۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۵۹۵۴۲۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران:

تقویت حوزه های علمیه در ترویج و نشر معارف دینی بسیار حائز اهمیت است + فیلم

تقویت حوزه های علمیه در ترویج و نشر معارف دینی بسیار حائز اهمیت است + فیلم
حجت الاسلام سهرابی با بیان اینکه تقویت حوزه های علمیه در ترویج و نشر معارف دینی بسیار حائز اهمیت است، گفت: طلاب می توانند معنویت جامعه را متحول کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی‌اصغر سهرابی مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان تهران، امروز سه شنبه 9 بهمن ماه در مراسم تودیع و معارفه رؤسای جدید و قدیم اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران که در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: اداره تبلیغات اسلامی استان تهران می‌تواند در عرصه فعالیت‌های فرهنگی به‌خوبی ایفای نقش کند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ما ذکر و جلوه گری نور حضرت زهرا(س) را در عرصه‌های گوناگون جامعه شاهد بودیم طوری که ذهن مردم ناخودآگاه به ایشان معطوف می‌شد گویی حضرت در جامعه حضور داشتند.

حجت‌الاسلام‌ سهرابی با اشاره به چهل‌سالگی انقلاب اسلامی، بیان داشت: تقارن ایام فاطمیه و چهل‌سالگی انقلاب اسلامی اتفاقی نیست چراکه همه اتحادها و حرکت‌ها به‌سوی ارزش‌های دینی با محوریت حضرت زهرا(س) انجام می‌شود؛ نور حضرت زهرا وحدت‌آفرین است.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان تهران با استناد به حدیث کساء، گفت: خداوند به حضرت زهرا(س) شرافت بخشید و ایشان را رمز وحدت قرار داد. در دوران دفاع مقدس رزمندگان در سخت‌ترین عملیات و در مواجهه با دشواری‌ها با توسل به ایشان از مشکلات عبور می‌کردند.

وی با تأکید بر اینکه تبلیغات اسلامی یک‌نهاد مردمی است، عنوان کرد: هر جا کار به مردم محول شد آن کار پیش رفت امروز نیز در ترویج معارف الهی باید از این ظرفیت استفاده کرد تا معارف دین تبلیغ شود. هیئات تمثیلی است که هویت جمعی دارد که حول محور ولی خدا جمع می‌شوند تا همگی از نعمت معنویت بهره ببرند.

حجت الاسلام سهرابی ولایت را به معنای پیوستگی مؤمنان تعریف کرد و گفت: انسان اگر بتواند به مؤمنان متصل شود می‌تواند با اهل‌بیت(ع) نیز ارتباط برقرار کند، اتصال به مردم لازمه پیش برد معارف دینی در جامعه است و در سازمان تبلیغات ایجاد تشکلات مردمی در پیش برد اهداف بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان تهران افزود: انقلاب اسلامی یعنی مردم؛ بنابراین دوگانه‌هایی که ممکن است بین حاکمیت و مردم ایجاد شود باید برداشته شود. حوزه‌های علمیه و طلاب در تبلیغ معارف الهی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند پس باید به ارتقای مدارس علمیه توجه ویژه شود تا طلاب بتوانند در عرصه اجتماعی فعالیت کنند.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه باید خروجی‌های خوبی داشته باشند و این امر درگرو تقویت حوزه‌های علمیه است. امروز روز انجام کارهای بزرگ و ایجاد یک جامعه پیوسته است. ایجاد تشکل‌های مردمی، دانشجویی و طلبگی بسیار مهم است. ما باید دانشجویان را در سازمان تبلیغات اسلامی ببینیم و بتوانیم به ظرفیت بدنه دانشجویی متصل شویم و از این سرمایه مهم انقلاب بهره ببریم.

حجت الاسلام سهرابی در پایان خاطرنشان کرد: امروز تشکل‌های طلبگی شکل‌گرفته و امیدوار هستیم این پیوستگی سرعت بسیاری به خود بگیرد همچنین باید به تشکل‌های مردمی و تشکل‌های زنان نیز توجه ویژه شود./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 11
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات