۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۵۹۵۵۵۴
اسقف یونان:

رهبران دینی وظیفه ای خطیر برای پیاده سازی عدالت در جامعه دارند

رهبران دینی وظیفه ای خطیر برای پیاده سازی عدالت در جامعه دارند
اسقف یونان گفت: رهبران دینی وظیفه ای خطیر برای پیاده سازی عدالت در جامعه دارند و خداوند در هر حال ضامن عدالت برای بشر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، پلاتون آپوستولوس ایگناتیوس استاوروپولس، اسقف یونان در افتتاحیه نخستین همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت و گوی ادیان که پیش از ظهر امروز در تالار قدس کتابخانه آستان قدس رضوی برگزار شد، به ایراد سخن در خصوص عدالت و خداشناسی پرداخت.

وی با بیان این که همزیستی مسالمت آمیز در سایه خداوند امکان پذیر است، گفت: علمای ادیان مختلف در شناساندن خدا به انسان وظیفه دارند تا تلاش کنند.

پلاتون اپوستولوس ایگناتیوس استاوروپولس افزود: رهبران دینی در مقام ارزیابی عدالت خداوند نیستند چون عدل خداوند با حکمت همراه است و نباید از حکمت خداوند غافل شویم.

اسقف یونان با بیان این که خداوند خواهان عشق برای انسان ها است، ابراز کرد: سیاست بدون دیانت در طول تاریخ مشکلات بسیاری را برای جامعه بشری ایجاد کرده است و آموزش و حقوق مدنی در گرو آزادی دین در جوامع چند دینی امکانپذیر است.

وی ابراز کرد: رهبران دینی وظیفه ای خطیر برای پیاده سازی عدالت در جامعه دارند و خداوند را هر حال ضامن عدالت برای بشر است.

پلاتون اپوستولوس ایگناتیوس استاوروپولس با اشاره به آزادی و توجه به ادیان در کشورهایی با ادیان مختلف، گفت: این کنفرانس ها بستر نگاه واحد به همه ادیان در کشوهایی که چند نوع دین در آن ها وجود دارد را فراهم می کند.

سبوه سرکسیان، اسقف اعظم ارامنه تهران نیز در این همایش بیان کرد: همه اهل بیت(ع) در برابر حکام ظلم مقاومت کرده و جان خود را نثار ارزش دینی کردند و الهام بخش برای ما بودند.

وی افزود: امروزه پیروان دینی نمی توانند در انزوا زندگی کنند، گفت و گو یک ضرورت و ارتباط با دیگران هدیه الهی است.

اسقف اعظم ارامنه تهران با اشاره به سوء استفاده از مذهب و افراطی گری ها، گفت: رهبران دینی باید تلاش کنند تا دین را از دست افراطی گری ها و سوء استفاده آن ها نجات دهند و اصول اخلاقی و ارزش های معنوی مشترک بین ادیان را کشف کرده و زمینه را برای صلح فراهم کنند./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات