۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۵۹۵۴۵۹
دبیر جامعه روحانیت کاشان:

خطر انکار دین فرزندان ما را تهدید می‌کند

خطر انکار دین فرزندان ما را تهدید می‌کند
دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: خطر انکار دین حتی فرزندان ما و نسل بعد از آن‌ها را تهدید می‌کند و نسل جوان به نماز و عبادت خدا بی توجه است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل سه شنبه شب در جلسه تفسیر قرآن که در امامزاده ابراهیم فین کاشان برگزار شد در ادامه تفسیر سوره انبیا، گفت: جریان پیامبری در زمان پیامبر اکرم (ص) یک جریان تازه و جدیدی نبود که بخواهند از وجود ابراز بی اطلاعی کنند و وجود پیامبر را انکار کنند.

وی افزود: پیامبر می‌فرماید، اگر پیامبری را باور ندارید، ‹‹فَاسْأَلُوا أَهْلَ الذِّکْرِ›› از اهل ذکر که در این آیه منظور علمای یهود و اهل تورات و انجیل است سوال کنید که آیا چنین مشخصاتی در مورد من وجود دارد یا ندارد.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: وقتی مشرکین و اهل کتاب متوجه شدند پیامبر آخر الزمان است تعدادی که لجباز بودند ایمان نیاوردند و با وجود اینکه از روی مشخصات تورات و انجیل پیامبر را مانند فرزند خود می‌شناختند، اما ایمان نیاوردند.

وی افزود: علمای یهود که تصمیم گرفته بودند به پیامبر ایمان نیاورند در تورات و انجیل هرکجا که نام و مشحصات پیامبراکرم (ص) بود را پاک کردند و با حذف مشخصات پیامبر، تورات و انجیل جدید را از ابتدا تا انتها نوشتند، اما بلافاصله خداوند آیه نازل کرد وای بر حال کسانی که تورات و انجیل را با دست خودشان می‌نویسند و آن را تورات خدا معرفی می‌کنند تا بگویند چنین پیامبری وجود نداشته است.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: خدا شناسی علمای یهود به اندازه‌ای ضعیف بود که متوجه نبودند خداوند آنچه را که در نهان و آشکار است از آن آگاهی دارد و در جریان کار آن‌ها که مخفیانه نام پیامبر را از تورات و انجیل حذف کردند و تورات و انجیل جدیدی را نوشتند قرار دارد.

وی افزود: امروز نیز برخی از افراد مدعی روشنفکری تصور می‌کنند جریانی به نام ماجرای نبوت و پیامبری وجود ندارد و تمام حرف‌ها دروغ است و هرکس به قرآن و پیامبر و مراجع تقلید مراجعه کند کار بیهوده‌ای کرده است و خرافات است.

دبیر جامعه روحانیت کاشان ادامه داد: برخی دیگر از این به اصطلاح روشنفکران وجود قرآن و پیامبر را من درآوردی دانسته و تقلید از مراجع تقلید را بی معنی می‌دانند و در ادامه نیز با وجود اینکه مرجعیت تقلید را می‌پذیرند، اما تاریخ مصرف آن را گذشته اعلام می‌کنند و نیاز امروز جامعه نمی‌دانند به دنبال راهکار‌های جدید هستند.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: این افرد معتقد هستند هیچ نیازی به قرآن و پیامبر ندارند و خود را آگاه و روشنفکر می‌دانند و دستورات قرآن و پیامبر مناسب همان دوره و زمان خود پیامبر می دانند و کاربرد آن را قدیمی می‌دانند.

وی افزود: این افراد در ادامه به جایی می‌رسند که همه چیز حتی خدا و پیامبر و قرآن را انکار می‌کنند، از این رو خداوند آن‌ها را به قدیمی‌ها ارجاع می‌دهد تا از آن‌ها سوال کنند تا متوجه شوند ماجرایی تحت عنوان ماجرای پیامبری و کتاب آسمانی عذاب الهی در آخرت وجود دارد با دروغ است.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: کسانی که مدعی روشنفکری و تجدد هستند و قرآن را انکار می‌کنند اگر حتی یک درصد وجود قرآن را محتمل بدانند عذاب سختی در انتظار آن‌ها خواهد بود.

حجت الاسلام شاه فضل متذکر شد: خطر انکار دین و قرآن را حتی امروز فرزندان ما و نسل بعد از آن‌ها را نیز تهدید می‌کند و اگر مشاهده می‌شود نسل جوان به نماز و عبادت خدا بی توجه است براساس همین استدلال‌های قرآن است.

وی فضای پیرامون نسل جوان را فضای مورد تأییدی ندانست و افزود: بخشی از کتاب‌های درسی و فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی و آنچه در شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی منتشر می‌شود انسان‌ها را به طرف انکار دین و عبادت خدا سوق می‌دهد و دین و ائمه اطهار (ع) را به تمسخر می‌گیرند.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: وقتی برخی از معلم‌های تربیتی در مدارس ایران و در شهری مانند کاشان ائمه اطهار را به تمسخر می‌گیرند باید مراقب جوان‌ها بود و به محیط مدرسه اعتماد صد درصد نداشت.

وی به اولیای دانش آموزان توصیه کرد هنگام ورود بچه‌ها به محیط خانه از آن‌ها بخواهید آنچه را در مدرسه اتفاق افتاده است تعریف کند که مراقبت از فرزندان بر تسبیح و ذکر اولویت دارد.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: محیط پیرامونی ما امروز پر از هجمه‌هایی است که فرزندان ما را به شدت تهدید می‌کند که اگر مراقبت نکنیم با مشکل روبرو خواهیم شد، چون خطر در همه جا و درهمه حال نوجوانان و جوانان را تهدید می‌کند.

وی ادامه داد: دستاورد‌های تهدیدات جامعه امروز عدم حضور نوجوانان و جوانان در مساجد است و امروز در تهدیدات جدید کوچه نیز از حضور نوجوانان و جوانان خالی شده است و دیگر محل بازی بچه‌ها نیست.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: باید مراقب باشید اتفاقاتی که خداوند در قرآن به آن اشاره کرده است برای ۱۴۰۰ سال قبل نیست و امکان دارد همان اتفاقات به شیوه‌ای دیگر امروز جامعه را رخ بدهد که بهترین راه مقابله با آن مراقبت پدر و مادر از فرزندان و هم صحبتی با آن‌ها است./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات