۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۵۹۵۵۷۴
دبیر کل جبهه زنان اصولگرا و کارآمد:

تدریس 2 هزار و 700 استاد زن در حوزه های علمیه از دستاوردهای انقلاب است

تدریس 2 هزار و 700 استاد زن در حوزه های علمیه از دستاوردهای انقلاب است
دستجردی با بیان اینکه 2 هزار و 700 استاد زن در حوزه های علمیه تدریس می کنند، گفت: 50 درصد استادان دانشگاه ها را جامعه زنان تشکیل می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرضیه وحید دستجردی دبیر کل جبهه زنان اصولگرا و کارآمد، عصر امروز در همایش زنان طلایه‌داران انقلاب اسلامی که در اداره تبلیغات اسلامی تهران برگزار شد، گفت: رهبر کبیر انقلاب فرمودند: زنان صالح می توانند کشور را صالح کنند اما برعکس اگر زنان فاسد باشند جامعه نیز فاسد می شود.

وی زنان را ستون‌های جامعه دانست و ادامه داد: زنان مسؤولیت خطیری در جامعه برعهده دارند، متاسفانه امروز بی قانونی و هنجار شکنی در جهان تفرعن و جهانخوار بیداد می کند و کشورهای متفرعن به هیچ قانونی پایبند نیستند و این بی قانونی به قدری در جهان عمیق است که نمی توان آن را قانون جنگل نیز نام نهاد.

دستجردی با اشاره به اینکه شعار جمهوری اسلامی ایران قانون مداری و عمل بر محور عدالت است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در طول این چهل سال با ایستادگی و مقاومت اجازه نداد دشمنان به اهداف شوم خود دست یابند و اهداف والای انقلاب را کمرنگ کنند.

دبیر کل جبهه زنان اصولگرا و کارآمد دستاوردهای زنان را در انقلاب اسلامی بی‌نظیر دانست و اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران طاغوت جمع اساتید زن کشور کمتر از 10 نفر بود اما امروز بیش از 50 درصد استادان دانشگاه ها را جامعه زنان تشکیل می دهند.

وی افزود: زمانی که حضور بانوان در دانشگاه به 70 درصد رسید دولت مجبور شد برای مردان نیز سهیمه قائل شود، همچنین امید به زندگی در زنان قبل از پیروزی انقلاب 54 سال ولی امروز امید به زندگی در زنان به 78 سال افزایش یافته است.

دستجردی با بیان اینکه امروز 90 درصد بانوان باسواد هستند در حالی که قبل از انقلاب تنها 35 درصد زنان باسواد بودند، گفت: امروز زنان تحصیل کرده دانشگاهی قریب به 40 درصد است که بیش از 2 هزار و 700 استاد زن نیز در حوزه های علمیه به تدریس علوم حوزوی مشغول هستند.

دبیر کل جبهه زنان اصولگرا و کارآمد کثرت رشته های ورزشی بانوان را از برکات انقلاب دانست و عنوان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی زنان تنها در 8 رشته ورزشی می توانستند فعالیت داشته باشند اما امروز برخلاف سیاه نمایی ها و تبلیغات منفی دشمنان مبنی بر اینکه حجاب مانع ورزش است زنان در 38 رشته ورزشی فعالیت دارند.

وی بسیج 9 هزار نفره زنان را بزرگ ترین نهاد چامعه بانوان بیان کرد و گفت: 7 هزار شهید و 5 هزار جانباز زن همه بیانگر حضور پر رنگ زنان در جامعه است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات