۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۵۹۵۳۳۵
آیت الله محمدی عراقی در گفت وگو با رسا:

روحانیت برای انجام وظایف خود نیاز به نوآوری دارد | سطح کار حوزه جهانی باشد

روحانیت برای انجام وظایف خود نیاز به نوآوری دارد | سطح کار حوزه جهانی باشد
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی از وظایف روحانیت را صیانت از انقلاب دانست و تأکید کرد که حوزه برای انجام وظایف خود در دوران حاضر نیاز به نوآوری دارد.

آیت الله محمود محمدی عراقی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، مأموریت و مسؤولیت روحانیت در دوران انقلاب را نسبت به قبل از انقلاب صدچندان دانست و گفت: انجام این مسؤولیت ایجاب می کند که نوآوری، برنامه های جدید و مشاوره داشته و از نظرات استفاده کنیم.

وی یکی از وظایف روحانیت را صیانت و حفاظت از انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: تفاوت عمده روحانیت امروز با گذشته این است که در جایگاه مسؤولیت اجتماعی قرار گرفته و قبلا اینگونه نبوده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که چشم مردم به روحانیت است، اظهار داشت: حوزه و روحانیت باید بیش از گذشته تلاش و فکر کند چرا که انتظارات از حوزه علمیه بسیار بالا بوده و در سطح جهانی و بین المللی قرار دارد.

وی ادامه داد: کار حوزه در سطح یک شهر و استان نیست بلکه حوزه باید پاسخگوی نیازهای کشور و جهان اسلام باشد، حوزویان باید با نگاه جهانی به مسائل نگاه کرده و کارها را پیگیری کنند.

آیت الله محمدی عراقی با اشاره به مشکلات امروز کشور ابراز داشت: دشمن طراحی و برنامه ریزی کرده و اتاق جنگ تشکیل داده است و مردم در فشارهای اجتماعی و اقتصادی هستند، البته الحمدلله به برکت رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب و هوشمندی نیروهای انقلابی دچار مشکلاتی مانند ناامنی که کشورهای منطقه درگیر هستند، نیستیم.

وی عنوان کرد: برای حفظ امنیت، عزت و اقتدار جمهوری اسلامی روحانیت مسؤولیت بسیار سنگینی برعهده دارد، امروز نسل جوان دچار مشکلات بسیاری مانند معیشت و اشتغال هستند، هرچند که دولت مسؤولیت اصلی حل مشکلات را بر عهده دارد و باید اهتمام بیشتر کند اما مردم از روحانیت نیز انتظار دارند که مشکلات و مطالبات آنان را پیگیری کنند.

نماینده خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: همه باید دست به دست هم داده و همفکری و هم افزایی کنیم که چگونه می توان از این مقطع حساس انقلاب اسلامی عبور کنیم، باید با تمرکز بر مسائل اولویت دار بتوانیم به نتایج مطلوبی دست پیدا کنیم.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 14
محمد قمین
ارسال نظرات