۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۵۹۵۳۷۵
رییس کل دادگستری خراسان شمالی:

روحانیت پیشگام جریان دینی انقلابی در طول تاریخ است

روحانیت پیشگام جریان دینی انقلابی در طول تاریخ است
رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: باید روحانیان و حوزویان نقش پیشگامی و پیش‌آهنگی خود در حفاظت و تقویت انقلاب و نظام اسلامی را تداوم دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری، رییس کل دادگستری خراسان شمالی، امروز در نشست با روحانیان استان، با تأکید بر پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی، به نقش ویژه روحانیت در شکل‌گیری و تداوم انقلاب و نظام دینی پرداخت.

وی با یادآوری نقش پیشتازی روحانیان و علما در انقلاب، افزود: واقعیت این است که روحانیت پیشگام، پیش‌قراول و پیش‌آهنگ جریان فکری انقلاب اسلامی در طول قرن‌های گذشته بوده است.

حجت‌الاسلام جعفری ادامه داد: اگرچه در این زمینه بسیاری از گروه‌ها ازجمله برخی از جریان‌های روشنفکری تلاش کردند این نقش و جایگاه را مصادره کنند اما نتوانستند نقش پیشگامی جریان فکری دینی را به خود منتسب کنند.

وی تصریح کرد: حداقل در طول یک‌صد سال گذشته چندین گروه آمده و خواستند بگویند که آن‌ها منادیان اصلی و واقعی مردم در حوزه دین هستند اما موفق نشدند؛ زیرا واقعیت تاریخ خلاف این را می‌گوید و حق این است که روحانیت توانسته رسالتی که خداوند بر دوش او گذاشته را با همان صلابت و بدون واهمه و ترس -البته به غیر ترس از خداوند- به‌درستی ایفا کند.

حجت‌الاسلام جعفری خاطرنشان کرد: گوشه‌ای از این زحمات و رنج‌های روحانیت در راستای ایفای رسالت دینی خود تا امروز سینه به سینه و نسل و نسل در تاریخ ثبت شده است؛ اما بسیاری از این تلاش‌ها و شکنجه‌ها ثبت نشده و فراموش شده‌اند.

وی اظهار کرد: شاید یکی از دلایل موفق نشدن کامل روحانیت در جریان سازی انقلابی و انقلابی گری و دین‌مداری این است که اگرچه روحانیان زحمت کشیده و کار زیادی کرده‌اند؛ اما امکانات لازم را برای ثبت و ماندگار کردن این تلاش را در اختیار نداشته است؛ به‌گونه‌ای که قطعاتی از تاریخ درخشان مبارزات و مجاهدت‌های روحانیت در تاریخ گم شده است.

حجت‌الاسلام اسدی اضافه کرد: البته از سوی دیگر کسانی که صاحبان تریبون و ابزار تبلیغی بوده و در عین حال مخالف این جریان هستند تلاش کردند تا این صدا و ندا از حلقوم منادیان حق به گوش مردم نرسد چون می‌دانستند اگر این صدا از سوی مردم شنیده شود اثر سازندگی و انقلابی گری دارد.

وی تصریح کرد: به همین دلیل می‌بینیم وقتی یک ندا با شجاعت و شهامت از حلقوم روحانیت خارج شد و به گوش همه مردم رسید انقلاب اسلامی شکل گرفت.

قاضی‌القضات خراسان شمالی گفت: امام راحل نقشه راهی را ترسیم کرد که تبلیغات و مخالفت‌های بدخواهان اسلام را بی‌اثر کرده و صدای اسلام ناب را به گوش مردم رساند و وقتی این صدا به مردم رسید انقلاب اسلامی شکل گرفت و پیروز شد؛ از این رو امروز باید با تمام توان از این میراث گرانقدر قرن ها تلاش و از جان گذشتگی روحانیت و علما پاسداری کنیم.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زبر بشنوید

تعداد بازدید : 2

/9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات