۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۴
کد خبر: ۵۹۵۴۱۳

چند خبر کوتاه از خوزستان

چند خبر کوتاه از خوزستان
افزایش کتابخانه ها در ۴۰ سال اخیر و برگزاری نشست کتابخوانی چند خبر کوتاه از خوزستان است.
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، منصور کوهی رستمی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، در آیین تجلیل از محمدمیرکیانی نویسنده برجسته حوزه کودک و نوجوان، اظهار داشت: نهاد کتابخانه‌های عمومی به عنوان یکی از چهار نهاد اساسی ترویج خواندن در کشور در کنار نهاد خانواده، آموزش و پرورش و رسانه‌ها سهم و نقش مهمی در ترویج کتابخوانی در کشور ایفا می‌کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، با بیان اینکه این نهاد هم اکنون یکی از گسترده‌ترین دستگاه‌های اجرایی در زمینه مطالعه و ترویج خواندن است، افزود: نهاد کتابخانه‌های عمومی علاوه بر امکان دسترس پذیری منابع از طریق کتابخانه‌ها با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی همواره سعی در جلب مخاطبان و کاهش موانع کلان و شخصی خواندن در جامعه داشته است.

این مقام مسؤول از جمله برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی را اجرای مسابقات کتابخوانی، برنامه‌های مختلف فرهنگی همچون نشست کتابخوان، شب شعر، نقد و رونمایی کتاب دانست و اضافه کرد: یکی از اولویت‌های اصلی نهاد کتابخانه‌های عمومی توجه به قشر کودک و نوجوان است چرا که به اعتقاد بسیاری از صاحبنظران ترویج کتابخوانی فعالیتی است که باید از کودکی در افراد نهادینه شود و داشتن کودکان کتابخوان نشان از آینده‌ای روشن و جامعه‌ای کتابخوان خواهد داشت.

کوهی رستمی، با اشاره به اینکه پیش از انقلاب تنها ۶۲ عنوان کتاب در حوزه کودک چاپ شده بود، ولی امروزه روزانه شاهد انتشار تعداد زیادی کتاب در این حوزه هستیم، تصریح کرد: همچنین ویژه برنامه‌های نقد و رونمایی در نهاد کتابخانه‌های عمومی با اهدافی چندگانه به منظور ترویج خواندن، تجلیل و ترغیب ناشران و نویسندگان و غنابخشیدن به جامعه علمی و ادبی کشور صورت می‌گیرد.

برگزاری نشست کتابخوان ویژه کودکان دختر و پسر در کتابخانه قائم

به همت کتابداران کتابخانه قائم صالحشهر شهرستان گتوند نشست کتابخوان ویژه کودکان دختر و پسر در این کتابخانه برگزار شد.

مرضیه اقبالی، مسئول کتابخانه عمومی قائم صالحشهر گفت: هدف از برگزاری این نشست که به درخواست خود اعضا کودک این کتابخانه بود، تشویق کودکان به کتاب و کتابخوانی و اشاعه فرهنگ مطالعه در سنین پایین است.

اقبالی افزود: در این نشست کتاب‌های «فرانکلین دوچرخه سواری می‌کند، گوگوری بدصدا، پتوی فرانکلین و بهترین هدیه»، که توسط چهارنفر از اعضا خوانده شده بود به حاضران معرفی و تجربه خوانش  آن‌ها به اشتراک گذاشته شد.

همچنین زمانی کتابدار کتابخانه قائم صالحشهر در این خصوص گفت: نشست‌های کتابخوان فرصت بسیار خوبی برای نشر و گسترش هرچه بیشتر فرهنگ مطالعه در بین کودکان و نوجوانان است.

برگزاری نشست قصه گویی در کتابخانه عمومی ارشاد مسجد سلیمان

مدیرکتابخانه عمومی ارشاد مسجدسلیمان از برگزاری نشست قصه گویی از کتاب «بزبزقندی» با رویکرد توصیف داستان خبر داد.

مدیرکتابخانه عمومی ارشاد مسجدسلیمان گفت: دراین برنامه کودکان همراه با کتابدار به توصیف و تحلیل قصه به صورت گفتگو پرداختند، و با مشارکت کتابدار به عنوان راوی قصه و تعدادی از کودکان به عنوان شخصیت‌های قصه اجرا و مورد استقبال خوب کودکان قرارگرفت.

باقری اذعان داشت: قصه و داستان از گذشته‌های دور در فرهنگ ما وجود داشته و نقش آن‌ها در شکل گیری شخصیت افراد خصوصا کودکان مهم و تاثیرگذار است.

بازدید دانش آموزان مدرسه حضرت رقیه از کتابخانه حکیم طوس لالی

حاجی پور، مسئول کتابخانه حکیم طوس شهرستان لالی  از بازدید  دانش آموزان مدرسه دخترانه حضرت رقیه از کتابخانه حکیم طوس  خبر داد.

پروانه حاجی پور مسئول کتابخانه حکیم طوس لالی گفت: تعداد ۱۰۰ نفر از دانش آموزان مدرسه دخترانه حضرت رقیه س در قالب ۲ گروه از کتابخانه بازدید کردند.

حاجی پور افزود: با توجه به اینکه سال‌های ابتدایی بهترین فرصت برای عادت به مطالعه است، کتابخانه حکیم طوس در طول سال میزبان بازدید‌های مختلف از مقاطع مختلف تحصیلی دانش آموزان بوده و سعی نموده در ترغیب و علاقه‌مند کردن دانش آموزان به کتاب و کتابخوانی تلاش بیشتری را با همکاری کتابداران انجام دهد.

وی تصریح کرد: بازدید کنندگان در برنامه‌های قصه گویی، جمع خوانی و خلاصه نویسی شرکت کردند و در پایان نیز از طرف کتابخانه هدایایی به دانش آموزان اهدا و تعدادی از دانش آموزان به عضویت کتابخانه در آمدند./۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات