۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۵۹۵۴۰۷
حجت الاسلام پژمانفر در گفت‌وگو با رسا:

وزارت خارجه نسبت به وضعیت مسلمانان مظلوم بی تفاوت نباشد

وزارت خارجه نسبت به وضعیت مسلمانان مظلوم بی تفاوت نباشد
سخنگوی فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت مسلمانان مظلوم جهان، از مسؤولان وزارت خارجه خواست که نسبت به وضعیت آن ها بی تفاوت نباشند.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و سخنگوی فراکسیون روحانیت پارلمان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، درباره آخرین وضعیت «شیخ ابراهیم زکزاکی» گفت: بنده در آینده نزدیک در خصوص آخرین وضعیت شیخ ابراهیم زکزاکی و همچنین مسلمانان نیجریه از آقای ظریف در صحن علنی پارلمان سوال خواهم کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه در کشور نیجریه رفتار کاملا غیر انسانی علیه مسلمانان اعمال می‌شود. برای مثال امسال در اربعین حضرت سیدالشهدا(ع) تعداد زیادی از مسلمانان کشته شدند.

سخنگوی فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف از سکوت رسانه‌ها در قبال حوادث نیجریه، ابراز داشت: شاهد هستیم که در رسانه‌های خارجی و حتی برخی از تریبون‌های داخلی موضوع مسلمانان نیجریه‌ای بایکوت رسانه‌ای می‌شود.

وی تاکید کرد: بنده از مسؤولان وزارت خارجه درخواست کرده بودم که یک گزارش کامل از وضعیت مسلمانان کشور نیجریه ارائه دهند که متاسفانه آنچه واصل شد به هیچ عنوان کامل و قانع کننده نبود.

نماینده مردم مشهد در پارلمان با اشاره به لزوم پاسخگویی وزارت امور خارجه، بیان داشت: بنده به این دلیل که توضیحات مسؤولان وزارت امور خارجه قانع کننده نبود، تلاش کردم که در صحن علنی و از آقای ظریف پیگیر وضعیت شیخ زکزاکی و مسلمانان در کشور نیجریه شوم. واقعیت امر این است که وزارت امور خارجه باید در مسائلی همچون وقایع مرتبط با مسلمانان در اقصی نقاط جهان پیگیری های لازم را داشته باشد.

حجت الاسلام پژمانفر اظهار داشت: از کشور ایران به عنوان ام القرای جهان اسلام انتظار می‌رود که موضوعات مرتبط با مسلمانان را در هر جای جهان که باشند پیگیری کند. این مسأله در کلام الهی، قانون اساسی و حتی اسناد بالادستی ذکر شده است که افراد نباید نسبت به مشکلات برادران و خواهران دینی خود بی تفاوت باشند.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که هم اکنون شیخ ابراهیم زکزاکی در چه وضعیتی به سر می‌برد، بیان داشت: شیخ زکزاکی هم اکنون به نوعی در حصر و زندان به سر می‌برد./856/ت302/ق

ارسال نظرات