۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۵۹۵۳۳۱
نماینده مقام معظم رهبری در افغانستان:

برافراشتن پرچم اسلام ناب محمدی در عالم از برکات انقلاب اسلامی است

برافراشتن پرچم اسلام ناب محمدی در عالم از برکات انقلاب اسلامی است
حجت الاسالم مهامی گفت: برافراشتن پرچم اسلام ناب محمدی و گسترش معارف ناب قرآن در سایر عالم از آثار و برکات انقلاب اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسالم مهامی، نماینده مقام معظم رهبری در افغانستان در افتتاحیه همایش فعالان فرهنگی جهان اسلام که شب گذشته در حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران باید به همه آزادی خواهان جهان باید تبریک گفته شود.

وی افزود: قبل انقلاب متدینین در کشورهای مختلف نمی توانستند اظهار دین داری کنند اما بعد از انقلاب این اظهار دین داری در همه جهان اتفاق افتاد که این در پرتو انقلاب اسلامی ایران است بنابراین این تبریک مختص ایران نیست بلکه همه مسلمانان و آزادی خواهان جهان باید تبریک گفت.

حجت الاسلام مهامی به مقاومت 40 ساله انقلاب اسلامی ایران در برابر استکبار جهانی اشاره و ابراز کرد: در این 40 سال عمر انقلاب، انواع کودتا و جنگ نظامی و توطئه داخلی و خارجی که سرمنشأ آن استکبار جهانی بود، علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال شد.

نماینده مقام معظم رهبری در افغانستان ادامه داد: هر کدام‌ از این توطئه ها برای این که ملتی را از بین ببرد، کافی است اما اما به لطف خدا، مقاومت مردم و رهبری امام خمینی(ره) و ‌در ادامه رهبری رهبر معظم انقلاب، این مردم در برابر همه مشکلات مقاومت کردند.

حجت الاسالم مهامی به پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف اشاره و اظهار کرد: با وجود همه مشکلاتی که در کشور وجود دارد اما سطح زندگی نسبت به قبل قابل مقایسه نیست و امروز رشد و پیشرفت در عرصه های مختلف هستیم.

نماینده مقام معظم رهبری در افغانستان برافراشتن پرچم اسلام ناب محمدی و گسترش معارف ناب قرآن در سایر عالم را از دیگر آثار انقلاب اسلامی ایران بیان و اظهار کرد: حضور انقلاب اسلامی ایران در عرصه های فرهنگی، سیاسی و‌ نظامی در سطح منطقه ای و فرامنطقه و دفاع از مسلمانان در کشورهای مختلف از برکات انقلاب اسلامی ایران است.

حجت الاسلام مهامی به الگو گیری از امام راحل و رهبر معظم انقلاب تأکید کرد و گفت: تحصیل علم و تهذیب نفس، تدریس و رشد علمی، کادرسازی و نیروسازی، برنامه ریزی و پایه ریزی بحث ولایت فقیه، ترسیم پایه های امت اسلامی، آشنایی مردم با معارف قرآن و اهل بیت(ع)، حرکت مردم در جهت تأسیس حکومت اسلامی و رهبری آن ها سیر حرکت بنیانگذار انقلاب بود.

نماینده مقام معظم رهبری در افغانستان ادامه داد: برای الگو گرفتن از بنیانگذار انقلاب باید تاریخ انقلاب و شخصیت امام  راحل مورد بررسی جامع قرار داده و در کشور خود از این الگو استفاده کنیم.

وی در پایان به وظایف فرد برای سربازی امام زمان اشاره و ابراز کرد: تلاش فراوان در خودسازی و رشد علمی و اخلاقی، تمرین برای کار جمعی، تلاش برای شناسایی موقعیت و انتخاب بهترین کاری که می توان انجام‌داد، شناسایی مخاطب، تعیین نقطه هدف و تمرکز فعالیت، کار فرهنگی متناسب با مخاطب، استفاده از همه امکانات، تلاش مستمر و خستگی ناپذیر، امید به پیروزی و توجه به فرمان فرمانده و پیروی از ولایت فقیه از وظایف هر فرد در جامعه اسلامی است./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات