۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۵۹۵۳۳۷
آیت الله رجبی در گفت وگو با رسا:

نظام اسلامی با وجود مشکلات با اقتدار در مسیر اهداف خود حرکت می کند

نظام اسلامی با وجود مشکلات با اقتدار در مسیر اهداف خود حرکت می کند
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد که دشمنان بدانند به کوری چشم آن ها نظام اسلامی همچنان در راستای اهداف خود به پیش می رود و برای 50 سال آینده برنامه ریزی می کند.

آیت الله محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به ابلاغ سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از سوی رهبر انقلاب برای بررسی توسط کارشناسان و نخبگان حوزوی و دانشگاهی گفت: پیام ابلاغ این سند این است که دشمنان بدانند به کوری چشم آن ها نظام اسلامی همچنان در راستای اهداف خود به پیش می رود و برای 50 سال آینده خود  برنامه ریزی می کند.

وی افزود: در دورانی که ان شاءالله بنا است نظام های مستبد و مستکبر به زباله دادن تاریخ انداخته شوند و جهان تشنه الگوی متعالی تأمین کننده سعادت دنیا و آخرت خواهد بود نظام اسلامی با استحکام برنامه های ریزی های لازم را انجام می دهد و امیدوار به آینده روشن خود است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که سند الگوی پیشرفت الگویی جهانی است، اظهار داشت:معنای ابلاغ سند الگوی پیشرفت این است که توطئه دشمنان خللی در مسیر انقلاب به وجود نمی آورد و انقلاب الگویی برای جهانیان خواهد بود و تمدن نوین اسلامی در عرصه جهانی شکل خواهد گرفت.

وی با اشاره به وظیفه حوزویان نسبت به این سند ادامه داد: این سند مبانی پیشرفت ما را تعیین می کند که در فرهنگ عقلانی و دینی ما مواضع روشن و دقیقی را ارائه می دهد، حوزه علمیه باید از منظر دینی و عقلی این سند را به صورت دقیق مورد موشکافی قرار دهد تا به تعبیر رهبر انقلاب تکمیل و تصحیح شده و تببین دینی و عقلانی شود.

آیت الله رجبی با تأکید بر استخراج مستندات دینی و عقلانی این سند ابراز داشت: دلالت های این مبانی باید در بخش های مختلف روبنایی سند نشان داده شود، همچنین در مسائل روبنایی باید مشخص شود که آموزه ها و فرهنگ دینی چه دیدگاهی دارد.

وی عنوان کرد: در عرصه دانشگاهی نیز دانشگاهیان باید در حوزه های تخصصی خود این مسائل را مورد مداقه قرار دهند و اسلام دینی است که در کنار عقل و منبع وحیانی، برای تجربه بشری هم در حد خود اعتبار قائل است، باید دستاوردهای مسلم علمی انقلاب تبیین شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مباید مسائل علمی ما به مبانی الحادی وابسته باشد، باید سند الگوی پیشرفت با مبانی عقلانی، دینی و علوم غیر الحاد مورد بررسی قرار گیرد تا بر اساس آن برنامه ریزی و سیاستگذاری شود.

وی اضافه کرد: نیروهای علمی و نخبه کشور باید کمک کنند که این سند با یک پشتوانه و پیوست قوی علمی، دینی و عقلی تصویب نهایی شود، فرصتی که رهبر انقلاب برای انجام این کار تعیین کردند نشان می دهد که باید کارها عمیق علمی صورت گیرد و نباید به داشته های فعلی اکتفا کرد.

آیت الله رجبی با اشاره به رسالت عظیم حوزه و دانشگاه درباره سند الگوی پیشرفت گفت: حوزه و دانشگاه باید بدانند که کار آن ها در این زمینه کاری ماندگار و راهگشای ملت ها و زمینه ساز تمدن نوین اسلامی خواهد بود.

محمد قمین
ارسال نظرات