۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۹
کد خبر: ۵۹۵۵۴۷
با حضور علمای ادیان دینی؛

همایش بین‌المللی امام رضا و گفت و گوی ادیان در مشهد برگزار شد

همایش بین‌المللی امام رضا و گفت و گوی ادیان در مشهد برگزار شد
نخستين همايش بين‌المللي امام رضا(ع) و گفت‌وگوي اديان با حضور مهمانان داخلی و 200 نفر از مهمانان خارجي در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، افتتاحیه نخستین همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت و گوی ادیان، امروز با حضور علمای دینی از ادیان مختلف از سراسر جهان در تالار قدس آستان قدس رضوی رضوی برگزار شد.

در این همایش  حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی عبدخدایی، دبیر علمی همایش؛ حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی؛ سبوه سرکیسیان؛ اسقف اعظم ارامنه تهران؛  لئوبوکاردی، اسقف اعظم و سفیر واتیکان، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، معاون فرهنگی آستان قدس؛ لاله زار، مرجع دینی کلیمیان ایران؛ پدارم سروش پور، عضو هیات مدیره انجمن زرتشتیان تهران؛  اسقف پلاتون آپوستولوس ایگناتیوس استاوروپولس، اسقف یونان سخنرانی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی عبد خدایی، رییس شورای علمی و برنامه ریزی این همایش به کمسیون های علمی این همایش دو روزه اشاره کرد و گفت: این همایش در 6 کمیسیون در موضوعات «خدا محوری»، «عقلانیت و دیانت»، «محبت و عدالت»، «زندگی مسالمت‌آمیز در پرتو ایمان»، «تربیت دینی و چالش‌های عصر حاضر» و «رابطه با حقوق بشر در ایمان الهی»  برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در این مراسم بیان کرد: برای این همایش 8 پیش نشست برگزار شده که 4 پیش نشست در کشورهای هندوستان، لبنان، اندونزی و مالزی و 4 پیش نشست نیز در شهرهای قم، تهران، اصفهان و ارومیه بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی نیز در این مراسم گفت: گفت‌وگوي اديان ابراهيمي در بارگاه منور رضوي مي‌تواند جلوه‌اي از مبارزه با خشونت‎ها و انواع انحرافات و يك حركت معرفتي در مقابل جريان‌هاي تكفيري، انحرافي و خشونت‎هاي جاهلي باشد.

در این همایش از سرودی که به سه زبان انگلیسی، عربی و فارسی با محتوای توحید و آموزه‌های ادیان ابراهیمی تهیه شده و از 40 عکس برتر با موضوع همزیستی مسالمت آمیز ادیان در پرتو انقلاب اسلامی رونمایی شد.

افتتاح موزه ادیان در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی با حضور رهبران دینی، برگزاری نمایشگاه نسخ خطی با محوریت ادیان ابراهیمی، رونمایی از نقاشی فاخر با موضوع مناظرات حضرت رضا(ع)، دیدار و تجلیل از خانواده شهدای مسیحی، یهودی و زرتشتی، بازدید مهمانان خارجی از نمایشگاه دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران برخی از برنامه‌های جانبی این همایش بود./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات