۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۵۹۵۴۹۰

مشارکت ۵۰ کشور در مسابقات قرآن قطر

مشارکت ۵۰ کشور در مسابقات قرآن قطر
مؤسسه فرهنگی «کتارا» در قطر از مشارکت ۱۷۰۰ نفر از ۵۰ کشور جهان در مرحله نخست سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن «جایزه کتارا» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، خالد بن ابراهیم سلیطی، مدیرکل مؤسسه فرهنگی «کتارا» اعلام کرد که ۱۳۲۹ نفر از ۱۶ کشور عربی و ۳۷۱ نفر از ۳۴ کشور غیرعربی، فایل صوتی و تصویری تلاوت خود را به دبیرخانه مسابقات به منظور شرکت در مرحله نخست سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن «جایزه کتارا» ارسال کرده‌اند.

وی با بیان این که مصر، سودان و سومالی با ۵۴۲ شرکت‌کننده بیشترین آمار مشارکت را به خود اختصاص داده‌اند، گفت: این دوره از مسابقات مانند دوره قبل بر قرائت به شیوه تجوید تمرکز دارد و هر شرکت‌کننده باید دو تلاوت از آیات قرآن را برای مسئولان برگزاری مسابقات ارسال کند و زمان هر تلاوت نباید بیش از شش دقیقه باشد.

سید خالد عبدالرحیم السید، ناظر جایزه بین‌المللی قرآن «کتارا» نیز در این باره گفت: کمیته گزینش فعالیت خود برای انتخاب ۱۰۰ قاری برتر به منظور حضور در مرحله دوم این مسابقات که به صورت حضوری در شهر دوحه، پایتخت قطر، برگزار می‌شود، آغاز کرده است.

وی افزود: راه‌یافتگان به مرحله حضوری این مسابقات به ۲۰ گروه پنج نفری تقسیم می‌شوند و از هر گروه یک نفر به مرحله نیمه نهایی راه می‌یابد و سپس افراد برگزیده به پنج گروه چهار نفری تقسیم شده و از هر گروه یک نفر برای رقابت در مرحله نهایی انتخاب می‌شود و در مرحله پایانی نفرات اول تا پنجم معرفی می‌شوند./983/ب101/ف

منبع: ایکنا

ارسال نظرات