۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۵۹۵۵۵۲
رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی:

گفتمان با ادیان مختلف سیره امام رضا است

گفتمان با ادیان مختلف سیره امام رضا است
حجت الاسلام گنابادی نژاد گفت: یکی از سیره های امام رضا(ع) گفت و گو با نخبگان و اندیشمندان ادیان مختلف بوده است و مناظرات حضرت درس هایی برای بشر دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام گنابادی نژاد، رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در افتتاحیه نخستین همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت و گوی ادیان که پیش از ظهر امروز در تالار قدس کتابخانه آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: این همایش در جهت اعتلای کلمه توحید و پیرامون خداپرستی در جوار بارگاه مطهر امام رضا(ع) برگزار می شود.

وی با بیان این که امام رضا(ع) و بارگاه مطهر ایشان از مهمترین برکات در جمهوری اسلامی ایران است، ابراز کرد: اگر چه در ابتدا این سفر به امام تحمیل شد اما با عنایت این امام در همه دوره ها منشأ آثار و برکات فراوان بودند.

حجت الاسلام گنابادی نژاد با اشاره به ظرفیت های فرهنگی آستان قدس گفت: آستان قدس 20 کتابخانه با بیش از 4 میلیون کتاب در کشور دارد، همچنین دارای مجموعه های آموزشی که  7 هزار دانشجو در مقطع های مختلف در آن ها مشغول تحصیل هستند و نیز مدارس امام رضا که پذیرای دانش آموزان است.

رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: با تولیت جدید آستان قدس فرصت جدیدی تحت عنوان «توسعه خدمت، خادم و مخدوم» ایجاد شد و 50 هزار خادم از نخبگان علمی و فرهنگی مشغول خدمت در این آستان مقدس هستند و 200 هزار داوطلب مردمی از گروه های مختلف به عنوان خادمیار اعلام آمادگی کرده اند که این از جاذبه و مرکزیت این بارگاه مطهر است.

وی گفتمان با ادیان مختلف را از سیره امام رضا(ع) دانست و گفت: یکی از سیره های امام رضا(ع) گفت و گو با نخبگان و اندیشمندان ادیان مختلف بوده است و مناظرات حضرت درس هایی برای بشر و در راس آن ها درس توحید را برای انسان ها باقی گذاشته است.

حجت الاسلام گنابادی نژاد تعامل و ارتباط فرهنگی با نخبگان و پیروان سایر مذاهب را از جمله فعالیت های آستان قدس رضوی بیان و اظهار کرد: در این جهت فعالیت های مختلف انجام شده است و از جمله آن ها برگزاری همایش همایش بین المللی امام رضا(ع) و گفت و گوی ادیان است که 8 پیش نشست در داخل و خارج کشور انجام شده است./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات