۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۲
کد خبر: ۵۹۵۵۳۸
مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف:

وظیفه اصلی روحانیت ترویج آرمان‌های اسلام و انقلاب است

وظیفه اصلی روحانیت ترویج آرمان‌های اسلام و انقلاب است
حجت الاسلام شفیع زاده با اشاره به همزمانی ایام فاطمیه امسال با دهه فجر، گفت: وظیفه اصلی روحانیت ترویج آرمان‌های اسلام و انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام هادی شفیع‌زاده در همایش بزرگ فاطمیه ویژه مبلغین طرح سوگواره یاس نبوی که در مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد، یکی از مهمترین وظایف و رسالت‌های ذاتی سازمان اوقاف را ترویج فرهنگ قرآنی و مهدوی در جوار بقاع متبرکه دانست، عنوان کرد: افتخار می‌کنیم که خداوند توفیق خدمت به مبلغان را طی مناسبت‌های مختلف را به سازمان اوقاف داده است.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اهمیت طرح بزرگ سوگواره یاس نبوی ویژه ایام فاطمیه ابراز داشت: با وجود تمام مشکلات موجود، از ابتدای سال جاری تاکنون 12 هزار نفر مبلغ مذهبی طی هفت مناسبت مذهبی به مناطق مختلف کشور با اولویت شهرها و روستاهای کمتربرخوردار اعزام شده‌اند.

وی با بیان این که این مبلغان در جوار حرم مطهر امامزادگان به تبلیغ دین مشغول بوده‌اند، گفت: دوره‌های بصیرت‌افزایی ویژه مبلغان به طور منظم برگزار می‌شود تا شاهد رونق تبلیغ و افزایش دایره آن در سراسر کشور باشیم.

حجت الاسلام شفیع‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همزمانی ایام فاطمیه امسال با دهه فجر گفت: این تقارن برای همه نهادهای تبلیغی یک فرصت است که اگر استفاده نشود، چه بسا به یک تهدید تبدیل شود و دیگرانی از این فرصت سوء استفاده کرده و فرصت ها را از ما بگیرند.

وی با اشاره به تدارک گسترده برای برگزاری جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: نهضت اسلامی از حوزه علمیه قم شروع شد و روحانیون همواره در صف نخست مبارزه با رژیم شاه بوده‌اند و امروز هم وظیفه همه مبلغان و روحانیون، استفاده از فرصت‌های تبلیغی برای ترویج آرمان‌های اسلام و انقلاب است به همین جهت وظیفه همه ماست که نسبت به معرفی و تبیین دستاوردهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی کوتاهی نکنیم.

مدیر کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف با بیان اینکه دشمنان در خیال خام خود می‌گفتند انقلاب اسلامی چهل سالگی خود را نمی‌بیند گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند استکبار جهانی این خواب شوم را به گور می‌برند و همینطور هم خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: مبلغان اعزامی سازمان اوقاف در سال جاری باید نسبت به بیان سیره حضرت فاطمه زهرا(س) و نیز دستاوردهای انقلاب اسلامی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و این فرصت گرانبها را به سادگی از دست ندهند./1330/د102/ب1

ارسال نظرات