامبر(ص) به مدت ده سال حکومت کرد و امام علی(ع) را به عنوان ولیّ حکومت بعد از خود معرفی کرد اما به محض رحلت، آتش عدوان شعله کشید تا اساس هدایت و حکومت دینی را بسوزاند.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: جریان قتل حضرت زهرا(س) برای بقای حکومت علوی بود؛ آن روز شاید صدای این بانوی بلند مرتبه به جایی نرسید اما بر اساس وعده حتمی خداوند در قرآن کریم و پیامبر(ص) به سلمان فارسی، حکومت غدیر(توسط ایرانیان) احیا شد.

وی در ادامه بیان داشت: بیاییم شعار ندهیم و با شعور واقعی در کنار دخت نبی مکرم اسلام(ص) بایستیم، از آرمان ولایتمداری او دفاع کنیم، مومن باشیم، به دین عمل کنیم و در ادارات، کسب و کار و زندگی به معنای واقعی از سیره ایشان تبعیت کنیم.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ابراز داشت: حضرت زهرا(س) بانویی است که علم مطلق خداوند در وجود اوست، این بانوی بزرگوار مرآت علم الهی است؛ علوم عرشی است در وجود حضرت فاطمه زهرا(س) موج می‌زند.

وی افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) بانویی است که وقتی به نماز می‌ایستد خداوند متعال به نماز ایشان نزد ملائکه مباهات می‌کند؛ ایشان مقاماتی نزد خداوند متعال دارند که عقل بشر به آنها پی نمی‌برد.

آیت الله صدیقی ابراز داشت: وجود نوری حضرت فاطمه زهرا(س) سابق بر آدم و عالم است؛ اگر چشم بصر با چشم بصیرت شیطان همراه می‌شد می‌فهمید که در آدم، دم و بارقه الهی دمیده شده است و از حقیقت محمدیه و نورانیت علویه در وجود آدم به ودیعه گذاشته شده است.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) آیت الله العظمی و آیت حق تعالی است؛ شیطان شش هزار سال در میان ملائک عبادت می‌کرد و دارای رشد و مقامات بود اما با تمرّد از فرمان الهی در پذیرش ولایت و امتحان الهی سقوط کرد بنابراین عاقبت خود را خراب کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هر کسی هر اندازه مقام داشته باشد به مقام شیطان نمی‌رسد اما با نافرمانی از فرمان خدا در نهایت ملعون و مطرود شد؛ تمام بدبختی‌ها و نکبت‌ها به خاطر فاصله گرفتن از ولایت است./۹۶۹/ت302/ب1

محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات