۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۵۹۵۳۶۸

حزب الله لبنان حکم حبس ابد شیخ علی سلمان را محکوم کرد

حزب الله لبنان حکم حبس ابد شیخ علی سلمان را محکوم کرد
حزب الله لبنان طی پیامی حکم حبس ابد دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین را محکوم کرد و خواستار آزادی زندانیان سیاسی شد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حزب الله لبنان طی پیامی حکم حبس ابد حجت الاسلام شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین  را محکوم کرد و بیان داشت: رژیم آل خلیفه در حکمی ظالمانه حجت الاسلام شیخ حسن سلطان و علی الاسود نمایندگان سابق پارلمان بحرین را به اتهام همکاری اطلاعاتی با دولت قطر به حبس ابد محکوم کرده است.

حزب الله لبنان با بیان اینکه حکومت بحرین به مردم کشورش ظلم می کند، افزود: رژیم آل خلیفه به جای اصلاح اشتباهات، اقدامات توطئه آمیز خود علیه  مردم شریف بحرین را افزایش می دهد.

در این پیام نوشته شده است: اتهامات ظالمانه ای که علیه شیخ علی سلمان و دو معاونش صادر شده است موجب تضعیف آزادگان بحرین نمی شود بلکه در نقطه مقابل سبب صلابت و اصرار بیشتر آنان در دستیابی به حقوق مشروع و اهدافشان می شود.

حزب الله لبنان راه حل حقیقی برای پایان مشکلات بحرین را آزادی زندانیان سیاسی دانست و خواستار جلوگیری از قلع و قمع مردم و اعتماد به زبان گفت‎وگو به دور از هر گونه دیکته -سیاست- از سوی کشورهای همسایه شد.

جمعیت الوفاق گفته است که بررسی ها و پیگردهای قانونی صورت گرفته در خصوص پرونده شیخ علی سلمان ثابت کرد که اتهام های رژیم به وی صحت ندارد و این حکم تنها بر پایداری و صبر مردم این کشور می‌افزاید.

همچنین حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «‏شیخ علی سلمان دموکراتیک‌ترین رفتار را در پیگیری سیاسی و مدنی حقوق مسلم مردم بحرین به نمایش گذارد. حکم حبس ابد صادره علیه وی نشان داد که شکاف بین مردم و رژیم  بحرین بسیار جدی است و آل خلیفه قادر به پیش برد "صلح" با ملتش نیست.»

بحرین از سال 2011 تاکنون با بحران نارضایتی‌های عمومی ناشی از سیاست‌های ظالمانه رژیم آل‌خلیفه مواجه است؛ ناآرامی‌های بحرین تاکنون ده‌ها کشته و هزاران زخمی برجای گذاشته است.

رژیم آل خلیفه همچنین صدها نفر را سلب تابعیت کرده است؛ گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها رژیم آل خلیفه را به خاطر سرکوب مخالفان محکوم کرده‌ و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این کشور شده‌اند./994/ب901/ف

ارسال نظرات