۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۵۹۵۵۶۹
در نشست خبری؛

برنامه های مدارس کشور در چهلمین سالگرد انقلاب اعلام شد + فیلم

برنامه های مدارس کشور در چهلمین سالگرد انقلاب اعلام شد + فیلم
رییس کارگروه فرهنگیان و دانش آموزان ستاد مرکزی چهلمین بهار انقلاب برنامه های متنوع مدارس ویژه ایام الله فجر را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علیرضا کاظمی رییس کارگروه فرهنگیان و دانش آموزان ستاد مرکزی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در نشست خبری که امروز در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، برنامه های این کارگروه را در ایام الله دهه فجر اعلام کرد.

وی ابراز داشت: از جمله برنامه های ایام دهه فجر می‌توان به رونمایی از آوا و نمای ۲۹ با رویکرد ارزش های انقلاب، نمایشگاه های مدرسه ای دستاوردهای چهل سال مجاهدت جمهوری اسلامی ایران، ۴۰ پوستر در بخش های مختلف که در اختیار مدیران مدارس قرار داده شده است اشاره کرد.

رییس کارگروه فرهنگیان و دانش آموزی ستاد مرکزی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اظهار داشت: در ۳۲ استان و ۷۵۰ منطقه آموزش و پرورش و در صد هزار مدرسه با عنوان قله های افتخار بخش های متناسب با سطح دانش آموزان تدوین شده است؛ مدارس با توجه به ظرفیت هایی که دارند برنامه های متنوعی تدارک دیده و اجرا خواهند کرد و دستاوردهای نظام را از این طریق به نسل ها انتقال خواهند داد.

وی در ادامه بیان داشت: جشنواره مدرسه انقلاب توسط اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان طرح ریزی شده و در چهارهزار مدرسه کشور برگزار خواهد شد؛ بسیج دانش آموزی نیز نمایشگاه بر قله های عزت را در قالب ۴۰ پوستر طراحی کرده که در مدارس به نمایش خواهد گذاشت.

کاظمی اظهار داشت: همچنین جشنواره فرهنگی و هنری آیینه زمان با عنوان زندگی به سبک روح الله برای آشنایی با اندیشه های امام و آستان مقدس ایشان در سطح کشور در حال اجراست؛ تمامی این برنامه ها فضای خاص و متنوعی را در سطح کشور در خصوص تاریخ انقلاب تبیین خواهند کرد.

وی افزود: جشنواره فرهنگی و هنری حمایت از کالای ایرانی که از ابتدای سال ۹۷ در حال انجام است، همچنین برگزاری نمایشگاه مشاغل در ۷۱۹ منطقه در دهه فجر، برگزاری مسابقات بین همکاران و دانش آموزان از دیگر برنامه های ایام دهه فجر است.

کاظمی بیان داشت: از دیگر برنامه های این ایام می توان به اجرای طرح شهید بهنام محمدی، پاسخگویی به شبهات در فضای مجازی، برگزاری نشست ها و کرسی های آزاد اندیشی و نظریه پردازی، اجرای سرودهای چند هزار نفری ملی و اردوهای دانش آموزی، پاسخگویی آنلاین به شبهات به عنوان طرح همراز، استفاده از ظرفیت طلاب و مبلغان برای حضور در مدارس اشاره کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همایش ملی الگوسازی شخصیت حضرت فاطمه(س)، نشست های فرهنگی با عنوان دختران فاطمی، ایجاد نمایشگاه های عفاف و حجاب در سطح مدارس کشور در طول سال تحصیلی، تولید صوتی و تصویری در فضای کلاس ها، دیدار با خانواده شهدا، آذین بندی مدارس، غبارروبی مزار شهدا و حضور در برنامه های منطقه ای و ملی در کشور از جمله برنامه هایی است که در ایام مبارک فجر در سطح دانش آموزان مدارس کشور به آنها پرداخته خواهد شد.

در پایان این نشست از پوستر نمایشگاه مدرسه ای قله های افتخار با موضوع دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی رونمایی شد./۹۶۹/پ202/ب1

تعداد بازدید : 6
محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات