۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۵۹۵۴۶۲
آیت الله شبیری زنجانی:

معارف و احادیث اهل بیت بین ادیان ایجاد تفاهم می کند

معارف و احادیث اهل بیت بین ادیان ایجاد تفاهم می کند
حضرت آیت الله شبیری بر ضرورت ترویج معارف اهل بیت(ع) تاکید کرد و گفت: کلمات و ادعیه حضرات معصومین قابلیت ایجاد تفاهم بین ادیان مختلف را دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله شبیری زنجانی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر  و رییس سازمان حج و زیارت، بر ضرورت ترویج معارف و بیانات معصومین(ع)، به خصوص ادعیه حضرات معصومین(ع) تاکید کرد و گفت: کلمات و ادعیه حضرات معصومین (ع) قابلیت ایجاد تفاهم بین ادیان مختلف را دارد.

وی با اشاره به برخی از احادیث، یکی از فلسفه های تشریع حج را انتقال کلمات و آموزه های اهل بیت(ع) به اقوام مختلف دانست.

این مرجع تقلید مطابقت سخنان حضرات معصومین(ع) با فطرت انسان را یکی از ویژگی های بارز احادیث نامید و تاکید کرد: بیانات حضرات معصومین(ع) تحمیلی نیست بلکه مطابقتش با فطرت باعث روی آوردن به آن می شود.

حضرت آیت الله شبیری زنجانی اظهار: احادیث معصومین نورانیت خاصی دارد که باید اهل خبره با ذوق و سلیقه، به مناسبت از بین آنها به خصوص احادیث معتبر را انتخاب و نقل کنند و قطعا تاثیر خود را خواهد داشت. این ادعیه و کلمات اهل بیت(ع) اگر در محافل مختلف با رعایت ظرافت بیان شود، قابلیت آن را دارد که فرقه ها و ادیان مختلف را به تفاهم برساند.

وی افزود: مرحوم حاج آقا حسن قمی می گفت من در برخی از سفرهای زیارتی از کتاب کامل الزیارات، مشغول خواندن زیارت بودم،  برخی از اهل تسنن از مضامین و محتوای بلند این زیارات و ادعیه تعجب کرده بودند و برایشان جالب بود و از من خواستند این کتاب را به آنها بدهم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر این ادعیه حضرات معصومین نبود ما چگونه می توانستیم با خداوند عالم سخن بگوییم؟ معارف بلندی در ادعیه وجود دارد که دیگران را مجذوب خواهد کرد و باید از ظرفیت حج برای نشر آن بهره برد.

محمد قمین
ارسال نظرات