۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۵۹۵۳۹۱
سرلشکر باقری:

انقلاب اسلامی دستاورد 14 قرن مبارزه علما است

انقلاب اسلامی دستاورد 14 قرن مبارزه علما است
رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: انقلاب اسلامی دستاورد 14 قرن مبارزه علمای بزرگ، مردم متدین و مستضعف ایران اسلامی به رهبری یک مجتهد دینی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح امروز در کنگره ملی بزرگداشت شهید حسن باقری که در سالن اجتماعات مصلای امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، اظهار داشت: پیروزی انقلاب رویدادی مهم و بزرگ بود که همه قدرت‌های بزرگ را غافلگیر کرد.

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی دستاورد 14 قرن مبارزه علمای بزرگ، مردم متدین و مستضعف با تقدیم هزاران شهید، تحمل اسارت‌ها و شکنجه‌های یک ملت به رهبری یک مجتهد دینی به نام امام خمینی(ره) بود، خاطرنشان کرد: مردم تبریز نقش اساسی در پیروزی انقلاب و حفظ آن ایفا کرده‌اند.

سرلشکر باقری با اشاره به این‌که قیام 29 بهمن سال 56 مردم تبریز در راستای احیای خون شهدای منجر به تسریع در پیروزی انقلاب اسلامی شد، تصریح کرد: پس از این قیام بود که مردم سراسر کشور به حرکت در‌آمدند و ظرف چند ماه نسخه نظام طاغوت و شاهنشاهی را درهم پیچیدند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به این‌که پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مردم تبریز با استقامت در راه نظام؛ پرچم انقلاب را بالا نگه داشته‌اند، افزود: نگاهی کوتاه به تاریخ چهل سال گذشته نشان می دهد که کجا بودیم و امروز به کجا رسیده‌ایم، در روزهای اول انقلاب با تحریم، تهدید، تجاوز گروهک‌های معاند و جنگ تحمیلی مواجه بودیم، اما اجازه ندادیم تی یک وجب از خاک میهن دست دشمن بیفتد.

وی ادامه داد: ملتی که سررشته‌ای در جنگ نداشت، در تهاجمی ناجوانمردانه با ارتش تا بن‌دندان مسلح رژیم بعث با حمایت بیش از 35 کشور مواجه شد؛ خون‌هایی بر زمین ریخته شد و کار به جایی رسید که با عدم احقاق حقوق ملت ایران، جنگ به داخل عراق کشید و با فتح فاو و رسیدن به مراکز نفتی عراق، این جنگ با پیروزی ملت ایران خاتمه یافت.

سرلشکر باقری با بیان این‌که ملت ایران پس از جنگ نیز با تحریم و فشارهای اقتصادی و روانی دشمنان داخلی و خارجی مواجه بوده است، تصریح کرد: اگر روزی در سوسنگرد در محاصره بودیم و در دروازه اهواز می‌جنگیدیم، امروز امن‌ترین کشور منطقه را داریم، دشمنان خود اذعان دارند که جایگاه ایران و مقاومت با 40 سال قبل بسیار متفاوت است.

وی افزود: نیروهای تروریستی وابسته به امارات، عربستان، آمریکا و اسرائیل در عراق و سوریه شکست خوردند، اما اگر هدایت سردار سلیمانی‌ها و جوانان مدافع حرم نبود، حریم اهل بیت (ع) مورد تعرض قرار می‌گرفت؛ این حضور مقتدرانه، نشان از سربلندی ایران است. امروز عراق به کشوری امن تبدیل شده و حاکمیت عراق به دنبال راهی برای بیرون راندن آمریکاست.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح یادآور شد: در سوریه روزی برای رفتن اسد مسابقه می‌دادند، امروز برای باز کردن سفارت همان کشورهای تروریست پرور صف می‌کشند، امروز با گذشت 30 سال از دفاع مقدس، می‌توانیم نگاه بهتری به دفاع مقدس داشته باشیم، می‌بینیم که همه حامیان صدام ذلیل و خار شده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ابعاد شخصیتی برادر شهیدش، حسن باقری افشردی اظهار داشت: شهید باقری تنها یکی از تربیت‌یافتگان مکتب اسلام است، یک جوان 24 ساله در روز دوم جنگ به عنوان خبرنگار به جبهه می‌رود و به خاطر سابقه همکاری با اطلاعات سپاه، تشخیص می‌دهد که کسری اطلاعات نظامی دارد و در این زمینه نقشی ماندگار ایفا می کند.

سرلشکر باقری با اشاره به این‌که بذر اطلاعات جنگ را شهید باقری کاشت و در طول دوران دفاع مقدس بهره‌های زیادی از آن بردیم، گفت: اجرای 800 عملیات شناسایی و اطلاعاتی پیروزی بزرگ ایران در فاو را حاصل کرد، پایه‌گذاری سازمان رزمی و مهندسی سپاه هم از ابتکارات حسن باقری بود.

وی شناسایی جوانان باهوش، شجاع و متدین و دارای استعداد فرماندهی را از دیگر اقدامات شهید حسن باقری دانست و تصریح کرد: سردار قاسم سلیمانی را شهید باقری در پشت خط کرخه خور در بهار سال 60 شناسایی کرد، تلاش شهید باقری برای تغییر در استراتژی جنگ نیز قابل توجه بود.

وی تغییر استراتژی جنگ و حضور نیروهای مردمی، عملیات شبانه به جای روزانه، طرح‌ریزی دقیق برای حمله از عمق به پشت دشمن را جمله پیشنهادات شهید باقری دانست و گفت: بهره‌مندی از وصیت‌نامه‌های شهدا و توصیه‌های آن بزرگمردان تاریخ کشور راهگشای امروز از مشکلات ست./935/د101/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات